Gå til innhold

TL: 25.09.11, Vålerenga - Rosenborg, Ullevål Stadion


Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lest hele tråden.

Må si at jeg hadde blitt forbanna om vi skulle drive å presse på for ett mål til som vi ikke trenger for tre poeng og i samme slengen risikere å miste to.

Alle som har litt peiling på fotball vet at det var helt riktig å legge seg bakpå.

 

Dere for være så bitre dere bare vill, men det hjelper lite.

VIF - RBK 1-0!!!

Det handler ikke om at dere skal presse for et mål, og sende alle mann i angrep. Men de fleste andre lag ville ihvertfall prøvd å få til noen angrep. Det ville jo brukt mer tid enn å kline ballen opp. Men problemet er at dere spiller uten spisser. Er det for stor sjangs å ta å ha EN spiller oppe?

Lenke til kommentar

Jeg hadde stor tro på RBK-seier i dag! Og det hjelper faen ikke å klage på at VIF legger seg bakpå, når dette er noe RBK skulle ha avgjort lenge før den tid! Andresen kan dra til Helvete. Og Lustig, Milan? HAHA.

Satan, det hær sug!

Rosenborg skulle selvfølelig putta minst ett mål idag. Og det er skuffende. Men det VIF holder på med på slutten der er latterlig. Ingen kan si noe imot det.

Lenke til kommentar

Ingenting er bedre enn surmaga barter. Dere er jo så bortskjemte at istedet for å klage på eget lag, klager dere over at vi spilte en slik fotball at dere ikke vant. Beklager at vi ikke gjør det samme som NFF, dommere og de fleste andre her i landet; legger oss flate og lar Rosenborg vinne. For det er jo sunnest for norsk fotball om RBK vinner :roll:

 

Ikke vant til? Vi var jo gjennom det samme bare tre dager siden. Dessverre ble det brukt for mye krefter da. Men Sogndal hadde hvertfall baller nok til å gå på et angrep en gang i blant. Engas taktiske valg kan sammenlignes med det Byåsen gjorde mot RBK i cupen. Fikk en mann utvist sent i kampen og drøyet tid hvor de kunne. Dessverre puttet ikke Bakenga i siste sekund i dag.

 

Men kos dere med seieren over RBK. Med tanke på den enorme fremgangen denne sesongen så kan det bli lenge til neste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må kvoten din for dumme sammenligninger være full. Først med Behring Breivik så hitler, hva blir det neste?

Jeg tipper det blir deg, som forsvarer den "fotballen" som VIF spiller idag. Det er ille nok at de spiller sånn, men jeg må si igjen at jeg ikke skjønner hvordan en fotballsupporter kan forsvare det i etterkant.

 

Edit: leif

De var da vitterlig like mye offensivt innstilt som Rosenborg inntil utvisninga. Si meg hvordan vålerenga kan skåre hvis de spiller destruktivt. Jeg forsvarer det var taktisk lurt. Skal jeg skrive at det var dumt at man sikret seg 3 poeng i stedet for å prøve å doble ledelsen?

Du skjønner jo at det blir dumt

Vi hater alle

Alle hater oss

Vi drar til Bergen kun for å sloss

 

Ingenting er bedre enn surmaga barter. Dere er jo så bortskjemte at istedet for å klage på eget lag, klager dere over at vi spilte en slik fotball at dere ikke vant. Beklager at vi ikke gjør det samme som NFF, dommere og de fleste andre her i landet; legger oss flate og lar Rosenborg vinne. For det er jo sunnest for norsk fotball om RBK vinner :roll:

Jeg klager på eget lag. Vi burde ha scoret. Men samtidig kan du ikke si at det er sunt, som du sier, for norsk fotball at "topplag" begynner å spille slik på hjemmebane.

Lenke til kommentar

Jeg har lest hele tråden.

Må si at jeg hadde blitt forbanna om vi skulle drive å presse på for ett mål til som vi ikke trenger for tre poeng og i samme slengen risikere å miste to.

