Gå til innhold

Rettetang til fruen, hvilken?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bursdagen til fruen er på vei, og jakten på den "perfekte" gaven er igang ;-)

Hun har klaget på rettangen sin en god stund, da den er 4-5 år gammel. Så jeg vurderer å kjøpe en ny en. Drømmen hennes er selvsagt en av disse "GHD" rettangene, men på et studentbudsjett er 2000 kr litt over prisklassen min.

Noen som har anbefalinger? Har 0 peiling på dette så ;-)

Prisklasse: ~1000 kr.

Takker for forslagene :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det han sa. Rettetangen blir mest sannsynlig stoppet i tollen og du må momse og tolle i hytt og pine. Men, feeluniqe returnerer TOLLbeløpet, ikke total..

Haha, såpass ja. Men forsatt er jeg skeptisk til å bestille via utlandet. Blir vell et helvette med arbeid for å få returnert tollkostnadene.

Ønsker du noe litt billigere kan jeg anbefale rettetenger fra HH Simonsen. Selv bruker jeg den digitale rettetangen deres, og den gjør en veldig god jobb.

Den til 500 spenn? Virker veldig lovende og en meget akseptabel pris. Tror kanskje jeg slår til på den altså! :-)

Lenke til kommentar

^ Det er vel hovedsakelig at de sliter mindre på håret enn billige rettetanger, noe som er vesentlig om man har planer om å bruke den ofte. Dessuten gir GHD enormt mye bedre varighet. Da jeg brukte OBH Nordica var jeg nødt til å rette håret hver eneste dag, kanskje til og med flere ganger om jeg skulle ut på kvelden. Med GHD holder håret seg rett til neste hårvask. Så er det en ekstra bonus at den blir varm på ti sekunder. ;)

Det var det han sa. Rettetangen blir mest sannsynlig stoppet i tollen og du må momse og tolle i hytt og pine. Men, feeluniqe returnerer TOLLbeløpet, ikke total..

Haha, såpass ja. Men forsatt er jeg skeptisk til å bestille via utlandet. Blir vell et helvette med arbeid for å få returnert tollkostnadene.

Overhodet ikke. Som jeg skrev er det bare å sende dem en mail med en kopi av kvitteringen du får hos posten. Har gjort det selv flere ganger, aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar

^ Det er vel hovedsakelig at de sliter mindre på håret enn billige rettetanger, noe som er vesentlig om man har planer om å bruke den ofte. Dessuten gir GHD enormt mye bedre varighet. Da jeg brukte OBH Nordica var jeg nødt til å rette håret hver eneste dag, kanskje til og med flere ganger om jeg skulle ut på kvelden. Med GHD holder håret seg rett til neste hårvask. Så er det en ekstra bonus at den blir varm på ti sekunder. ;)

Hvor er det egentlig forskjellen ligger? Jeg mener, det er jo kun snakk om metallplater som varmes opp?

Lenke til kommentar

Hvor er det egentlig forskjellen ligger? Jeg mener, det er jo kun snakk om metallplater som varmes opp?

Det eneste stedet forskjellen kan ligge er i overflatebehandlingen på metallplatene. Muligens også i temperaturreguleringen.

Varmeoverføring er ikke et så teknisk komplisert domene at det finnes forferdelig mange måter å gjøre det på, og det er også strengt tatt en rimelig rett-fram greie. Enten overfører man varme, eller så gjør man det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...