Gå til innhold

Witcher 2 - Systemspecs


Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!

 

Jeg har veldig lyst å spille Witcher 2 på max settings, men har for øyeblikket ikke mulighet til dette.

Lurte på om noen kan si om jeg kan spille dette hvis jeg oppgraderer til SLI med skjermkortet mitt, hvis ikke; komme med tips om hva jeg burde oppgradere.

 

Full systemspecs:

 

Windows Home Premium 64-bit Norsk

Hovedkort: ASUS P8P67 PRO

RAM: 4 2GB's Kingston 1333 eller 1600 (husker ikke helt)

Prosessor: Intel i7 2600k 3.4GHz -> Overklokket til 4.2GHz

Skjermkort: ASUS Nvidia GeForce 560Ti DCII Top <-- Lenke

PSU: 600W OCZ ModXSTREAM Modulær osv osv

 

Burde det holde å bare oppgradere opp til 2 stk SLI på skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kravstor til framerate? Jeg spiller det på ultra og maks oppløsning med snitt på 40-50 FPS og har et veldig likt oppsett deg. Litt svakere vil jeg påstå.

 

DVS. Samme hovedkort, 2*2gb corsair-RAM(1600mhz). Intel i5 2500k(3,3ghz, ikke overklokket), samme skjermkort. PSUen er en silverpower 620W

 

Ville forsikret meg om at alle drivere er up to date, og samme med patchene til Witcher 2. Virker rart at du ikke skal kunne kjøre det på maks med god flyt.

Lenke til kommentar

Akkurat slik er mine settings. Med disse settingsene har jeg LITT lagg, men det er overlevbart. Jeg bruker driver 280.36 eller noe, en betadriver fra NVidia, for den nyeste offisielle driveren kræsjet skjermkortet mitt hele tiden.

Og driverne mine er oppdatert for noen dager siden når jeg hadde problemer med Witcher 1.

 

Patchene til Witcher 2 burde være up-to-date, for launcheren står "Online" oppi hjørnet, men kan sjekke for å være sikker. Men burde vel oppdatere seg automatisk av seg selv.

 

Edit: Og framerate vil jeg helst ha konstant over MINST 30, slik at det ikke lagger. Men 60 er jo kjekt det og.

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

Når jeg prøver å customize slik som det der, så virker det som om det er en bug som gjør grafikken helt grusom. Er noen paramtere man ikke kan stille på der vil jeg tro. Har du testet å sette på de forhåndsdefinerte (Ultra, medium, low osv.)? Jeg kjører som sagt på ultra, null fps-drops og snitt over 40 med et svakere oppsett enn deg.

Nei, skal prøve nå og komme tilbake på deg med om det hjelper.

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å customize slik som det der, så virker det som om det er en bug som gjør grafikken helt grusom. Er noen paramtere man ikke kan stille på der vil jeg tro. Har du testet å sette på de forhåndsdefinerte (Ultra, medium, low osv.)? Jeg kjører som sagt på ultra, null fps-drops og snitt over 40 med et svakere oppsett enn deg.

Da satt jeg alt på Ultra (default-Ultra).

Fremdeles har jeg FPS-drops når jeg treffer noen med sverdet mitt. Det er stort sett bare det, men det hakker litt når jeg beveger meg rundt.

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med Witcher 2 graffikken så helt jævlig ut og hakket! Jeg bruker ATI skjermkort, så på carlyst control centre satt jeg anti- aliasing og anisotropic filtering på 'Application managed'. Etterpå virket spillet 100%! :D

 

Vet ikke hvordan det er med nvidia kort, men dere har vell et lignende program.

 

post-259999-0-19800800-1316549647_thumb.jpg

Lenke til kommentar

For The Witcher 2 på maks grafikk holder ikke 560 Ti SLI, 1GB VRAM blir for lite.

 

Ubersampling er en funksjon du bare kan glemme, om du ikke har skrudd den av allerede.

Dangling Objects limit kan hjelpe om du har en "svak" CPU, i5-2500k er vel minstekravet for å ikke hakke i åpningen av kapittel 2.

Grafikken ser uansett fantastisk ut om du har på maks eller rett under. Det du kan gjøre er å øke draw distancen i spillet, dette krever fint lite ytelse og gir en god økning i bildekvalitet.

 

FoliageDistanceScale=6.0

MeshDistanceScale=6.0

 

Depth of Field spiser også endel fps og gir i mine øyne dårligere grafikk. Cutscene DOF er enda verre på ytelsen.

 

UberSampling=1

Dette aktiverer ikke full Ubersampling, men krever ikke mye ytelse og ga meg litt ekstra bildekvalitet.

 

Alle disse innstillingene finner du i User.ini-filen i "Mine Dokumenter\Witcher 2"

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med Witcher 2 graffikken så helt jævlig ut og hakket! Jeg bruker ATI skjermkort, så på carlyst control centre satt jeg anti- aliasing og anisotropic filtering på 'Application managed'. Etterpå virket spillet 100%! :D

 

Vet ikke hvordan det er med nvidia kort, men dere har vell et lignende program.

 

post-259999-0-19800800-1316549647_thumb.jpg

Jeg har anti-aliasing og anisotropisk filtrering på programstyrt, så det er ikke problemet. :p

 

For The Witcher 2 på maks grafikk holder ikke 560 Ti SLI, 1GB VRAM blir for lite.

 

Ubersampling er en funksjon du bare kan glemme, om du ikke har skrudd den av allerede.

Dangling Objects limit kan hjelpe om du har en "svak" CPU, i5-2500k er vel minstekravet for å ikke hakke i åpningen av kapittel 2.

Grafikken ser uansett fantastisk ut om du har på maks eller rett under. Det du kan gjøre er å øke draw distancen i spillet, dette krever fint lite ytelse og gir en god økning i bildekvalitet.

 

FoliageDistanceScale=6.0

MeshDistanceScale=6.0

 

Depth of Field spiser også endel fps og gir i mine øyne dårligere grafikk. Cutscene DOF er enda verre på ytelsen.

 

UberSampling=1

Dette aktiverer ikke full Ubersampling, men krever ikke mye ytelse og ga meg litt ekstra bildekvalitet.

 

Alle disse innstillingene finner du i User.ini-filen i "Mine Dokumenter\Witcher 2"

Okey, jeg kan prøve å skru av Ubersampling og gjøre det du skrev. Sette alt på High, skru av DOF generelt.

CPU'en min er nokså kraftig, så dangling objects er ingen problem.

 

Men et spørsmål, Arni. På min DxDiag så står det at RAM'en min blir delvis delt med skjermkortet, så kortet mitt har en dedikert RAM tilsvarende 4,5 GB RAM (dette er MED RAM'en den får fra min.. "vanlige" RAM), så om jeg skaffer meg SLI vil jo det gå opp til 5,5. Eller er det jeg som er helt på blåbærtur nå?

 

For med ALT på max settings så lagger det KUN når jeg er i kampscener. Alt går helt smooth helt til sverdet mitt treffer en fiende, DA får jeg FPS-drops akkurat når blodet splatter. Litt rart igrunn.

 

Men skal prøve det du skrev, Arni.

 

 

Edit: Jeg kjører spillet gjennom Steam da. Spillet er lastet ned via Direct2Drive, så det er ikke Steam-versjonen. Spiller det noen rolle på ytelsen om jeg kjører det gjennom Steam?

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

SLI dobler ikke brukbart VRAM, VRAM vil kopieres mellom begge kortene.

 

Å kjøre med Steam-overlay tror jeg ikke vil gjøre noe stort for ytelsen

Så med SLI vil jeg ha 4,5 GB VRAM fordelt på 2 kort?

Nei, du vil 1GB VRAM og 3.5GB vekslebart minne. De 3.5GB med minne vil ikke hjelpe en døyt. Det delte minnet inneholder stort sett teksturer og shadere som ikke er i bruk siden det er så utrolig tregt i forhold til VRAMet.

Lenke til kommentar

SLI dobler ikke brukbart VRAM, VRAM vil kopieres mellom begge kortene.

 

Å kjøre med Steam-overlay tror jeg ikke vil gjøre noe stort for ytelsen

Så med SLI vil jeg ha 4,5 GB VRAM fordelt på 2 kort?

Nei, du vil 1GB VRAM og 3.5GB vekslebart minne. De 3.5GB med minne vil ikke hjelpe en døyt. Det delte minnet inneholder stort sett teksturer og shadere som ikke er i bruk siden det er så utrolig tregt i forhold til VRAMet.

Aah. Men med SLI vil jeg jo ha 2 kort med 1 GB VRAM så det blir vel 2 GB VRAM. Det vil vel hjelpe en del, ettersom det er to kort som arbeider og da.

 

Men jeg har nå spilt litt med de settingsene du foreslo, og fremdeles lagger det litt på samme måte, dog ikke like mye. Jeg får fremdeles et halvt sekund om ikke mindre med FPS-lagg akkurat når sverdet treffer en fiende. Hvis en fiende blokkerer slaget mitt med sverdet sitt så mister jeg ingen FPS, det virker som det kun forekommer når det kommer blod-splatting fra angrepet.

 

Skal se om å oppgradere til 285.27 drivere vil hjelpe noe på dette, hvis ikke så vil det vel fikse problemet ved å skaffe SLI, tipper jeg (?).

Lenke til kommentar

SLI dobler ikke brukbart VRAM, VRAM vil kopieres mellom begge kortene.

 

Å kjøre med Steam-overlay tror jeg ikke vil gjøre noe stort for ytelsen

 

 

Aah. Men med SLI vil jeg jo ha 2 kort med 1 GB VRAM så det blir vel 2 GB VRAM. Det vil vel hjelpe en del, ettersom det er to kort som arbeider og da.

 

Men jeg har nå spilt litt med de settingsene du foreslo, og fremdeles lagger det litt på samme måte, dog ikke like mye. Jeg får fremdeles et halvt sekund om ikke mindre med FPS-lagg akkurat når sverdet treffer en fiende. Hvis en fiende blokkerer slaget mitt med sverdet sitt så mister jeg ingen FPS, det virker som det kun forekommer når det kommer blod-splatting fra angrepet.

 

Skal se om å oppgradere til 285.27 drivere vil hjelpe noe på dette, hvis ikke så vil det vel fikse problemet ved å skaffe SLI, tipper jeg (?).

 

Som sagt, så krever the Witcher 2 ekstremt mye kraft og en god del VRAM.

 

EDIT: SLI bruker også litt mer VRAM enn et enkelt kort gjør alene, dette har å gjøre med overhead.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

SLI dobler ikke brukbart VRAM, VRAM vil kopieres mellom begge kortene.

 

Å kjøre med Steam-overlay tror jeg ikke vil gjøre noe stort for ytelsen

 

 

Aah. Men med SLI vil jeg jo ha 2 kort med 1 GB VRAM så det blir vel 2 GB VRAM. Det vil vel hjelpe en del, ettersom det er to kort som arbeider og da.

 

Men jeg har nå spilt litt med de settingsene du foreslo, og fremdeles lagger det litt på samme måte, dog ikke like mye. Jeg får fremdeles et halvt sekund om ikke mindre med FPS-lagg akkurat når sverdet treffer en fiende. Hvis en fiende blokkerer slaget mitt med sverdet sitt så mister jeg ingen FPS, det virker som det kun forekommer når det kommer blod-splatting fra angrepet.

 

Skal se om å oppgradere til 285.27 drivere vil hjelpe noe på dette, hvis ikke så vil det vel fikse problemet ved å skaffe SLI, tipper jeg (?).

 

Som sagt, så krever the Witcher 2 ekstremt mye kraft og en god del VRAM.

 

EDIT: SLI bruker også litt mer VRAM enn et enkelt kort gjør alene, dette har å gjøre med overhead.

Men det er mulig at jeg kan kjøre Witcher glattere med SLI, sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...