Neptyr Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg har en xp2000+ som jeg tenkte å tyne siste krefter ut av. Jeg har et Abit kd-7 hovedkort, med ddr 333mhz ram. jeg prøvde å stille multiplier, men da låste saken seg, må jeg til med no "herping" av prossesor for å få låst opp multiplier ? Av kjøling så har jeg ei Alpha PAL 8045 http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet167.htm med tilhørende Delta 80 vifte og Artic silver 3 kjølepasta :wink: Hvordan skal jeg stille ting ? Volt, multiplier, fsb, osvosv... jeg er helt ny når det gjelder dette så jeg håper på noen gode svar =) Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Overklokka min palomino til xp2200 med et msi kt3, standar multiplier og fsb-en husker jeg ikke(må lissom reboote pc-en for å få vite d og d gidder jekke!). Kjører helt stabilt... Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Overklokka min palomino til xp2200 med et msi kt3, standar multiplier og fsb-en husker jeg ikke(må lissom reboote pc-en for å få vite d og d gidder jekke!). Kjører helt stabilt...Svært berikende innlegg; NOT! Har du Palomino? Tror ikke du kan stille MP, men det er ikke så nøye siden FSB- clocking er gunstigst. Se hva temperaturen er i Bios, prøv å hold deg under 60 grader. Kan du låse PCI/AGP på det kortet? sjekk litt og gi tilbakemelding. :wink: Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Tempraturen er aldri mer en 45grader ved 23grader i rommet, dette er uten oc og med en delta 80mm på 7volt =) Ingen Agp/PCI lås, http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...pMODEL_NAME=KD7 her har du det litt mer spesifikt =) håper dette sa litt mer, men jeg har ikke raid :/ Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg har en XP2000+ som jeg har klokket opp til rett oppunder 1800. Når jeg skal kjøre med 1800, må jeg ha ekstra kraftig kjøling, noe jeg ikke gidder å høre på. Jeg hadde ikke låst opp multiplieren (som krever at du mekker på CPU), men kjørte FSB opp. Har Abit KG7-RAID HK som duger godt. Med min tidligere Athlon 1200 klarte jeg 1490Mhz med luftkjøling! (149*10) Tror ikke jeg har vært så heldig med min XP kjerne , så du kan nok sikte mot 1850+ vil jeg tro... så du hadde delta vifte, så det bør ikke være problem ...... Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 vet ikke å heldig jeg er med min kjerne.. prossesoren er litt over 1år nå, så det er mulig det er en lite overklokkings vennlig sak :/ Lenke til kommentar
maze Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 jeg har AMD Athlon XP2000+ og MSI KT3 ULTRA2. Har stilt fsben til 141mhz altså på 1762mhz Den er helt stabil uten å stille på Vcore Har prøvd med høyere fsb men får ikke så mange ekstra fsb selv om jeg setter opp Vcore. Derfor holder jeg den på denne frekvensen. Tror den er best egnet uten noe extrem kjøling... Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Til maze: åssen kjøler har du ? Til resten: jeg har hørt noe om at vist du teiper rundt ribba, sånn at det bare er 1-2cm åpning i bunn, så vil man få mer effektiv kjøling, noen som har noen kommentarer til det? Lenke til kommentar
maze Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg har Zalman CNPS5100CU kjøleren. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=CNPS5100CU Høres ut som en god ide og teipe rundt kjøleren. På min kjøler trengs det ikke får det er plastik ned over kantene. Designen på denne viser at det er noen har tenkt på det å dekke til litt nedover på ribba... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå