h-a Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Istindan Bildet er fjernet. Beskrivelse: Panorama satt sammen av flere bilder. Utsikt mot Bardu og Målselv.Skulle egentlig vært HDR, men trenger visst da et lite tips om hvordan enkeltbildene synkroniseres i CS5. Evalueringsnivå Tips: Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hvordan gjøre dette i cs5.Er det snakk om bracketing) da går du inn på file/automate/merge to hdr.Men ved enkel eksponering gå inn på image/adjustment/hdr tonemapping;) Utrolig flott bilde da...men her skulle du hatt en trådutløser uten kabel..venter en i posten jeg. skjekk link http://www.dealextreme.com/ og bare søk på remotecontrol og ditt kamera..så finner du ting til latterlig billige priser;) Lenke til kommentar
h-a Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Det er greit, men bildene panoramaet er satt sammen av får ulik hdr-behandling av en eller annen grunn, så derfor fungerer ikke hdr her foreløbig før nøkkelen er funnet. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Fint panorama, utsikt og fjell!! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Flott bilde med noen svakheter! Ble litt vanskelig å fokusere på midten nærmest bl.a. Men her får du en god 4'er på selve motivet... Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Det er greit, men bildene panoramaet er satt sammen av får ulik hdr-behandling av en eller annen grunn, så derfor fungerer ikke hdr her foreløbig før nøkkelen er funnet. Skal se om jeg finner ut av dette jeg,sitter nå å gjør noen panorama,så passet bra;) Det jeg gjorde var å kopiere filene..raw til psd i en arbeidsmappe jeg har.Så satte jeg disse sammen som panorama,før noe behandling av bildene.så når panorama bilde da var beskåret gikk jeg inn på layer/flatten image...nå tok jeg for meg vanlig behandling av panorama bildet.Så til slutt gikk jeg da inn på image/adjustment/hdr tone...og så save as/save for web/jpeg..legger ved begge bildene før og etter,men har ikke vært så nøye på hdr behandlingen. Så opplevde ikke å få forskjellige behandlinger på disse 4 bildene som utgjør panoramaet og etter hdr behandlingen.På den måten du beskrev att dine bilder i panorama bildet fikk forskjellig behandlinger i hdr. Klikk på bildene og de blir større;) Endret 20. september 2011 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
Marianne Bergli Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Flott bilde!! Enig med Jan Erik, Tråløst hadde fungert bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg