lotusomega Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Hei først og fremst. Saken er som følger. Jeg har 2stk Asus Gtx580 DC II som jeg kjører i SLI på et Asus Maximus Extreme-Z hovedkort. Slik skjermkortene er montert nå, så står de i pcie slot 1 og 3 som er da x8-x8 på intelchippen som anbefalles av Asus. Men det jeg lurer på er om det har noe og si om jeg monterer de i pcie slot 1 og 4? Da blir oppsettet seende slik ut: slot 1 x8 på intel chippen og slot 4 x16 på NF200 chippen. Grunnen til jeg spør er at da vil jeg få en åpen pci slot mellom kortene og bedre kjølingen litt. Får nå så står de stacket oppe på hverandre hvis dere skjønner hva jeg mener. Håper jeg har forklart meg nogenlunde. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Ja, det har noe å si. I noen ytelsestester vil du få bra utslag for det, men i realiteten vil det gi deg en FPS dropp på 3-5 tenker jeg. NF200 legger til litt forsinkelse på ting, men dette vil du ikke merke i syntetiske tester, bare i faktisk spilling (og da kan det jo diskuteres om 5FPS er noe man legger merke til eller ikke, når man helt sikkert er oppe i 90+ FPS uansett.) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. september 2011 Rapporter Del Skrevet 20. september 2011 Det vil ikke ha noe å si for annet enn kjøling. Maximus IV EXTREME aktiverer ikke NF200-brikka før det oppdager tre skjermkort grunnet latency-problemer med NF200 som senker ytelsen, dette er nok styrt på hardware-nivå, for det finnes ingen "løsning" for dette i UEFI. Kult av ASUS å bry seg såpass mye syns jeg. Å kjøre to stk DCU II-kjølere i SLI høres derimot ut som luftflyt-mord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå