Gå til innhold

Hjelp til kjøp av laptop, pris til 4 000-4 500

Anbefalte innlegg

Hei.

På tide med ny laptop etter at den gamle har tatt kvelden. Den skal i hovedsak brukes til surfing, skolearbeid, youtube (må kunne kjøre full hd) og fra tid til annen litt småspilling. Det viktigste er kanskje derfor hvor gode de å spille på (siden de alle vil klare å kjøre vanlige skoleoppgaver og youtubesurfing fint)

Jeg har tittet litt på denne:

Acer Aspire 5750 15,6" HD

Men jeg har i og for seg ikke noe imot å kjøpe demovarer heller og her dukker det opp en del alternativer fra komplett.no

ASUS A42Jv 14" HD - B-grade

eller

HP ProBook 4330s 13.3" HD LED -Demo

eller

Samsung SF511 15.6" HD LED -Demo

Jeg ser jo at de tre siste laptopene har i3 prosessor, som vel ikke er like bra som i5? Men i utgangspunktet vil jeg gjerna ha en laptop som er litt mindre, så derfor er 14"ern og 13.3"ern interessante.

Den siste er litt dyrere, på 4 500, men jeg liker samsung sitt design og denne har vel et bra skjermkort?

Jeg trenger virkelig hjelp for jeg har svært lite peiling på dette selv. Så jeg setter pris på alle forslag og begrunnelser og tar gjerne imot nye forslag også, så lenge prisen er under 4 500 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, prisen din er en liten showstopper siden du vil ha noe spillytelse. I det siste så har de rimelige spillbare hatt brukbare skjermkort men litt dølle cpuer.

Du vil å minimum i3-2310? Eller skal vi fire på krava evt. kanskje øke innsatsen?

Det er fullt mulig å fire på krava, men den karusellen tar ofte av :p Men dersom det er mye mer verdi for penga er det helt klart mulig :) Jeg vet ikke hvilken prisklasse som gir mest for penga. Men jeg ønsker allikevel å ha et alternativ i 4000-4500 klassen, slik at jeg kan vurdere det opp mot en dyrere pc som kanskje gir mer for penga.

I og for seg så har jeg en stasjonær gaming pc, så laptopen vil bare bli brukt til småspilling.

Lenke til kommentar

Nyeste intel i3 cpu, grei batteritid og Intel HD3000 integrert grafikk. Ikke noe spillmonster altså.

ASUS X53E 15.6" HD Core i3-2330M,4GB RAM,500GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home, billigste pris 3995kr.

Dette er vel noe av det rimeligste innen midrange spillbærbare. Bedre cpu og midrange grafikkort.

ASUS N53SV-SX653V, 15,6" LED-skjerm, Intel Core i5-2410, 4GB DDR3 RAM, 640GB harddisk, GeForce GT540M 1GB, Bang & Olufsen ICEpower, Full HD via HDMI, billigste pris 5299kr.

Jeg sliter litt med å anbefale modeller med AMD cpuer selv om de parret med et ok skjermkort kan tilby bra spillytelse. Asus X53BY er en slik maskin.

Lenke til kommentar

Nyeste intel i3 cpu, grei batteritid og Intel HD3000 integrert grafikk. Ikke noe spillmonster altså.

ASUS X53E 15.6" HD Core i3-2330M,4GB RAM,500GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home, billigste pris 3995kr.

Dette er vel noe av det rimeligste innen midrange spillbærbare. Bedre cpu og midrange grafikkort.

ASUS N53SV-SX653V, 15,6" LED-skjerm, Intel Core i5-2410, 4GB DDR3 RAM, 640GB harddisk, GeForce GT540M 1GB, Bang & Olufsen ICEpower, Full HD via HDMI, billigste pris 5299kr.

Jeg sliter litt med å anbefale modeller med AMD cpuer selv om de parret med et ok skjermkort kan tilby bra spillytelse. Asus X53BY er en slik maskin.

Etter å ha tenkt litt og sett på alternativene tror jeg at jeg kommer til å gå for en av pcene til 4000. Tror rett og slett ikke at jeg trenger mer ytelse.

Er det stor forskjell på de to du anbefaler og Acer Aspire 5750 15,6" HD? Den ene kom ikke inn før 11. oktober, mens den andre var det bestilt en stk av uten bekreftet dato :\

Etter å ha tenkt litt og sett på alternativene tror jeg at jeg kommer til å gå for en av pcene til 4000. Tror rett og slett ikke at jeg trenger mer ytelse.

Er det stor forskjell på de to du anbefaler og Acer Aspire 5750 15,6" HD? Den ene kom ikke inn før 11. oktober, mens den andre var det bestilt en stk av uten bekreftet dato :\

Ser jo at den du anbefalte med nyeste i3 prosessoren hadde dual core, noe som vel lønner seg? Er i og for seg ingen krise å vente en måned for min del, dersom det er verdt det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...