Gå til innhold

TL: 25.09.11, Vålerenga - Rosenborg, Ullevål Stadion


Maefteda

Anbefalte innlegg

I de siste 10`, med en mann mindre og mot Norges mestskårende lag, kan være greit å få med dette? Dere hadde bare 3 målsjanser mer enn oss.

I de siste 15-20 ja. Men jeg har fortsatt til gode å se noen andre lag i TL gjøre det samme. Og Vålerenga skal liksom være et av de beste og mest velspillende lagene i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke feig, men irriterende fordi dere taper.

Det er ikke ødeleggende for dere heller da dere kan spille åssen dere vil på VIFs banehalvdel. At dere ikke klarer å score, det er lavmål.

Hvis ikke det er feig, hva mener du da er feig? Selvfølgelig er det irriterende at vi taper på grunn av det. Jeg er også enig i at vi burde scoret, men det forsvarer ikke vålerenga sin spillestil.

 

erkjenn nå bare tapet, og slutt å syt. Poengene ble ikke delt ut til RBK idag fordi dem rett og slett var for dårlige.

 

Det jeg kommenterte nå er fakta etter 90 minutters kamp pluss tilleggstid.

Det handler da OVERHODET ikke om det. Poenget er at dere spiller RÆVAfotball fra hælvete og nekter å innrømme det. Hadde Rosenborg sunket så lavt så ville jeg vært flau, ikke forsvart dem.

Du kan komme med en sånn konklusjon, basert på de siste 15. Du skulle vært fotballtrener.

 

I en så viktig kamp er det jo naturlig at man sikrer seieren i stedet for å risikere mål i mot. Det ville nok også Rosenborg gjort.

Det der er så latterlig argument! Gi meg ETT eksempel på at Rosenborg har spilt slik. Det er ikke en sånn pinglekultur i Rosenborglaget. Rosenborg vil alltid spille offensiv og publikumsvennlig fotball. Det er ikke alltid de klarer det, men de prøver ihvertfall.

Rosenborg spilte ikke akkurat fest-fotball mot det kyprotiske laget. Der lå de i store deler av kampen med 11 bak midtbanen. I en kamp de var nødt til å vinne. Å risikere seieren med 15 minutter igjen ville vært lite taktisk. Det er jo helt naturlig at når man får en mann utvist så legger man seg bak.

Hvis du mener at det å være taktisk er å være "pinglete" så for du stå for det selv, selv tror jeg få fotballtrenere vil være enig med deg

 

Herregud, Martin synes det er bra at spillere gir alt og er glad for at han hopper inn i duellen.

Skal Villas Boas være glad for at Torres hopper inn i en to-fotstakling gir alt?

 

NFF burde straffe han.

Sagt i kampens hete, akkurat som da Nils Arne Eggen mente det var helt okay at Annan kløp Muri i rumpen i fjor.

 

Han burde vel også ha vært straffet i sin tid?

 

I kampens hete så jubler han for at Daniel blir hoppa inni. Etter kampen sier han det er bra for han hopper slik inn.

Han sa at det var bra at spillerne gir alt. Martin for stå for det selv. Tv2 kunne da også spurt Jönsson hva han mente med dytting med strake armer slik Henriksen gjorde, eller taklingen på Håvard Nielsen på slutten

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt noen som kan komme med et bedre eksempel på lag som går rett i angrep med 1 mann mindre unntatt Chelsea?

 

Start mot Rosenborg. Rosenborg lå under med en mann mindre og snudde kampen.

 

Start som er klar for nedrykk, mer eller mindre. La oss se de gjøre det mot lag som Tromsø eller Molde.

 

Vålerenga - Rosenborg i 2008. RBK 10 mann og Rosenborg klarer 1-1.

 

Slik som kampen gikk i dag så presset RBK og jeg tviler på at Vålerenga hadde klart noe særlig dersom de hadde kommet framover. Det ville rett og slett vært selvmord.

 

Det blir som å si at landslagets glansperiode var under Hareide; de tapte så det suste, men "prøvde" i allefall å spille fin fotball. Serien avgjøres på poeng og VIF fikk 3 og RBK 0.

 

Ser ikke helt poenget i å mase om at VIF var destruktive når RBK har flere (nesten) 100% sjanser. Skal du vinne kamper så må du score på sånne, du kommer ingen vei dersom du må basere deg på at motstanderen blottlegger seg med 10 minutter igjen og at du selv må ha et to-sifret antall store sjanser.

Rosenborg burde ha scoret, ja. Men VIF spiller jo fortsatt destruktiv fotball?

 

I en tiendedel av kampen, ja. Jeg kan si at RBK ikke eier målteft og er helt tannløse dersom jeg kun baserer det på denne kampen.

Lenke til kommentar

I de siste 10`, med en mann mindre og mot Norges mestskårende lag, kan være greit å få med dette? Dere hadde bare 3 målsjanser mer enn oss.

I de siste 15-20 ja. Men jeg har fortsatt til gode å se noen andre lag i TL gjøre det samme. Og Vålerenga skal liksom være et av de beste og mest velspillende lagene i Norge.

 

Ifjor ja, men du har kanskje fått med deg at de ikke har vært det i år? For VIF handler det om å redde resten av sesongen, og få en akseptabel plassering. At VIF prøver å spille destruktivt er tull, men slik det ble i denne kampen var det det eneste rette, og som alle kan se, fungerte det.

Lenke til kommentar

Rosenborg spilte ikke akkurat fest-fotball mot det kyprotiske laget. Der lå de i store deler av kampen med 11 bak midtbanen. I en kamp de var nødt til å vinne. Å risikere seieren med 15 minutter igjen ville vært lite taktisk. Det er jo helt naturlig at når man får en mann utvist så legger man seg bak.

Hvis du mener at det å være taktisk er å være "pinglete" så for du stå for det selv, selv tror jeg få fotballtrenere vil være enig med deg

Det handler nok mer om udyktighet. Dessuten klinte de ikke ballen opp i "icing" eller utover sidelinja når de hadde sjangsen, heller. Jeg har sett lag forsvare en ledelse før, men det finnes da grenser.

Endret av eveant
Lenke til kommentar

...

 

Du er like usaklig som vanlig.

 

Er vel greit å få ett komisk innslag i all denna sutringa?

 

For all del, men dere sutrer 30 kamper i året for at RBK har dommeren med seg. Har ikke vi lov til å være en smule irritert?

 

dommersnakk.png

 

Du er like usaklig som vanlig.

 

Sier han som sammenlignet Martin med Hitler?

 

Beklager, det var dårlig å sammenligne Hitler med en slik mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I de siste 10`, med en mann mindre og mot Norges mestskårende lag, kan være greit å få med dette? Dere hadde bare 3 målsjanser mer enn oss.

I de siste 15-20 ja. Men jeg har fortsatt til gode å se noen andre lag i TL gjøre det samme. Og Vålerenga skal liksom være et av de beste og mest velspillende lagene i Norge.

 

Ifjor ja, men du har kanskje fått med deg at de ikke har vært det i år? For VIF handler det om å redde resten av sesongen, og få en akseptabel plassering. At VIF prøver å spille destruktivt er tull, men slik det ble i denne kampen var det det eneste rette, og som alle kan se, fungerte det.

Jeg sa ikke at de har vært det, men at de skal være det. Og det er du vel enig i? Et av de lagene med meste resurser. Det er jo flaut når Sarsborg 08 spiller bedre offensivt enn Vålerenga. Og det er definitivt ikke det eneste rette å spille sånn som de gjorde. Det er jo akkurat derfor jeg sitter her å diskuterer det.

Lenke til kommentar

Herregud, Martin synes det er bra at spillere gir alt og er glad for at han hopper inn i duellen.

Skal Villas Boas være glad for at Torres hopper inn i en to-fotstakling gir alt?

 

NFF burde straffe han.

Sagt i kampens hete, akkurat som da Nils Arne Eggen mente det var helt okay at Annan kløp Muri i rumpen i fjor.

 

Han burde vel også ha vært straffet i sin tid?

 

I kampens hete så jubler han for at Daniel blir hoppa inni. Etter kampen sier han det er bra for han hopper slik inn.

Han sa at det var bra at spillerne gir alt. Martin for stå for det selv. Tv2 kunne da også spurt Jönsson hva han mente med dytting med strake armer slik Henriksen gjorde, eller taklingen på Håvard Nielsen på slutten

 

Vel, Martin er jo den største idioten som norsk fotball har sett. Man kan ikke forvente at Hitler skal blir snill.

Nå må kvoten din for dumme sammenligninger være full. Først med Behring Breivik så hitler, hva blir det neste?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi hater alle

Alle hater oss

Vi drar til Bergen kun for å sloss

 

Ingenting er bedre enn surmaga barter. Dere er jo så bortskjemte at istedet for å klage på eget lag, klager dere over at vi spilte en slik fotball at dere ikke vant. Beklager at vi ikke gjør det samme som NFF, dommere og de fleste andre her i landet; legger oss flate og lar Rosenborg vinne. For det er jo sunnest for norsk fotball om RBK vinner :roll:

Lenke til kommentar

Nå må kvoten din for dumme sammenligninger være full. Først med Behring Breivik så hitler, hva blir det neste?

Jeg tipper det blir deg, som forsvarer den "fotballen" som VIF spiller idag. Det er ille nok at de spiller sånn, men jeg må si igjen at jeg ikke skjønner hvordan en fotballsupporter kan forsvare det i etterkant.

 

Edit: leif

 

Vi hater alle

Alle hater oss

Vi drar til Bergen kun for å sloss

 

Ingenting er bedre enn surmaga barter. Dere er jo så bortskjemte at istedet for å klage på eget lag, klager dere over at vi spilte en slik fotball at dere ikke vant. Beklager at vi ikke gjør det samme som NFF, dommere og de fleste andre her i landet; legger oss flate og lar Rosenborg vinne. For det er jo sunnest for norsk fotball om RBK vinner :roll:

Jeg klager på eget lag. Vi burde ha scoret. Men samtidig kan du ikke si at det er sunt, som du sier, for norsk fotball at "topplag" begynner å spille slik på hjemmebane.

Endret av eveant
Lenke til kommentar

Herregud, Martin synes det er bra at spillere gir alt og er glad for at han hopper inn i duellen.

Skal Villas Boas være glad for at Torres hopper inn i en to-fotstakling gir alt?

 

NFF burde straffe han.

Sagt i kampens hete, akkurat som da Nils Arne Eggen mente det var helt okay at Annan kløp Muri i rumpen i fjor.

 

Han burde vel også ha vært straffet i sin tid?

 

I kampens hete så jubler han for at Daniel blir hoppa inni. Etter kampen sier han det er bra for han hopper slik inn.

Han sa at det var bra at spillerne gir alt. Martin for stå for det selv. Tv2 kunne da også spurt Jönsson hva han mente med dytting med strake armer slik Henriksen gjorde, eller taklingen på Håvard Nielsen på slutten

 

Vel, Martin er jo den største idioten som norsk fotball har sett. Man kan ikke forvente at Hitler skal blir snill.

Nå må kvoten din for dumme sammenligninger være full. Først med Behring Breivik så hitler, hva blir det neste?

Jeg brukte ikke ABB sammenligningen så slutt å dra meg inn i det. Men TRENERE som oppfører seg slik er helt latterlig.

Er du fornøyd nå Guru?

Lenke til kommentar

Liker at trønderne setter barten i halsen ved at Vålerenga gjør helt riktig å legge seg bakpå med 10min igjen på klokken og en mann mindre.

Det viser kun lite fotballforståelse å mene noe annet.

 

Det var en actionfylt kamp, deilig med tre poeng!

De viser ihvertfall rævva til alle som betalte for å se på dette. At dette er helt riktig, har blitt diskutert siden kampslutt. Les litt bakover i tråden du, så slipper jeg å gjenta alt jeg har sagt.

Lenke til kommentar

Jeg har lest hele tråden.

Må si at jeg hadde blitt forbanna om vi skulle drive å presse på for ett mål til som vi ikke trenger for tre poeng og i samme slengen risikere å miste to.

Alle som har litt peiling på fotball vet at det var helt riktig å legge seg bakpå.

 

Dere for være så bitre dere bare vill, men det hjelper lite.

VIF - RBK 1-0!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...