Drgeek Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Snart er det tid for Jens Stoltenberg å tre av som statsminister. Mannen har sittet som statsminister i 8 år og det er på tide med en ny statsminister. Om AP vinner ved neste ministervalg så må de av likevel gi statsminister stolen til et annet parti. Jeg vil at dere skal stemme stemme kun på det partiet som tilbyr dette! 1. Fjerne tv lisensen. Jeg vil ikke være pliktig til å betale tv lisens for kanaler som jeg ikke ser på. 2. Bompenger i 1998 kostet 12 kroner. Bompenger i 2011 koster 26 kroner. Vi få bompenger ned til 12 kroner igjen. 3. Lærerne på skolen har altfor lite lønn. Lærene utdanner dagens barn og ungdommer. For at lærene skal utføre en god jobb og være motivert må de ha mer lønn. Jeg er ikke utdannet lærer. 4. Gratis mat for barna våres. De skal ikke betale penger for å spise lunsj på skolen. Jeg er bare 21 år så jeg har ingen unge enda. Men for de som har unger og må jobbe tidlig på dagen så er dette et supertilbud. 5. Det skal være lov å ha på seg caps og hijab i klasserommet. Det jeg gikk på videregående og ungdomskolen så fikk jeg ikke lov til å på meg caps mens alle andre muslimer hadde på seg hijab. Det skal være lov for barna våre å ha på seg caps, lue eller hijab. Det skal være fritt valg for hva de har lyst til å ha på hodet. Vi må også respektere muslimer. 6. Mer politi i gatene, i havet og i luften. Politipatruljer forsvinner hvert eneste år. Hadde vi fortsatt hatt 3-10 båtpatruljer ute i den norske sjøen så hadde kiwi sjefen overlevd båtfallet. Men han er borte nå og vi ser han aldri igjen. 7. Det skal være vektere og polifolk på skolen. Minst 2 vekter og 1 politimann. Da jeg gikk på Sogn og sofienberg videregående skole i Oslo så sto gutta og røykte hasj og narkotika i toalettet. Dette var ikke noe koselig og se på. Lærerne har private doer så de går ikke inn i gutter eller jenter doen. 8. Staten må gi mer penge støtte til bonden slik at matvarene går ned i pris. Peng