Alle som har litt peiling på fotball vet at det var helt riktig å legge seg bakpå.

 

Dere for være så bitre dere bare vill, men det hjelper lite.

VIF - RBK 1-0!!!

Det handler ikke om at dere skal presse for et mål, og sende alle mann i angrep. Men de fleste andre lag ville ihvertfall prøvd å få til noen angrep. Det ville jo brukt mer tid enn å kline ballen opp. Men problemet er at dere spiller uten spisser. Er det for stor sjangs å ta å ha EN spiller oppe?

Mulig andre hadde prøvd på spill, men det har lite å si, det er målene som teller og vi hadde ledelsen så ikke noe behov. Det er bare å få ballen vekk fra vår banehalvdel.

Hvorfor skal vi ha en i angrep når vi leder 1-0 med 10 mann og det er 10min igjen...

Det er jo ikke noe poeng.

Jeg klarer helt fint å se på 10min med defensiv fotball når det resulterer i seier mot formsterke RBK.

 

Dere hadde 80minutter før vi la oss bakpå på å lage mål, men dere var rett og slett ikke gode nok.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jeg har lest hele tråden.

Må si at jeg hadde blitt forbanna om vi skulle drive å presse på for ett mål til som vi ikke trenger for tre poeng og i samme slengen risikere å miste to.

Alle som har litt peiling på fotball vet at det var helt riktig å legge seg bakpå.

 

Dere for være så bitre dere bare vill, men det hjelper lite.

VIF - RBK 1-0!!!

Det handler ikke om at dere skal presse for et mål, og sende alle mann i angrep. Men de fleste andre lag ville ihvertfall prøvd å få til noen angrep. Det ville jo brukt mer tid enn å kline ballen opp. Men problemet er at dere spiller uten spisser. Er det for stor sjangs å ta å ha EN spiller oppe?

Mulig andre hadde prøvd på spill, men det har lite å si, det er målene som teller og vi hadde ledelsen så ikke noe behov. Det er bare å få ballen vekk fra vår banehalvdel.

Hvorfor skal vi ha en i angrep når vi leder 1-0 med 10 mann og det er 10min igjen...

Det er jo ikke noe poeng.

Jeg klarer helt fint å se på 10min med defensiv fotball når det resulterer i seier mot formsterke RBK.

 

Dere hadde 80minutter før vi la oss bakpå på å lage mål, men dere var rett og slett ikke gode nok.

Jeg har aldri sagt at det er noe behov for at dere skal angripe. Men jeg synes det er vannvittig feigt. Ikke engang Songdal legger seg så langt bakpå som VIF. Og Rosenborg - Songdal var attpåtil på Lerkendal. Vålerenga legger seg så langt bakpå på Ullevaal. Skammelig!

Lenke til kommentar

Jeg hadde stor tro på RBK-seier i dag! Og det hjelper faen ikke å klage på at VIF legger seg bakpå, når dette er noe RBK skulle ha avgjort lenge før den tid! Andresen kan dra til Helvete. Og Lustig, Milan? HAHA.

Satan, det hær sug!

Rosenborg skulle selvfølelig putta minst ett mål idag. Og det er skuffende. Men det VIF holder på med på slutten der er latterlig. Ingen kan si noe imot det.

 

Det hadde vært helt ulogisk om VIF hadde gjort noe annet enn det de gjorde. Det blir umulig å si at ingen hadde gjort det samme osv., det blir helt hypotetisk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde stor tro på RBK-seier i dag! Og det hjelper faen ikke å klage på at VIF legger seg bakpå, når dette er noe RBK skulle ha avgjort lenge før den tid! Andresen kan dra til Helvete. Og Lustig, Milan? HAHA.

Satan, det hær sug!

Rosenborg skulle selvfølelig putta minst ett mål idag. Og det er skuffende. Men det VIF holder på med på slutten der er latterlig. Ingen kan si noe imot det.

 

Det hadde vært helt ulogisk om VIF hadde gjort noe annet enn det de gjorde. Det blir umulig å si at ingen hadde gjort det samme osv., det blir helt hypotetisk.

