Drgeek Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Snart er det tid for Jens Stoltenberg å tre av som statsminister. Mannen har sittet som statsminister i 8 år og det er på tide med en ny statsminister. Om AP vinner ved neste ministervalg så må de av likevel gi statsminister stolen til et annet parti. Jeg vil at dere skal stemme stemme kun på det partiet som tilbyr dette! 1. Fjerne tv lisensen. Jeg vil ikke være pliktig til å betale tv lisens for kanaler som jeg ikke ser på. 2. Bompenger i 1998 kostet 12 kroner. Bompenger i 2011 koster 26 kroner. Vi få bompenger ned til 12 kroner igjen. 3. Lærerne på skolen har altfor lite lønn. Lærene utdanner dagens barn og ungdommer. For at lærene skal utføre en god jobb og være motivert må de ha mer lønn. Jeg er ikke utdannet lærer. 4. Gratis mat for barna våres. De skal ikke betale penger for å spise lunsj på skolen. Jeg er bare 21 år så jeg har ingen unge enda. Men for de som har unger og må jobbe tidlig på dagen så er dette et supertilbud. 5. Det skal være lov å ha på seg caps og hijab i klasserommet. Det jeg gikk på videregående og ungdomskolen så fikk jeg ikke lov til å på meg caps mens alle andre muslimer hadde på seg hijab. Det skal være lov for barna våre å ha på seg caps, lue eller hijab. Det skal være fritt valg for hva de har lyst til å ha på hodet. Vi må også respektere muslimer. 6. Mer politi i gatene, i havet og i luften. Politipatruljer forsvinner hvert eneste år. Hadde vi fortsatt hatt 3-10 båtpatruljer ute i den norske sjøen så hadde kiwi sjefen overlevd båtfallet. Men han er borte nå og vi ser han aldri igjen. 7. Det skal være vektere og polifolk på skolen. Minst 2 vekter og 1 politimann. Da jeg gikk på Sogn og sofienberg videregående skole i Oslo så sto gutta og røykte hasj og narkotika i toalettet. Dette var ikke noe koselig og se på. Lærerne har private doer så de går ikke inn i gutter eller jenter doen. 8. Staten må gi mer penge støtte til bonden slik at matvarene går ned i pris. Penge støtten til bonden blir mindre og mindre hvert år. En normal bonde tjener ikke mer enn 250.000 kr i året. Det er butikken som tjener mest på varene. Bonde > butikk > kunder! 9. Gratis måneds billetter fra sporveien for 1-10 klassinger. Folk som begynner på videregående får betale sin egen billett ettersom de får stipend. 10. Staten må gi mer penger til videospill bransjen i Norge. De må fokusere på å lage engelske spill og ikke bare norske spill. Det er på tide at ola og kari får dette inn i skallen sin. Sleng på ideer folkens. Jeg savner den gamle spillarkaden i Oslo Jeg pleide å være mye på den arkaden og sløse bort mine ti kroninger på arcadespill og møte andre spillnerder. 11. Arbeidstillatelse og ulovlig lønn i asiatiske fasfood kjeder og restauranter. Sist gang jeg besøkte en kebab sjappe så kunne fyren ikke engang snakke norsk. Spurte hvor mye han tjener og han sa han tjener 50 kroner i timen. Dette er ulovlig. Vi må fjerne svart arbeid i Norge. Det gjelder alle bransjer til og med byggebransjen, leger og psykologer. Endret 19. september 2011 av Drgeek 1 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hvorfor må AP bytte ut Stoltenberg? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 1. TV-lisensen er dum og uttdatert. Jeg er enig i at den bør avvikles. 2. Hvorfor 12 kroner, enten er bomringen der for å finansiere noe, eller ikke. 12 kroner vil bare forårsake at finansieringen tar dobbelt så lang tid. 12 kroner er vell ikke noe magisk tall heller; nei til bomringen. Også skal det sies at, siden du ikke skal betale for noe du ikke ser på, bør ikke vi billister betale for kollektiv-transport. 3. Skole budsjettene er for lave. Hva med å tenke tanken på privatisering? Et system som ikke er en ren utgift for staten, men skaper god utdannelse OG profitt. 4. Gratis mat til barna? Hva i huleste? HVorfor skal man få gratis lunsj på skolen, det er dyrt, og vanskelig å opprettholde. Husk nå på at vi var lovet varm mat i skolen, men endte opp med epler og bananer. Forøvrig, gratis mat? Er det ingen som betaler for den da? Hvorfor skal jeg betale for mat til ungen DIN? 5. Hvorfor burde det være lov med caps og hijab i klasserommet? Og hvor går grensen? Kan jeg komme på skolen med burka, eller maske? Forøvirg, hvorfor skal Norge måtte respektere en religion som tvinger sine kvinner til å dekke til håret sitt? (og eventuelt hvor langt skal vi gå, skal vi akseptere sharia?) 