TBJ Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Jeg har en 1997 modell Suzuki Baleno som har begynt å hoste når jeg tar venstresvinger. Hoste, som om den ikke får bensin. Det er nesten som den stopper opp, før den kommer i gang igjen. Problemet merkes som regel i rundkjøringer og hadde jeg ikke kjørt ut av den, tror jeg nok den hadde stoppet. Tenkte på begynnelsen at noe dritt hadde kommet i tanken, for først så innbilte jeg meg at dette skjedde kun når tanken begynte å bli tom. I går fylte jeg nesten full tank, men fremdeles lider den av samme problemet. Jeg har byttet bensinfilter, uten at det hjalp noe. Hva kan dette komme av? Edit: Korrigert overskrift Endret 20. september 2011 av TBJ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det er aldri en god ide og "venstresvine", ikke rart den hoster. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jordingskabelen fra batteriet er ikke løs da så den går ut i fra karoseriet ved en sving. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Jordingskabelen fra batteriet er ikke løs da så den går ut i fra karoseriet ved en sving. Nix. Hostingen skjer ikke med en gang jeg tar svingen. Det skjer etter at jeg har holdt svingen litt. F.eks. ved etter å ha kjørt 3/4 av en rundkjøring. Da starter den å hoste og hoster seg ut av rundkjøringen (nesten så den stopper). K Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Hei. Kan forsatt være vann. Legger seg nederst i tanken. Men har lurt litt på denne underlige feilen. Tror ikke r elektrisk siden det tar litt tid med svinging før feilen opptrer. Hadde det vært en dårlig kontakt ville du merket feilen i på humpete veier. Du kan prøve å rygge bilen opp i en bratt bakke på tvers og se om det samme skjer. Dersom så, så kobl fra bensinfilter og hell oppi en metallflaske og se om du får ut vann fra tanken (ta på tenning og la drivstoffpumpe gjøre jobben). Ta alle forholdsregler for å ikke sette fyr. Metallflaske kan erstattes av glass med jordledning oppi som jordes i bilen. Kondensfjerner bør du være forsiktig med da middelet får vannet til å blande seg inn i bensinen og kan skape avleiring, korrosjon og dyseproblemer. Nødløsning for små vannmengder. Dog er det nye dieselbiler med common rail som er mest utsatt. Endret 4. oktober 2011 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei og takk for svaret. Skal se på det etter hvert, men har rett og slett ikke tid enda. Den fungerer bra med mye bensin, så det er forløpig ingen krise. Skal nok få sett på det om 2-3 ukers tid. Vil poste resultater da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå