Gå til innhold

Hjemmenettverk Setup hjelp

Halfe

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et nettverk som jeg driver å skal sette opp.

Jeg har en stasjonær som skal gjøres om til Filserver / spill pc som skal stå på kontoret. Jeg har strekt en kabel til Stua hvor jeg da har en PS3 og en IPTV boks fra TN. også skal jeg ha en MCPC der etter vert. Problemet er at PS3n er ikke så glad i Trådløst så hastigheten detter kraftig på trådløst.

Jeg vil da ha alt på kabel men får et problem da med IPTV boksen pga at den "MÅ" være direkte tilkoblet modemet (Zyxel P2812HWT) med egen kabel. Kan jeg sette opp en type "DØD Switch" som jeg da da kan stå i stua så jeg kan kjøre alt på kabel.?

Utstyr jeg har nå er

2xSmartphones (Trådløst)

2xlaptop (Trådløst)

1xstasjonær (Kabel-STUE)

1xPS3 (STUE)

1xIPTV (STUE)

1xMCPC (KOMMER-STUE)

2xZyxel P2812 1000MB LAN

1xLinksys route 100MB

1xJensen Router 100MB

Noen forslag til å få dette til å fungere. det beste oppsette er å få alt over på kabel bortsett fra bærbare og telefoner da

Endret av Halfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når IPTV boksen må være direkte tilkoblet en spesiell port på ruteren for å fungere så er det ikke noen særlig praktisk løsning på det utenom å ha 2 seperate kabler ut til stuen. Det er ingen måte å dele kabel på dette signalet og vanlig internett-tilgang da de fungerer som 2 logisk seperate internettforbindelser. Alternativt kan du naturligvis også bruke homeplug adaptere i stedet for kabel. Det vil tjene samme hensikt men uten å måtte trekke kabler.

Jeg er ikke helt med på hva du mener med en død-switch. Mener d noen form for manuell switch? Det vil jo både være rimelig upraktisk - pluss at den måtte i så fall stått ved ruteren dersom den skulle bespare deg fra å trekke 2 TP kabler.

-Stigma

Lenke til kommentar

Med "DØD" Switch så mener jeg at det ikke er noen form for grensesnitt på routern. bare PnP.

En vanlig ikke-administrert switch altså. Jeg tror ikke det er mulig med dette nei. Kanskje muligens en mer avansert switch eller ruter kunne bært begge de logiske forbindelsene på èn kabel dersom du kunne definere de logiske forbindelsene til å gå til spesifikke IPer/MAC adresser eller noe i den dur - men dette er noe jeg aldri har prøvd. Det ville i så fall kreve dyrere og mer avansert hardware og ville sikkert ikke vært særlig praktisk for situasjonen.

Jeg tror ihvertfall ikke at det er noen obvious enkel løsning på dette som ikke involverer å strekke en dobbel kabel (eller homeplug som sagt, dog dette er dyrere).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...