Så gi meg et eksempel på noen som gjør sånn, da. En ting er å legge seg bakpå, men Vålerenga tok det jo helt ut.

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! FUCK YEAH! HERLIG!

 

Sånn...

 

Time to get real. Bildet var selvfølgelig bare for å framprovosere reaksjoner. Helt korrekt rødt kort forresten.

 

Er fantastisk å se så mange bitre trøndere(og noen svikere med Oslo-dialekt på TV). Nå får dere føle akkurat det jeg gjorde etter seriefinalen ifjor. Følte meg snytt, sint og irritert på omstendighetene.

 

Selvfølgelig er det rett av Vålerenga å spille som de gjør mot slutten. Vi har 1 mann mindre, ingen spisser. Dette etter en sesong langt under pari, hvor vi i tillegg har TLs mestsscorende lag på andre banehalvdel. Så lenge vi ikke spiller slik hele tiden er det helt kurrant å bruke det nå.

 

Rosenborg er forresten ikke de som skal snakke høyest om kjedelig spill. Den suksessen dere fikk etter downperioden midt på 00-tallet, kom etter dørgende kjedelig Hamrén-fotball. På oppgjøret på Lerkendal i år, fikk vi holde ballen høyt i store deler av kampen, selv om vi sugde eselballe.

 

Det eneste som talte idag, var 3 poeng, og hindre RBK i å ta nok et seriegull og få enda en mulighet på CL. Dermed var det ubeskrivelig deilig å høre fløyta gå. Det var ikke pent, men det er ikke slik fotball vi står for til vanlig heller, ei heller før de siste 15 minuttene. Desperate times calls for desperate measures.

 

Deilig å se Muri gni det inn etterpå. Det skal jeg ikke legge skjul på! :) Den mannen fortjente så jævlig å bli matchvinner etter de skitne triksene han ble utsatt for ifjor. Flere av de skitne triksene gjennomsyrer RBK fortsatt, og det er utrolig at dere slipper unna med det. Pall Gunnarsson filmer, og det er leit, selv om det ikke akkurat er siste nytt, men han har et poeng i at Lago har armene på alle de gale plassene.

 

Creds til Mini for å se det som alle burde se. Det er ikke angrepet på keeper Andresen applauderer, men at vi trøkker til og gir alt, noe som var viktig idag. Han er ihvertfall ærlig, og legger ikke skjul på ting, imotsetning til en viss annen trener, som prøver å framstå som rolig, når han er like ille selv. Lukter falskheten på lang avstand!

 

Mission accomplished! 2 knokkelseiere mot Lillestrøm og Rosenborg, kunne ikke vært deiligere. Med mindre de gjør det igjen mot Brann da, men det er nesten for mye å drømme om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Rosenborg er forresten ikke de som skal snakke høyest om kjedelig spill. Den suksessen dere fikk etter downperioden midt på 00-tallet, kom etter dørgende kjedelig Hamrén-fotball. På oppgjøret på Lerkendal i år, fikk vi holde ballen høyt i store deler av kampen, selv om vi sugde eselballe.

Nå er det forskjell på Hamrènfotball og sånn fotball som VIF spilte idag. Som sagt så er defensiv fotball en ting. Men å holde på sånn som VIF gjorde er noe HELT annet. Alle lag legger seg defensivt noen ganger. Men det er få lag som spiller uten spisser og bare kliner ballen ut sidelinja for å drøye tida.

Lenke til kommentar

Desperate times calls for desperate measures.

 

Å gå i angrep der er selvmord med 1 mann mindre, og med det momentumet RBK har. Når det er et hatoppgjør, så er det helt greit. Den fotballen representerer ikke hvordan Vålerenga spiller, men de gjør det beste ut av situasjonen.

 

Synes det er helt klart foretrukket å stå for en positiv fotball, men å være kynisk når situasjonen tilsier det. Enn å ha en pissekjedelig fotballfilosofi.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...