Gå til innhold

Windows 8 får ny dødsbeskjed

Anbefalte innlegg

Veldig lite info på den BSODen der.

Så jeg må si det samme som Allan på TechSnap sa, bortkastet, men muligens mer bruker vennlig...

Jeg vil heller ha en skikkelig feilmelding med info, gjerne mer detaljert også, for eksempel i FSX som krasjer oftere en fylliker på glattisen så er det ofte du kun får se FSX.exe har krasjet bla bla bla.

Men ingenting om hvilken undermodul som kan ha forårsaket krasjen, det er det jeg vil vite slik at jeg kan gå å fikse problemet.

Ellers er det ikke noe problem å lage BSOD dog, alt du trenger er Tom Clancy Rainbow Six Vegas, altså 1'rn.

Spill denne i en time eller noe rundt der så vil den enten fryse maskinen din, eller krasje deg til en BSOD, til og med om du har siste patch :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fått noen slike feilmeldinger med win8 ennå men hvis du vil feilsøke så er det nok andre logger du vil heller se på enn BSOD.

Det som er det flotte med en "normal" bsod er at den faktisk gir nyttig informasjon. Og ikke alle er smarte nok til å finne dumpfilene, men de kan klare å få notert ned hva som står på de viktige stedene i en bsod og fortelle det til noen som kan gjøre noe med det. Eller du har de morsomme tilfellene der dumpfilene ikke lagres og du er avhengig av informasjon fra bsod.

Hvis du bare får med deg tegnene etter STOP:, så er man godt på vei i feilsøking. ie 0x000000A5 feks. Skriv det inn i en fornuftig søkemotor, og du vil som regel finne svaret fort.

Lenke til kommentar

Detta blir bra for folka på telefonsupport. :D Spesielt hvis det er "BSOD" under oppstart så man ikke kommer til event viewer.

- "Hallo PC-mann? Harddisken min vil ikke starte."

- "Hva slags feilmelding får du?"

- "Windows has crashed og en sur smiley står det."

- "Ja da må du kjøpe ny datamaskin."

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noen slike feilmeldinger med win8 ennå men hvis du vil feilsøke så er det nok andre logger du vil heller se på enn BSOD.

Det som er det flotte med en "normal" bsod er at den faktisk gir nyttig informasjon. Og ikke alle er smarte nok til å finne dumpfilene, men de kan klare å få notert ned hva som står på de viktige stedene i en bsod og fortelle det til noen som kan gjøre noe med det. Eller du har de morsomme tilfellene der dumpfilene ikke lagres og du er avhengig av informasjon fra bsod.

Hvis du bare får med deg tegnene etter STOP:, så er man godt på vei i feilsøking. ie 0x000000A5 feks. Skriv det inn i en fornuftig søkemotor, og du vil som regel finne svaret fort.

Finner man nyttig informasjon på en BSOD, så klarer man å finne dumpfilene også.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

De har hatt "blåskjermen" siden Windows 95, det er faktisk på tide at de endrer på den også. De har jo endret alt det andre til det ugjenkjennelige fra Win95-Win7.

Artig å se Bill selv så selvironisk, men dette var for 13 år siden!

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

"If you can't make it good, at least make it look good."

Er det derfor div. Linux distroer har hatt et tungt fokus på dette en del år?

Linuxdistroer som konkurrerer med Windows og OSX ønsker nok å vise eyecandy slik konkurrentene gjør :) Med kraftigere skjermkort og prosessorer har man jo muligheten, så hvorfor ikke? Linux har ikke en spesielt stor markedsandel, og for å kunne hevde seg med de 2 store, så burde jo Linux levere en bedre opplevelse totalt for at man skulle ønske å bytte til nettopp Linux. Hvis grafikken betyr mye for brukeren, så stiller Linux sterkt som et alternativ. :)

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg registrerer at det har blitt veldig populært med sånne "festlige" feilmeldinger med en overdrevet uformell tone. Så vidt jeg forstår startet det i sin tid med hysterisk gøyale 404-sider, noe som spredte seg til en del "sosiale nettsider" og andre web-baserte tjenester, og nå tydeligvis også Windows. Håper det slutter snart -- av en eller annen grunn blir det enda mer irriterende når noe ikke funker hvis det ledsages av "oops!", "onose", "oh cock!" og/eller "that didn't work because we're upgrading our mega-awesome superservers with something awesome new STUFF!!1".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...