Ksungam Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg har forstått det sånn at man bør la det være en del GB ledig på harddisken for at den skal kunne yte maksimalt, men har aldri hørt hvor mye det er snakk om. Disken på laptopen min er på 640GB(596GB), hvor mye bør jeg la være ledig? Gjelder det samme for eksterne disker om man kun har mediefiler og ikke programvare på den? Eller kan man fylle den til bristepunktet uten problem? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 jeg mener å huske det er 10% en bør ha ledig. hvis en har SSD er ikke dette så viktig lenger da OSet ikke ttrenger sidevekslingsfilen ved den type systemdisk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 En disk yter best på den ytterste delen, for der er lagringstettheten per omdreining størst. Altså blir det litt tregere når disken fylles opp. Men tipper det du tenker på er at det må være noe ledig plass for å kunne defragmentere. Da er det snakk om 15%. http://www.wizcrafts.net/ans/defragmenter.html Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Om du trenger sidevekslingsfil har ingenting med om du bruker HDD eller SSD. Det har med hvor mye minne du har. Derimot bruker windows systemdisken til lagring av midlertidige filer, logger etc. Du vil sansynligvis bare få en feilmelding og beskjed om å rydde plass. Disker som kun brukes til lagring derimot kan fylles til randen. Dog kan det hende du kan få problemer hvis den er 100% full og du har behov for å kjøre chkdsk på den. Defragmentering kan også bli et problem. Men kun til du får sletta så du har nok plass ledig. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Om du trenger sidevekslingsfil har ingenting med om du bruker HDD eller SSD. Det har med hvor mye minne du har. jeg vil påstå dette er feil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hva mener du sidevekslingsfilen er til? Etter det jeg har forstått er dette innhold i minnet som lagres til disk slik at man får frigjort minne til andre ting. Sikker på at du ikke blander med superfetch e.l.? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Mange takk til alle sammen for svarene. De hjalp veldig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå