Gå til innhold

TL: 25.09.11, Vålerenga - Rosenborg, Ullevål Stadion


Maefteda

Anbefalte innlegg

Det der er så latterlig argument! Gi meg ETT eksempel på at Rosenborg har spilt slik. Det er ikke en sånn pinglekultur i Rosenborglaget.

 

Neida, pinglekultur er det jo ikke :whistle: Jeg kaller det rimelig pinglete når hele RBK baserer spillet sitt på å falle, falle og falle litt til. Og når skal dommerne slå hardt ned på Dorsin? Han sutrer ALT for mye til dommeren. :love:

 

Jeg har lest hele tråden.

Må si at jeg hadde blitt forbanna om vi skulle drive å presse på for ett mål til som vi ikke trenger for tre poeng og i samme slengen risikere å miste to.

Alle som har litt peiling på fotball vet at det var helt riktig å legge seg bakpå.

 

Dere for være så bitre dere bare vill, men det hjelper lite.

VIF - RBK 1-0!!!

Det handler ikke om at dere skal presse for et mål, og sende alle mann i angrep. Men de fleste andre lag ville ihvertfall prøvd å få til noen angrep. Det ville jo brukt mer tid enn å kline ballen opp. Men problemet er at dere spiller uten spisser. Er det for stor sjangs å ta å ha EN spiller oppe?

 

Sååå det du eeegentlig sier er at det er veldig dumt at vi tok tilbake alle i forsvar istedenfor å la en eller to stå igjen høyt i banen? Herregud da, dette er tippeligaen, ikke en barneturnering. Det er ikke sånn at dersom VIF leder og RBK ligger under så skal VIF i det minste gi RBK en sjanse med å la 1-2 stk stå høyt.

 

Kvalitetsseier spør du meg, og dere RBKere her inne er en stol grunn til at jeg er kjempefornøyd etter kampen:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sååå det du eeegentlig sier er at det er veldig dumt at vi tok tilbake alle i forsvar istedenfor å la en eller to stå igjen høyt i banen? Herregud da, dette er tippeligaen, ikke en barneturnering. Det er ikke sånn at dersom VIF leder og RBK ligger under så skal VIF i det minste gi RBK en sjanse med å la 1-2 stk stå høyt.

 

Kvalitetsseier spør du meg, og dere RBKere her inne er en stol grunn til at jeg er kjempefornøyd etter kampen:)

 

Å legge seg bakpå er greit nok det, men å sparke ballen ut over sidelinja når man har dødball på motstanderen sin banehalvdel. Akkurat det er noe av det mest patetiske jeg har sett på en fotballbane. Du kan jo i det minste late som at du prøver å treffe mål. Lage frispark for å drøye tid. Ok, har det vært på bortebane mot et bedre lag så hadde jeg skjønt det, men å gjøre det foran sine egne?!

 

Om dette er det som venter Enga fansen når de går på kamp så synes jeg synd på dere. Et lag som spiller som om de hold på å rykke ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du i det hele tatt kampen? Tydeligvis vanskelig å skjønne at dette var ett taktisk grep for å vinne en kamp, når det gjenstår 10 min og med èn spiller mindre på banen.

 

Resten av kampen var jevnspilt og morsom.

 

Si det heller som det er, du er snurt fordi vi ikke spiller slik at dere får bakrom og kontringsmuligheter de siste 10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du i det hele tatt kampen? Tydeligvis vanskelig å skjønne at dette var ett taktisk grep for å vinne en kamp, når det gjenstår 10 min og med èn spiller mindre på banen.

 

Resten av kampen var jevnspilt og morsom.

 

Si det heller som det er, du er snurt fordi vi ikke spiller slik at dere får bakrom og kontringsmuligheter de siste 10.

 

Sant at jeg er snurt siden RBK var det beste laget på banen. Men også fordi Vålerenga ikke klarer å vise noe form for stil i seieren sin. Jeg ønsker konkurransen velkommen. Bedre matching vil si bedre sjanse i Europa for begge lag. Men Enga viser ikke noe tegn til fremgang denne sesongen. De spiller seg selv tilbake 10 år med de taktiske valgene der. Men fy på meg som forventet mer av et lag som ikke har ambisjoner utenfor egen liga.

Lenke til kommentar

Så du i det hele tatt kampen? Tydeligvis vanskelig å skjønne at dette var ett taktisk grep for å vinne en kamp, når det gjenstår 10 min og med èn spiller mindre på banen.

 

Resten av kampen var jevnspilt og morsom.

 

Si det heller som det er, du er snurt fordi vi ikke spiller slik at dere får bakrom og kontringsmuligheter de siste 10.

 

Sant at jeg er snurt siden RBK var det beste laget på banen. Men også fordi Vålerenga ikke klarer å vise noe form for stil i seieren sin. Jeg ønsker konkurransen velkommen. Bedre matching vil si bedre sjanse i Europa for begge lag. Men Enga viser ikke noe tegn til fremgang denne sesongen. De spiller seg selv tilbake 10 år med de taktiske valgene der. Men fy på meg som forventet mer av et lag som ikke har ambisjoner utenfor egen liga.

 

Hvorfor i huleste tror du det var så viktig for VIF å vinne denne kampen da? Det beste vi kan oppnå¨er en plassering for kvalik i EL, men det betinger at VIF tar mest mulig poeng i de resterende kampene. jeg er dog enig at fremgangen har uteblitt etter en fantastisk sesong ifjor, der vi spilte ball i hatt med flesteparten av lagene i TL.

 

Uansett så har VIF prøvd å spille etter filosofien sin i hele år, men det har ikke fungert slik som i fjor.

Lenke til kommentar

Sååå det du eeegentlig sier er at det er veldig dumt at vi tok tilbake alle i forsvar istedenfor å la en eller to stå igjen høyt i banen? Herregud da, dette er tippeligaen, ikke en barneturnering. Det er ikke sånn at dersom VIF leder og RBK ligger under så skal VIF i det minste gi RBK en sjanse med å la 1-2 stk stå høyt.

 

Kvalitetsseier spør du meg, og dere RBKere her inne er en stol grunn til at jeg er kjempefornøyd etter kampen:)

Jeg snakker ikke om å gi RBK en sjangse, jeg snakker om at det er latterlig feigt at VIF spiller uten spisser. Alle jeg kjenner som er VIF-fans synes selv at det var latterlig at de skal kline ballen utover sidelinja hver gang de vant ballen upresset det siste kvarteret. Jeg skjønner ikke hvorfor du også innrømmer det. At du er fornøyd med kampen skjønner jeg. Vi burde puttet ihvertfall ett mål, men dere vant.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemer med å spille slik med 10min igjen på klokken mot Norges kanskje beste lag fortiden.

 

For å sitere VPN.no Vålerenga - Rosenborg 1-0

Her satset det jaggu på å holde nullen. De gangene vi vinner ballen curles den ofte bare i retning av cornerflaggene for å få tiden til å gå. Det hele minner litt om Norge – Mexico fra 1994. Eneste som manglet var en frådende Arne Scheie som brølte ”Det er en ball jeg liker” hver gang vi fikk den ut og bort.

Hva tror dere reaksjonene i den kampen hadde vært om Norge hadde prøvd å presse/etablere ett spill og det hadde kostet oss seieren?

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemer med å spille slik med 10min igjen på klokken mot Norges kanskje beste lag fortiden.

 

For å sitere VPN.no Vålerenga - Rosenborg 1-0

Her satset det jaggu på å holde nullen. De gangene vi vinner ballen curles den ofte bare i retning av cornerflaggene for å få tiden til å gå. Det hele minner litt om Norge – Mexico fra 1994. Eneste som manglet var en frådende Arne Scheie som brølte ”Det er en ball jeg liker” hver gang vi fikk den ut og bort.

Hva tror dere reaksjonene i den kampen hadde vært om Norge hadde prøvd å presse/etablere ett spill og det hadde kostet oss seieren?

 

Hvor mange er tilhengere av Flo-pasningen i dag? Det er vel kun Vålerenga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...