Maefteda Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) VS Tippeligaen Ullevål Stadion, Oslo 25. September kl. 20.00 Vålerenga og Rosenborg var de 2 store gullfavorittene før sesongen. Ikke uten grunn, ettersom de samme lagene spilte "seriefinale" mot hverandre for nesten 1 år siden(tiden går fort). Begge lag har slitt med å innfri, men selv etter dårlig sesong fra begge lag, blir dette fortsatt en viktig toppkamp. Vålerenga har los på medalje, men da trengs det seier mot Rosenborg som på sin side virkelig kan stikke fra og kjempe om gullet med seier her. Med 2 hengekamper kan RBK nærme seg Molde, men da trengs det poeng, selv i vanskelige kamper. Vålerenga Vålerenga startet bra med 2 seiere i sesongen, og så ut til å følge opp den gode fjorårsformen. I en sesong preget av skader, vansker for å erstatte spillerne man mistet fra ifjor, og generelt dårlig form, sank formkurven drastisk, som har gjort Vålerenga til middelhavsfarer i store deler av sesongen. En oppsving i form, etter flere enkle kamper derimot, gjør at Vålerenga ligger på en ganske sensasjonell 5. plass med medalje innen rekkevidde sesongen tatt i betraktning. Forventet lagoppstilling: Hirschfeld Dos Santos - Muri - Strandberg - Dahl Hagen Ogude - Singh Pall Gunnarsson Berre - Nielsen - Bojan Rosenborg Rosenborg startet sesongen dårlig, og sleit lenge med å demme opp etter tapene av sine beste spillere. For ungutta ble oppgaven for stor, og bredden i troppen ble liten. Klubben måtte ta tak og etter et par store kjøp i sommer, har de fått en ny giv i laget, og fått tilbake den viktige troen og mentaliteten på seier, som har vært varemerke for Rosenborg i mange mange år. Forventet lagoppstilling: Örlund Lustig - Høiland - Lago - Dorsin Dočkal - Henriksen - Issah - Svensson Chibuike - Prica Tips: 2-0 Endret 22. september 2011 av Maefteda 5 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Herlig, Maffe! Kom igjen, VIF! Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Mitt kamptips: 0-5 Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Trur det blir 1-1, men har jo alltid eit lite håp om at RBK går på eit tap. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Deilig å ikke være favoritter for en gangs skyld. I media ble vi hvertfall fremstilt slik foran oppgjørene på Lerkendal ifjor og i år. Ganske utrolig at det nesten har gått 1 år siden seriefinalen! Føles ikke ut som det er så lenge. Kanskje det kommer av at jeg diskuterte Annan-saken 1/2 år etter kampen var ferdig... *selvironi five!* Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 VIF slår RBK 2 - 0 og bitre Rbk fans er tilbake 3 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Hvorfor ønsker du det ene målet til oss? Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Rosenborg tar denne, 1-2. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 RBK har tre kamper denne uka, men jeg ser fortsatt ikke hvordan Enga skal klare å vinne. Martin får vel panikk igjen og ting rakner. Håper å møte personlig for å se det skje. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Håper RBK tar denne. Hadde vært god med seier over et lag som ikke ligger nederst på tabellen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hvorfor ønsker du det ene målet til oss? Mer det at i scorer mye. Tror bare vi ikke holder nullen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Grugleder meg litt til denne kampen. Men heldigvis slo vi bittelillestrøm i helgen så blir det tap mot RBK blir ikke det så hardt. Jeg håper på å se så mange som mulig på Ullevaal på søndag. På tide å snu trenden med synkende tilskuertall i TL. Selv om jeg har min tvil. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg gruer meg MASSE til denne kampen! Frykter at vi går på et forsmedelig tap, men håper vi ikke blir grusa med 5 mål Stine: Du TIPPER IKKE UTFALLET!!! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det er allerede forhåndssolgt 11.300 billetter til #VIF - #RBK på søndag kl. 20.00. Kjøp dine billetter nå: http://t.co/Fthkytou #2fx Det er ikke dårlig. Kanskje det faktisk kommer en del folk! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Oioioi! Kan nesten bli over 15000 på stadion ??? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 10 000 er vel kjernen da:) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 http://www.vif-fotball.no/article3233899.ece Doffen og Nordvik ute... - Dog er jo ikke doffen i form. Hvordan holder Benjamin mot RBK? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Midtbanetreer med Ogude, Singh og Pall kan fungere fint. Noen må bare be Ogude om å roe seg, så slipper han rødt kort. BDH kan da klare seg. Må si jeg ikke kjenner han ordentlig ennå. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 10 000 er vel kjernen da:) Det er 850 medlemmer i kjernen, mens 12 300 medlemmer av klanen. Så sjansen er nok større at det er Oslofolk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå