Gå til innhold

BF3 - passer denne PC'en til denne TV'en?

Anbefalte innlegg

Hei,

Blir ikke noe yngre med tiden så må henvende meg til dere som har detaljkunnskapen om dette men ser nå at ny BF kommer ut og lurer på om:

med denne TV'en:

LG 47LE850N - Full LED 200HzMer info: http://www.lg.com/no/tv-audio-video/tv/LG-led-tv-42LE850N.jsp

Lurer på om hvordan denne MINI ITX PC'en vil fungere med overnevnte tv??? Vil TV'en klare å "formidle" det GPU'en sender av signaler?

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10498

Kort sagt så har jeg gjort følgende endringer fra "standard oppsett":

1) Lagt til inn SSD disk

2) Gjort mange små oppgraderinger av RAM,GUP, prossesor etc - der det koster minimalt for det jeg betrakter som en billig oppgradering.

Under her er detaljene:

596873 Silverstone Sugo SG07B Mini-ITX SortVifte: 1x 180mm Topp, 600W, 80 Plus Bronze, Mini-I

619275 Intel® Core? i5-2500 ProcessorSocket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed

628838 ZOTAC H67ITX WiFi, Socket-1155mini-ITX, H67, DDR3, 1xPCIe-x16, eSATA, SATA 6Gb/s

618010 Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge

623947 Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysXPCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort,

618054 Western Digital Caviar® Blue 1TBSATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB, 7200RPM

639424 Corsair SSD Force Series? 3, 120GBSATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/510MB/s read/write, S

575736 OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

628839 Sony Optiarc DVD±RW, AD-7713H Slim LineSATA, DVD±R: 8x,DVD+RW: 8x,DVD-RW: 6x,DVD-RAM: 5x

Mvh

Trygve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer kanskje til å kjøre alt på max hvis du kun skal kjøre singleplayer. Skal du kjøre BF3 med multiplayer og forventer at det skal takle 1080p med dette oppsettet, blir du mest sannsynlig skuffet.

Vil du være 100% sikker og har lyst til å kjøre BF på fullt hadde jeg ventet til endel benchmarks og tilbakelemdliger i BF3 kommer ut.

Endret av Catchy
Lenke til kommentar

Kommer kanskje til å kjøre alt på max hvis du kun skal kjøre singleplayer. Skal du kjøre BF3 med multiplayer og forventer at det skal takle 1080p med dette oppsettet, blir du mest sannsynlig skuffet.

Vil du være 100% sikker og har lyst til å kjøre BF på fullt hadde jeg ventet til endel benchmarks og tilbakelemdliger i BF3 kommer ut.

OK - takk til begge for inspill - men da kommer det selvsagt noen nye spørsmål:

1) Støy: Hvor mye opp (i kabinett størrelse) må jeg for å få ned støy? (Er gidt så jeg ønsker noe jeg kan flytte enkelt på og ikek tar for mye plass)

2) Når kan vi forvente tilbakemeldinger på benchmarks og tilbakemeldinger? Har jo lyst til å ha maskinen klar til lansering.....

NB! Det er multiplayer som er grunne til at jeg spiller BF-serien :dribble:

Mvh

Trygve

Endret av Trygve1976
Lenke til kommentar

Det finnes faktisk benchmarks - av alphaen vel og merke - men det gir ihvertfall en indikasjon på sånn noenlunde hva du kan forvente:

http://gamegpu.ru/Action-/-FPS-/-TPS/Battlefield-3-Alpha-test-GPU.html

Det oppsettet tror jeg vil gi en helt grei opplevelse. Kanskje du ikke kan dra alt på ultra under hektisk multiplayer, men jeg vil tro ytelsen under generellt sett høye kvalitetsinstillinger burde gå greit basert på det jeg har sett av data så langt. Betaen er selvfølgelig rett rundt hjørnet (29 september for åpen beta er det jeg hører er mest sansynlig) så da slipper du jo å forholde deg til gamle data og kan teste selv (eller lese en av de mange testene som garantert kommer på nettet kort etter).

I forhold til TVen så ser jeg ikke noe problem i å bruke den med PCen. Det er lite forskjell i hvordan PCen snakker med en (nymotens) TV i forhold til en monitor. Det er nok dog visse områder der en monitor er bedre egnet for spilling - men TVer i disse dager har grei nok responstid og slikt til at det bør fungere greit det også så lenge du ikke er særdeles kresen på slikt.

PS: Jeg kan ikke råde noen til å kjøpe en Intel 2500 over en 2500K. Prisforskjellen er marginal - og selv i et mini-atx kabinett med standard kjøler så kan du garantert overklokke den betydelig - og slikt kommer godt med. Det er nesten ingen ulemper i forhold til det heller da powergatingen er så god på disse nye CPUene at strømtrekket ved idle er i praksis lik om den er overklokket eller ikke.

-Stigma

Lenke til kommentar

Det finnes faktisk benchmarks - av alphaen vel og merke - men det gir ihvertfall en indikasjon på sånn noenlunde hva du kan forvente:

http://gamegpu.ru/Action-/-FPS-/-TPS/Battlefield-3-Alpha-test-GPU.html

Det oppsettet tror jeg vil gi en helt grei opplevelse. Kanskje du ikke kan dra alt på ultra under hektisk multiplayer, men jeg vil tro ytelsen under generellt sett høye kvalitetsinstillinger burde gå greit basert på det jeg har sett av data så langt. Betaen er selvfølgelig rett rundt hjørnet (29 september for åpen beta er det jeg hører er mest sansynlig) så da slipper du jo å forholde deg til gamle data og kan teste selv (eller lese en av de mange testene som garantert kommer på nettet kort etter).

I forhold til TVen så ser jeg ikke noe problem i å bruke den med PCen. Det er lite forskjell i hvordan PCen snakker med en (nymotens) TV i forhold til en monitor. Det er nok dog visse områder der en monitor er bedre egnet for spilling - men TVer i disse dager har grei nok responstid og slikt til at det bør fungere greit det også så lenge du ikke er særdeles kresen på slikt.

PS: Jeg kan ikke råde noen til å kjøpe en Intel 2500 over en 2500K. Prisforskjellen er marginal - og selv i et mini-atx kabinett med standard kjøler så kan du garantert overklokke den betydelig - og slikt kommer godt med. Det er nesten ingen ulemper i forhold til det heller da powergatingen er så god på disse nye CPUene at strømtrekket ved idle er i praksis lik om den er overklokket eller ikke.

-Stigma

Takk, takk og takk :thumbup:

Setter stor pris på slike tilabkemeldinger - og kommer til å følge rådet med å oppgradere 2500K!

Mvh

Trygve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...