Gå til innhold

Parka jakker - Erfaringer rundt fake kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fjällräven er vell nesten like dyr som Canada Goose, 2000kr tenker jeg å bruke.

Jeg kjøpte nettopp en parka fra fjellräven til 2500,-. Og at en fake Canada Goose er noe stort varmere enn den tviler jeg meeeget sterkt på.

 

I tillegg er de virkelig ganske like, bare at du slipper fjortisstempelet.. Bilde av Fjellräven. Bilde av Canada Goose

Endret av DexterMorgan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det du som eier og driver denne forretningen som selger falske merkeklær, Chinagoose?

 

Det var en annen bruker som promoterte for sin nettbutikk som solgte falske LV-vesker for noen måneder siden, og det endte vel med at politiet ble tipset av en eller flere brukere, om jeg husker rett.

 

I tilfelle du bare er en forbruker bør du heller spare opp til en ekte Canada Goose.

 

Nei, jeg driver ingen forretning eller selger virksomhet. Jeg ser etter en til egen bruk. (repeat)

Navnet er bare ironi.( Canada/China goose, get it?)

 

Poenget er at jeg ikke har tenkt å bruke 6000kr på en vinterjakke når jeg bor i Bergen by.

Bergen altså. Du er klar over at det så å si aldri er under 0 grader her, hva skal du med en parkas?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fjällräven er vell nesten like dyr som Canada Goose, 2000kr tenker jeg å bruke.

Jeg kjøpte nettopp en parka fra fjellräven til 2500,-. Og at en fake Canada Goose er noe stort varmere enn den tviler jeg meeeget sterkt på.

 

I tillegg er de virkelig ganske like, bare at du slipper fjortisstempelet.. Bilde av Fjellräven. Bilde av Canada Goose

 

Nyttig innlegg! Hvor kjøpte du den fjellräven parka jakken ? Tror jeg tar den, så bra ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en ekte Canada Goose, er skikkelig fornøyd med den, den er varm som bare det. Deilig å han når man skal gå til skolen i 10 minusgrader, men ikke faen om jeg hadde betalt 6k for den. Søstra mi jobba på en motebutikk, så jeg fikk den vel for 2500kr eller noe, og som sagt, den er ekte.

 

Men å kjøpe fake hadde jeg aldri gjort. Det er et stort nok fjortisstempel allerede på Goose jakker, men det er langt værre å kjøpe en fake, og det er ikke akkuratt vanskelig å skille en fake fra ekte. Å finne en ekte som ser lik ut orginalen er ekstremt vanskelig. Har enda ikke sett en som i det hele tatt ligner.

 

Mitt tips: Ikke kjøp Goose jakke (må du ha Goose jakke, kjøp ekte), kjøp Bergans istedenfor. Du vet ikke hvor irriterende det er å drasse på en overkill tykk og varm parkas før du har eid en i et par år...

 

Jeg kjøpte nettopp en parka fra fjellräven til 2500,-. Og at en fake Canada Goose er noe stort varmere enn den tviler jeg meeeget sterkt på.

 

I tillegg er de virkelig ganske like, bare at du slipper fjortisstempelet.. Bilde av Fjellräven. Bilde av Canada Goose

 

Pappa har akkurat den Fjellreven jakka der, og den funker fjell, men den ser ikke like bra ut som Goose jakkene, og den ikke i nærheten så varm. Pelsen er så vidt jeg vet syntetisk, og relativt mye mindre enn den ekte pelsen på Goose jakkene.

 

Kan hende jeg fremstår som en veldig mainstream fjortiss, men er ikke det. Er egentlig mest irritert over hvor stor den jakka er, men når jeg har en jakke som koster 6k, må den jo brukes! :p

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Har 3 allternativer sånn som det ser ut no

 

1. Didriksons frost parka 2,2k =http://www.xxl.no/klaer-herre/friluft-fritidsklaer-herre/jakker-herre/frost-parka-1062577

2. fjellreven zobiak parka 2,5k(??)(http://www.intersport.no/product/292100(BC_2)/fj%C3%A4llr%C3%A4ven-kodiak-parka-herre/)

3. Fake canada goose expedition parka 1,6k( vet ikke hvordan de fake ser ut enda, hint hint)

 

Hva burde jeg valgt?

Endret av Chinagoose
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du skal med en så varm jakke som Canada Goose, med mindre du skal være ute i lang tid i temperaturer rundt 25 minus. Ikke ser slike jakker bra ut (det er heller ikke formålet), og når man bor i Bergen har man ikke bruk for et slik plagg. Det dummeste jeg ser er folk med chinos, pique og åpen CG-jakke (ja, jeg har sett dem allerede - i Stavanger). Det ser omtrent like malplassert ut som å gå med skisko om sommeren bare fordi det er kult …

 

En losjakke i ull, med et skjerf og en genser under holder deg varm ned til et par-og-tjue minus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...