Wizely Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Vi har en parallel/serie kobling(altså med begge deler) og så skal vi regne ut alle greinstrømmene. Jeg vet I=U:R, men det jeg lurer på er om vi må dele U1 på R1, eller om vi bare kan ta den vanlige U-en(som her er 240) og dele den på hver R. Som vil gjøre det til 240:R1, 240:R2, 240:R3, osv. har lagt til et bilde av koblingen. Endret 20. september 2011 av Wizely Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Spenningen vil dela seg over R1+R2 og R3, straumen vil dela seg over R1 og R2. Difor må du først rekna ut summen av R1+R2, så finna spenningsfallet over dei. Eg har fjerna fire innlegg som ikkje hadde noko med emnet å gjera. Endret 20. september 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Wizely Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Spenningen vil dela seg over R1+R2 og R3, straumen vil dela seg over R1 og R2. Difor må du først rekna ut summen av R1+R2, så finna spenningsfallet over dei. Eg har fjerna fire innlegg som ikkje hadde noko med emnet å gjera. Takk for svaret Tror jeg fikk det til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå