Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Når skal bygge en pc (eller feilsøke), er det viktig å ta en komponent om gangen. Dette for å gjøre det enkles mulig.

Hvis det ikke fungerer for deg å reset'e BIOS, koble ifra all "unødvendig" devicer (da mener jeg alt - keyboard, mus, floppy etc). La kun cpu og skjermkort (+ evt. minne) stå i. Hvis dette går greit (ingen checksum error), veit du at det er noen andre devicer som lager problemer. Koble til en om gangen og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis tastaturet funker skal alle lampene (num,caps,scroll) blinke like etter at du trykker power knappen. Du kan også trykke på caps/num/scroll og lampene skal komme på.

Skjer ikke dette ville jeg definitivt plugget i et PS2 tastatur med ledning. De er idiotsikre. Desuten har de ledning så man finner alltid tilbake til dem uansett hvor mye rot man har på bordet.

-pg

Lenke til kommentar

Enig med andre her, sjekk tastaturet. Event prøv å få lånt deg et tastatur med PS/2 tilkobling.

Ser forresten fet ut den der maskina di ! :smile: Skjønner godt at du er ivrig på å få den i gang :D

Lenke til kommentar
Enig med andre her, sjekk tastaturet. Event prøv å få lånt deg et tastatur med PS/2 tilkobling.

Ser forresten fet ut den der maskina di ! :smile: Skjønner godt at du er ivrig på å få den i gang :D

bra at du skjønner frustrasjonen min.... :cry: Skal forsøke med nytt tastatur samt komble til harware en for en og teste.

takk for hjelpen folkens..mange takk :-)

Lenke til kommentar
jeg kan veldig lite om data kan noen si meg hvor batteriet ser ut og er på hovedkortet

Normalt er det et rundt, flatt batteri, noe allà klokkebatteri, bare større. Hvis du har tenkt å resette CMOS'en din kan det hende det finnes en jumper du bare trenger å flytte. Se i manualen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...