Gå til innhold

Nå vil Samsung stoppe iPhone 5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er BARE SAMSUNG TYSKLAND som ikke får selge GalaxyTab i Tyskland, ikke vær så overdrevent sensasjonsjagende. Blir bare fantastisk useriøst å hevde at Galaxy Tab er "forbudt" i Tyskland. Hvorfor føler dere dette behovet for å komme emed en åpenbar løgn? Var ikke saken sensasjonell nok ellers, selv om den egentlig handlet om noe annet?

Lenke til kommentar

Ikke i det hele tatt, men på et så useriøst innlegg funker dette fint. Det er absolutt en like fornuftig antakelse som antakelsen i posten jeg siterte.

Tja. Hvis man kritiserer og hater Apple for det de gjør mot Samsung, men elsker Samsung og godter seg over det de gjør mot Apple, er vel dobbeltmoral det riktige ordet å bruke?

"What goes around comes around" sier man på nynorsk om den saken. Det er ikke dobbeltmoral, men moral.

Det Samsung gjør må betegnes som forsvar og således 100% forutsigbart. Som AtW alt har påpekt er dette å anse som et forhandlingskort, slik er det med dagens syke lover. Det er den offensive part som tvinger fram slike reaksjoner og det har fint lite med dobbelmoral å gjøre. Om noe så synliggjør det hvor latterlig argumenter som at "Samsung er gjort noe ulovlig så nå får de betale prisen" er. Dette er et villnis av patenter og mønsterbeskyttelser som har fått lov å utvikle seg og det er grådighet som gjør at de nå brukes som profittmaksimering.

Det sykt og trist at det er slik "krigene" skal utkjempes i dagens tekno-dings marked og det er vi forbrukere som taper på det.

Endret av Babelfisken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fant et sitat ett eller annet sted som på en god måte illustrerer mine følelser overfor Samsung:

Samsung er et patetisk selskap som har bygget seg opp ved å stjele seriøse selskapers ideer og design. Apple har vunnet alle saker de har anlagt mot Samsung og det sier vel sitt om dette rotteselskapet.

Selvsagt er det plass til annenrangs produkter som Samsung, alle kan ikke kjøpe det beste, men asiatiske copy cats trenger verden ikke!

Det er så sant som det er sagt!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Fant et sitat ett eller annet sted som på en god måte illustrerer mine følelser overfor Samsung:

Samsung er et patetisk selskap som har bygget seg opp ved å stjele seriøse selskapers ideer og design. Apple har vunnet alle saker de har anlagt mot Samsung og det sier vel sitt om dette rotteselskapet.

Selvsagt er det plass til annenrangs produkter som Samsung, alle kan ikke kjøpe det beste, men asiatiske copy cats trenger verden ikke!

Aww =p. Innovative apple!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er BARE SAMSUNG TYSKLAND som ikke får selge GalaxyTab i Tyskland, ikke vær så overdrevent sensasjonsjagende. Blir bare fantastisk useriøst å hevde at Galaxy Tab er "forbudt" i Tyskland. Hvorfor føler dere dette behovet for å komme emed en åpenbar løgn? Var ikke saken sensasjonell nok ellers, selv om den egentlig handlet om noe annet?

Bare quoter denne jeg. Litt tåpelig å si at Galaxy Tab 10.1 er forbudt i Tyskland.

Butikker i Tyskland kan både selge de lagerene de har av GT10.1 og ta inn nye lagerbeholdninger.

De har bare ikke lov til å få produktene sine fra Samsung Tyskland. Derimot kan produktene komme fra Samsung i Asia, USA eller ellers Europa.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor dere sier at det bare er for Apple å bytte deler.

Er vel strengt talt ikke det når det er snakk om patenter her. Hvem som har produsert delene er da likegyldig, for utfører den de samme funksjonen, noe de strengt talt må så bryter de jo fortsatt et eventuelt patent.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Copycats.. heledussan. Latterlig utspill mtp at Samsung sitter på patentrettigheter :whistle:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Enda en uvitende fjortis?

Samsung har 276 000 ansatte og omsetter for 950 milliarder kroner årlig. Det tilsvarer omtrent et norsks statsbudsjett og nesten det dobbelte av Apple.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Tja. Hvis man kritiserer og hater Apple for det de gjør mot Samsung, men elsker Samsung og godter seg over det de gjør mot Apple, er vel dobbeltmoral det riktige ordet å bruke?

"What goes around comes around" sier man på nynorsk om den saken. Det er ikke dobbeltmoral, men moral.

Det er ikke dobbeltmoralsk av Samsung, eller av "karma" (se under), men det var vel heller ikke Runars poeng. Det er dobbeltmoralsk av de som sier at patensøksmål ødelegger for brukerne, men allikevel heier når Samsung svar med motsøksmål. Disse søksmålene er ødelegggende uansett hvilken vei de går, som du selv sier det:

Det sykt og trist at det er slik "krigene" skal utkjempes i dagens tekno-dings marked og det er vi forbrukere som taper på det.

Karma is a bitch. :-$ Hvordan i alle dager kunne apple tro at de ikke blir berørt av karma?! o_O

Hvorfor antar du at Apple ikke tok med muligheten for motsøksmål i beregningen?

Like at Samsung gjere igjen. For håpa dei vinne. :yes:

Håper så inderlig at Samsung klarer å forby iPhone 5. Når apple byr opp til trøbbel så skal de faen meg tåle å få tilbake med samme mynt.

Hvis Samsung vinner, så viser det Apple og alle andre at patentsøksmål funker. Og da blir det neppe færre av dem...

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke dobbeltmoralsk av Samsung, eller av "karma" (se under), men det var vel heller ikke Runars poeng. Det er dobbeltmoralsk av de som sier at patensøksmål ødelegger for brukerne, men allikevel heier når Samsung svar med motsøksmål. Disse søksmålene er ødelegggende uansett hvilken vei de går, som du selv sier det:

Man kan synes både mobbing og vold er en uting, men fortsatt heie på mobbeofferet når det er slåsskamp, og håpe han vinner. Tror man rett og slett tenker så enkelt på det i denne saken. Man håper jo som regel den "onde" i historier og eventyr skal få sin straff.

Hvis Samsung vinner, så viser det Apple og alle andre at patentsøksmål funker. Og da blir det neppe færre av dem...

Det vet de dessverre allerede. TomTom vs. Microsoft i fjor er et godt eksempel på det.

Patentene er pressmiddel. og sakene forlikes utenfor rettssalene.

I USA er de gale, og EU er på full fart etter. Kun fornuftig lovgivning og full stopp/ugyldiggjøring av latterlige liksom-patenter kan sette en stopper for dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke i det hele tatt, men på et så useriøst innlegg funker dette fint. Det er absolutt en like fornuftig antakelse som antakelsen i posten jeg siterte.

Uansett, nok om det. Tilbake til emnet!

Nei, det er så langt fra dobbeltmoral som man kan komme. Hvorfor prøver eplefolket å vri dette over på dobbeltmoral?

Som man reder, ligger man. Apple får som fullt fortjent! Ingen kan nekte for det? Vel, ingen utenom de dedikerte eplefolkene da, som mener Apple skal ha enerett på slike idiotiske søksmål, og de andre skal bukke og godta alt som måtte kommer derifra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Geir :)

Nå tror jeg du må være litt svimmel :)

Har du glemt alle søksmålene som Apple har "vunnet". Blir rimelig teit å vri dette over på samsung nå, men jeg forventer at et kommer flere slike nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...