StonedWarrior Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) [Window Title] C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe [Content] Programmet er blokkert av gruppepolicy. Kontakt systemansvarlig for mer informasjon. [OK] Løsning: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1377513&view=findpost&p=18399769 Endret 4. oktober 2011 av StonedWarrior Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Spør domene administrator om lov? Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Gruppe-policyer kan KUN fjernes via AD, så du må nok prate med Admin, ja. Forsøk på å 'løse problemet' selv blir vanligvis ikkje sett på med velvilje noen steder. (I min organisasjon er det grunnlag for fyken på grått papir... ) Lenke til kommentar
Nator Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Eneste måten jeg vet om som kan funke er å ta maskinen ut av domenet. Da må du ha admin-passord, eller reinstallere maskinen manuelt. Endret 20. september 2011 av Nator Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det artige med GruppePolicyer er at de ikkje automatisk 'forsvinner' om ei maskin tas ut av domenet... Og selv om du skulle klare å få maskina ut av domenet(det finnes nok av 'hacks' forklart på nettet) så får du den aldri inn i domenet igjen uten at du har spesifikke rettigheter i AD for det. Så gå og spør Admin og han kan hjelpe deg med kva det nå måtte være du ønsker å gjøre med ei maskin som tilhører hans nettverk. Lenke til kommentar
StonedWarrior Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Det må jo være noen filer på pcen. Er fortsatt blokka når jeg ikke er på domene-nettet. Må vel gå ann å fjerne det på noen måter Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Policyer er oppfunnet for at ikke grautgjøker skal kunne lage mer arbeid for allerede overbelastede administratorer. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Selvfølgelig er det filer du kan fjerne... Start med å slette registry filene... (Du har sikkert lagt merke til at det er en del av Registry du ikkje kan se inn i. ) Nå fungerer jo selvsagt ikkje PCen om du sletter registry, men du blir jo kvitt de 'irriterende' begrensningene en administrator har satt på maskina. For CCleaner er jo verdens tryggeste program å kjøre for ukyndige... Lenke til kommentar
StonedWarrior Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Har funnet ut måten for å fjerne de reglene nå Til de som lurer på det samme: Hos meg ligger det under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\SrpV2\Exe\ og under controllsettet ditt: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Srp\Gp\Exe\ fant jeg ut. Logger på med den innebygde admin-kontoen og sletter. Har ikke prøvd med den "vanlige brukeren" om det funker. Husk å deaktiver gruppe-policy service først så ikke reglene blir lagt inn pånytt når du kobler til nettet. Endret 4. oktober 2011 av StonedWarrior Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Men neste gang du setter maskina i nettet da? Kva tror du admin gjør når han finner ut at du har herpa oppsettet på maskina? Endret 6. oktober 2011 av Gadgetman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå