Gå til innhold

Hvordan er dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

Hei lurer på om jeg kan få noen innspill på dette oppsettet. Bygd en del pc'er i mitt liv, men er nå veldig lenge siden og er veldig utdatert når det gjelder komponenter og div. Må bygge meg en ny en da min gamle maskin så vidt hoster i gang;) Er litt på sparebluss, men vil uansett ha en ok pc, som kan brukes til det meste og spilling. driver ikke med noe videoredigering eller noe slikt. Og hvis det er noe en kan spare på så hadde det vært fint da jeg tror jeg må innvestere i en ny strømforsyning og et nytt midi kabinett. Fint hvis en kunne få litt hjelp til dette og.

 

Her er uansett noe av det jeg har sotti opp:

 

Intel Core i5 2500 Quad Prosessor

3.3GHz, 6MB, BOXED Sandybridge 1495,-

 

ASUS P8P67 PRO B3 P67 hovedkort s 1155

DDR3, ATX, SATA 6Gb/s,CFX & SLI FW, BT 1099,-

 

 

ASUS GeForce GTX 560 1GB PhysX CUDA

2xDVI, native-HDMI, HDCP, "OC" 1495,-

 

Crucial m4 SSD 2,5" 64GB

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 415MB/175MB/s 889,-

 

2stk-Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB

HD103SJ Spinpoint F3 790,-

 

Corsair Vengeance 8 GB DDR3 1600MHz CL9

Kit w/2x 4GB, CL9, 1.5V, 240 pin RED 479,-

 

 

Totalt 6247,-

 

Og hvor viktig er det med den ssd disken? er egentlig på sparebluss, men vil ha en maskin som yter litt da den gamle min er ganske gammel og utdatert. Skal kjøre to samsung diskene i raid.

 

Har ikke tenkt til og overklokke leller noe, da jeg har null peilign på dette;)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fint ut, men i tillegg til å vurdere 560 TI kan du vurdere å kjøpe 2500K. Du vil da få muligheten til å overklokke prosessoren hvis du noen gang skulle føle behovet for det. Vær også obs på at minnebrikkene har høye kjøleribber som kan komme i konflikt med en tredjeparts prosessorkjøler, hvis det noen gang skulle bli aktuelt. Men ellers ser alt finfint ut :)

Lenke til kommentar

Flotters! har aldri overklokket, så vet ikke om jeg kommer til og gjøre det. Men er det vanskelig på dagens systemer, og evnt hvor mye vinner jeg? må vel også ha en ny cpu kjøler og da?

 

Og noen som har noen flotte kabinett valg? uten og putte inn tusenlapper på det? Greit med god kjøling og minimalt med noise.

 

Igjen;) På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...