6. Godt enig med deg her, kunne også tenkt meg å sett mer væpnet politi. 7. Legalisér hasj, så får du mer politiressurser på å ta de som faktisk ER kriminell. 8. Staten bør ikke gi et øre til en eneste bonde, det er et idiotisk prosjekt å holde norsk jordbruk kunstig i live igjennom statlig subsidiering. 9. Hvem betaler for dette? Og hvorfor gi VGS studenter stipend? 10. Joda, kanskje det. Statlig indoktrinering igjennom videospill er en reel fare. Forøvrig skal det sies at alt staten injiserer penger inn i, blir dritt etter hvert; og kan ikke måle seg med private selskaper. Uansett, hvorfor i helsike skal jeg betale for at du skal få spille et norsk/engelsk spill? Jeg bruker det jo ikke. Virker jo helst som om du er mot at du skal betale for noe du ikke bruker (nrk lisens), men når det er noe DU bruker (videospill) er det plutselig helt greit at alle skal betale? 11. Hvordan fjerner vi svart arbeide? Tenk deg godt om, hvorfor jobber folk svart i dag? -Det er jo på grunn av disse sosialistiske sakene; de skal ha 3000kr for å male, da skal de ikke måtte betale 500-1000kr for skolemat, kollektivtransport, spillutvikling, sosial helsetjeneste. Nei, de skal ha pengene sine slik at de kan bruke dem på ting de faktisk trenger. Ergo, hvis du ikke ønsker svart arbeide, senk skattene, kraftig. 1 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) 6. Mer politi i gatene, i havet og i luften. Politipatruljer forsvinner hvert eneste år. Hadde vi fortsatt hatt 3-10 båtpatruljer ute i den norske sjøen så hadde kiwi sjefen overlevd båtfallet. Men han er borte nå og vi ser han aldri igjen. er vel kystvakta sin jobb dette ikke politiet? 7. Det skal være vektere og polifolk på skolen. Minst 2 vekter og 1 politimann. Da jeg gikk på Sogn og sofienberg videregående skole i Oslo så sto gutta og røykte hasj og narkotika i toalettet. Dette var ikke noe koselig og se på. Lærerne har private doer så de går ikke inn i gutter eller jenter doen. nå er vel dette heller unntaket enn standarden? og seriøst 2 vektere og 1 politimann per skole for å passe på drittunger? sløsing av ressursjer spør du meg 9. Gratis måneds billetter fra sporveien for 1-10 klassinger. Folk som begynner på videregående får betale sin egen billett ettersom de får stipend. Dette samt mange andre av argumentene dine har nok gjordt seg bedre i kommunevalget sist uke, sporveien hører til under oslo kommune ikke staten Norge. joda regjeringen bevilger penger men bruken av pengene avgjøres i kommunen Endret 19. september 2011 av weebl Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 For det første, så skal ikkje du sei at du ønsker at vi skal stemme på parti som mener det følgende, det er bare en heilt idiotisk ting å sei. Så skal eg vell svare litt på det her. 1. Fjerne tv lisensen. Jeg vil ikke være pliktig til å betale tv lisens for kanaler som jeg ikke ser på. - Agree. 2. Bompenger i 1998 kostet 12 kroner. Bompenger i 2011 koster 26 kroner. Vi få bompenger ned til 12 kroner igjen. Markedssvingner i forhold til inntekter gjør at denne satsen har steget, dessuten så ville du bare ha måtte betalt lenger på den samme veien, i tilegg til at den ville blitt mye mye mye dyrere, det her er idiotisk. 3. Lærerne på skolen har altfor lite lønn. Lærene utdanner dagens barn og ungdommer. For at lærene skal utføre en god jobb og være motivert må de ha mer lønn. Jeg er ikke utdannet lærer. - Lærere er stort sett ubrukelige folk som ikkje klarer å lære i fra seg pågrunnlag av mangel av egen kompetanse, så lærere burde evaluerest og sparkest der det mangler kompetasne, det burde bli bygd store skoler der det er faglærere som kan det dem gjør, da først kan vi begynne å snakke om betaling. 4. Gratis mat for barna våres. De skal ikke betale penger for å spise lunsj på skolen. Jeg er bare 21 år så jeg har ingen unge enda. Men for de som har unger og må jobbe tidlig på dagen så er dette et supertilbud. - Nei. 5. Det skal være lov å ha på seg caps og hijab i klasserommet. Det jeg gikk på videregående og ungdomskolen så fikk jeg ikke lov til å på meg caps mens alle andre muslimer hadde på seg hijab. Det skal være lov for barna våre å ha på seg caps, lue eller hijab. Det skal være fritt valg for hva de har lyst til å ha på hodet. Vi må også respektere muslimer. - Nei, har med folkeskikk å gjøre. 6. Mer politi i gatene, i havet og i luften. Politipatruljer forsvinner hvert eneste år. Hadde vi fortsatt hatt 3-10 båtpatruljer ute i den norske sjøen så hadde kiwi sjefen overlevd båtfallet. Men han er borte nå og vi ser han aldri igjen. - Agree. 7. Det skal være vektere og polifolk på skolen. Minst 2 vekter og 1 politimann. Da jeg gikk på Sogn og sofienberg videregående skole i Oslo så sto gutta og røykte hasj og narkotika i toalettet. Dette var ikke noe koselig og se på. Lærerne har private doer så de går ikke inn i gutter eller jenter doen. - Police state here we come.. nei. 8. Staten må gi mer penge støtte til bonden slik at matvarene går ned i pris. Penge støtten til bonden blir mindre og mindre hvert år. En normal bonde tjener ikke mer enn 250.000 kr i året. Det er butikken som tjener mest på varene. Bonde > butikk > kunder! - Nei, det er tross alt skattebetalere som må lide for det. Det som ikkje kan drivast har ikkje rett til å bli drifta, ergo så burde bønder finne mer lønnsomme måter å drive på, eller legge ned så vi kan importere. 9. Gratis måneds billetter fra sporveien for 1-10 klassinger. Folk som begynner på videregående får betale sin egen billett ettersom de får stipend. - Det her er bare idiotisk, siden det bare er Oslo som har et brukbart sporveis tilbud. På vestlandet er det til dømes ingen sporveier. 10. Staten må gi mer penger til videospill bransjen i Norge. De må fokusere på å lage engelske spill og ikke bare norske spill. Det er på tide at ola og kari får dette inn i skallen sin. Sleng på ideer folkens. Jeg savner den gamle spillarkaden i Oslo Jeg pleide å være mye på den arkaden og sløse bort mine ti kroninger på arcadespill og møte andre spillnerder. - Nei, det her er ikkje en industri vi kan hevde oss i uansett. 11. Arbeidstillatelse og ulovlig lønn i asiatiske fasfood kjeder og restauranter. Sist gang jeg besøkte en kebab sjappe så kunne fyren ikke engang snakke norsk. Spurte hvor mye han tjener og han sa han tjener 50 kroner i timen. Dette er ulovlig. Vi må fjerne svart arbeid i Norge. Det gjelder alle bransjer til og med byggebransjen, leger og psykologer. - Nei, det er faktisk nødvendig for at vi skal kunne ha et konkuransedyktigt marked. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Frp propaganda ute og går igjen? Bruk masse mer penger og lavere skatt så ordner alt seg. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 2. Bompenger i 1998 kostet 12 kroner. Bompenger i 2011 koster 26 kroner. Vi få bompenger ned til 12 kroner igjen. Vi kan godt beholde bompengene, men kan vi heller ikke fjerne all tollen og tariffen som tvinger opp bilprisene til det latterlige? 3. Lærerne på skolen har altfor lite lønn. Lærene utdanner dagens barn og ungdommer. For at lærene skal utføre en god jobb og være motivert må de ha mer lønn. Jeg er ikke utdannet lærer. Ville heller ha laget et kontrolorgan som kontrollerer skolene i stede. Det er alt for mange elever som blir holdt tilbake, og det er alt for mange elever som ikke får den undervisning de har krav på. Og det er alt for mange dårlige lærere i skoleverket. Vis man hadde hatt et fungerende system for å oppdage svikt, så kunne vi godt ha gjodt noe med læreryrkets status. 7. Det skal være vektere og polifolk på skolen. Minst 2 vekter og 1 politimann. Da jeg gikk på Sogn og sofienberg videregående skole i Oslo så sto gutta og røykte hasj og narkotika i toalettet. Dette var ikke noe koselig og se på. Lærerne har private doer så de går ikke inn i gutter eller jenter doen. Si meg enig i denne, delvis: Krav til at politiet SKAL komme seg til skolen på ca 5 min etter varsel hadde vært mer fornuftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå