Gå til innhold

Hvilken PSU vil passe mitt oppsett?

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg trenger hjelp med PSU, hvilken PSU er og annbefale til dette systemet kom gjerne med flere innspill :) I tankene har jeg tenkt på CORSAIR HX 750W, men vet ikke om det er vits med 750w til dette systemet. Skal i grunn også overklokke litt, jeg er ingen ekspert på dette, så kommer nok til å ta det forsiktig. Hvis jeg velger å kjøpe CORSAIR HX 750W hvor lenge vil den da vare? Holder den til neste gang jeg skal bygge pc, la oss si om 2 - 3 år?

Takker for svar!

Mvh

Endret av Boil In Bag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en Corsair HX750 så kunne du f.eks lagt til enda et GTX570 med rom til overs. Så joa, det er mer enn nok til det oppsettet, i utgangspunktet så kunne man klart seg med mindre. Normalt sett vil du ikke en gang kommet over 400W ved vanlig bruk (med en grei OC på CPU)

Det er såpass mye ja! Er det noen kvalitets PSU som du vet om som er 500W eller noe rundt der? Helst modulær.

Lenke til kommentar

Ville gått for Corsair HX650 eller Seasonic M12-II 620W (evt. 520W). Selv om 450-500W sikkert holder fint, så er det greit å ta i litt ekstra med PSU siden dette er en komponent du kan beholde lenge (så fremt du går for kvalitet, noe både Corsair og Seasonic leverer). Med 600W har du en PSU som både har mye å gå på ift. fremtidige oppgraderinger, overklokking, samt det er tatt høyde for at PSUer mister noe effekt med årene. Prisforskjellen mellom 500 og 600W er også generelt liten.

Lenke til kommentar

Ville gått for Corsair HX650 eller Seasonic M12-II 620W (evt. 520W). Selv om 450-500W sikkert holder fint, så er det greit å ta i litt ekstra med PSU siden dette er en komponent du kan beholde lenge (så fremt du går for kvalitet, noe både Corsair og Seasonic leverer). Med 600W har du en PSU som både har mye å gå på ift. fremtidige oppgraderinger, overklokking, samt det er tatt høyde for at PSUer mister noe effekt med årene. Prisforskjellen mellom 500 og 600W er også generelt liten.

Jeg ser det er 50 kr forskjell fra CORSAIR HX 650W til CORSAIR HX 750W. Så da går jeg får den jeg så på først tenker jeg :)

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...