Gå til innhold

BK: Istindan

h-a

Anbefalte innlegg

Istindan

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

Panorama satt sammen av flere bilder. Utsikt mot Bardu og Målselv.Skulle egentlig vært HDR, men trenger visst da et lite tips om hvordan enkeltbildene synkroniseres i CS5.

Evalueringsnivå Tips:

Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gjøre dette i cs5.Er det snakk om bracketing) da går du inn på file/automate/merge to hdr.Men ved enkel eksponering gå inn på image/adjustment/hdr tonemapping;)

Utrolig flott bilde da...men her skulle du hatt en trådutløser uten kabel..venter en i posten jeg.

skjekk link http://www.dealextreme.com/ og bare søk på remotecontrol og ditt kamera..så finner du ting til latterlig billige priser;)

Lenke til kommentar

Det er greit, men bildene panoramaet er satt sammen av får ulik hdr-behandling av en eller annen grunn, så derfor fungerer ikke hdr her foreløbig før nøkkelen er funnet.

Skal se om jeg finner ut av dette jeg,sitter nå å gjør noen panorama,så passet bra;)

Det jeg gjorde var å kopiere filene..raw til psd i en arbeidsmappe jeg har.Så satte jeg disse sammen som panorama,før noe behandling av bildene.så når panorama bilde da var beskåret gikk jeg inn på layer/flatten image...nå tok jeg for meg vanlig behandling av panorama bildet.Så til slutt gikk jeg da inn på image/adjustment/hdr tone...og så save as/save for web/jpeg..legger ved begge bildene før og etter,men har ikke vært så nøye på hdr behandlingen.

Så opplevde ikke å få forskjellige behandlinger på disse 4 bildene som utgjør panoramaet og etter hdr behandlingen.På den måten du beskrev att dine bilder i panorama bildet fikk forskjellig behandlinger i hdr.

Klikk på bildene og de blir større;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...