Gå til innhold

Finnes det ingen bærbare med bra skjerm som ikke koster en formue?

Tommelom

Anbefalte innlegg

Jeg har lett lenge etter en 13" maskin nå med god batterikapasitet og god skjerm. Jeg endte opp med å kjøpe en Asus U31SV. Dessverre ble jeg enormt skuffet over skjermen som har en minimal innsynsvinkel vertikalt. Det er faktisk ikke mulig å se på den uten at store deler av bunnen fader over til gråskjær.

Kjøpte meg så en Samsung NP300 som har matt skjerm. Trodde den skulle være langt bedre. Det så iallefall slik ut i butikken. Etter nøye studering hjemme fant jeg ut at innsynsvinkelen var nokså lik/dårlig som Asus'en. Det virker bare som om gråskjæret blir langt mer fremtredene på blanke skjermer.

Etter dette dro jeg rundt og studerte en haug med maskiner, og de aller fleste får enten gråskjær nederst eller inversert grafikk øverst. Gjerne litt begge deler for å få jevnest mulig bilde. La merke til at Asus gjevnt over var verre enn de fleste andre maskiner. Med unntak av U36.

Det ser ut som om det eneste alternativet er IPS-panel. Men det er av det jeg har funnet ut omtrent ikke-eksisterende. Eneste jeg har funnet i salg er Thinkpad X220 som på Dustin med IPS koster den nette sum av 15.000 kr. Bittelitt utenfor mitt budsjett.

Er det noen jeg har oversett? Jeg er nå villig til å legge ut litt mer for skikkelig skjerm. Men batteritid må også høre med.

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at folk ikke etterspør bedre oppløsning og bedre skjermpanel, eller sagt på en annen måte, de er ikke villig til å betale kostnaden og da pøses det slike maskiner med billige skjermer ut på markedet.

Er det ikke et alternativ å skaffe seg en god ekstern skjerm. Dustin selger nå en DELL 24" meget "billig" til bare kr 3.500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...