Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer med øyelaser ?

Svaksynt

Anbefalte innlegg

Jeg har -9 på begge øynene noe som hemmer min livskvalitet og derfor har jeg bestemt meg for å ta en laseroperasjon. Jeg har vært på forundersøkelser og der sier de at jeg både kan utføre Lasik(40 000 kr) og Lasek( 28 900 kr). De sier at jeg må selv velge metoden jeg ønsker derfor å høre om deres erfaringer i forhold til de to metodene. Det er en stor prisforskjell i forhold til metodene, men slik jeg har forstått så kan den billigste metoden medføre smerter første uken etter behandlinge. Har dere erfaring med smerter etter behandlingen, i såfall hvilke typer smerter?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i samme situasjon selv og spent på hvordan det går med deg.

Hvilket selskap foretok forundersøkelsen på øynene dine?

Linker til tilsvarende strenger på forumet.:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=321697

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1342293

Håper noen kan fortelle noe om erfaringene sine så det blir enklere å ta et valg. Er snakk om stor pengeforskjell men det er jo øyene våre og man vil jo helst ungå smerter.

Jeg har tatt forundersøkelse hos memira i oslo og argus i skien. Men kommer til å operere meg hos Argus siden de har en veldig gunstig livstidsgaranti :)

Lenke til kommentar

betalte 27k for lasik så hvis du har tenkt å betale 40k for dette så har du blitt grundig lurt.

Koster maks 30k

Hadde minus 6.7 og valgte da å ta laserop og det gikk helt fint.

Livstidsgaranti? tok dette på argus også men aldri hørt at dem har nevnt noe om dette.

Men hvertfall så ville øyelegen ha meg til å ta lasek( den metoden som det tar et par mnd etter operasjonen før synet blir helt ok.. men krangla meg til en lasik. Der det tar 1 dag etter operasjonen før synet er perfekt. og dette var for 5-6 år siden og har ikke hatt noe prblemer etter dette.

Den livstidsgarantien kan du bare glemme for 99%av tilfellene går det bra og vis du skulle bli blind ja da er det bedre å hoppe foran en buss isteden å leve med et par mill i forsikringspenger.

Lenke til kommentar

Jeg vil diskutere ICL i stedefor laser. Der sprøyter man "linse" inn i øyet i stede for å brenne vekk deler av linsen.

Har oppfattet det slik at Memira foretar ICL operasjon.

Med ICL operasjon skal man se bra kort etter operasjonen sies det.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Tok en øyelaser operasjon hos Memira/Godt syn klinikk/Majostua for et år siden men er desverre ikke helt fornøyd med resultatet. Operasjonen kostet 25.000,- .

Veldig proffesjonelle mennesker som jobber der så all honnør for det men øynene mine virker veldig tåkete. Tok en operasjon som går ut på at jeg skal se på avstand med det ene mens det andre øyet skal jeg se nært med /lese med.

Dette fungerer veldig dårlig for min del . Jeg sliter hver gang jeg skal lese en bok . Det går ganske greit å skrive på pc da jeg holder pcn er litt i fra men å lese en bok, kan jeg bare glemme.

Tenker jeg tar kontakt med de på nytt for å høre hva som kan gjøres men har vel mistet litt håpet for min del .

Brukte briller før men det fungerte også veldig dårlig . Jeg er sikkert bare en problem pasient . Sikkert mange som er fornøyd med øyelaser men desverre ikke for meg . Mann i 40 årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...