Gå til innhold

Kjøp av Gaming PC - 12K (BF3)


Anbefalte innlegg

Tviler sterkt på at du klarer å påvirke kjøleren 10c ved hjelp av et enkelt kort. Selv kjører jeg 5870 i crossfire, i et kabinett som ikke er spessielt godt mtp luftflyt, og prosessoren min stiger ikke nevneverdig pga det. Disse er begge kjølt med Zalman VF 3000, som heller ikke spytter luften ut i bakkant, så varmen må opp og forbi prosessoren. Dette er også på en NH-12 basert kjøler med ett enkelt varmetårn i push/pull config, altså en markant svakere kjøler enn D14.

 

Dette med at vannkjølingen ikke blir påvirket gjelder kun dersom du monterer det slik at det trekker luft inn i kabinettet, noe som ikke er spessielt vanlig, og i H70/H80 sitt tilfelle (montert i bakkant) vil skape turbulens og dårlig luftflyt over øvre del av HK dersom du har inntak i front av kabinettet også.

 

 

Hvilken SSD anbefaler du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei,

akkurat bygget ferdig (så godt som) min BF3 maskin i går. Her er mitt opppsett:

 

Kabinett: Cooler Master Hafx (Full tower)

Hovedkort: Asus P8Z68-V-PRO, 1155 ATX (samme som ditt)

CPU: Intel I-2600K 3.4 Ghz

Strømforsyning: Corsair AX 1200W

RAM: Kingston Hyperx 16Gb (4x4Gb) ddr3, 1600Mhz, CL9

GPU: MSI Frozr II o/c nVidia GTX 580m 1536Mb m/DVIx2+mini HDMI. Har to slike, og skal kjøre i SLI. Har bare satt inn det ene ennå.

BD/DVD-RW: Samsung

HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB (SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3,5", Dual processor)

SSD: Crucial M4 SSD 256Gb, SATA III (6Gb/s) - 415/260 Mb/s

Kjøling: Corsair H80 vannkjøling.

 

Med dette oppsettet ba jeg Asuskortet selv automatisk overklokke CPU, og den ramlet da ned på 4,5Ghz til slutt! Det er dønn stabilt. Synes det er bra bare ved å trykke "auto" og la ordne seg selv. Tror det går greit å klokke en god del oppover ved å øke spenningen på cpu osv... men foreløpig trenger jeg ikke det.

 

Det ville endret på hos deg er SSD disken fra OCZ. Jeg kjøpte den selv. Så begynte jeg å lese supportforum hos OCZ (og andre steder). Og de har problemer med den innebygde Sandforce kontrolleren i den Vertex 3 ssd'n. Dette gjelder da sannsynligvis også andre nye SSD'r som bruker samme kontroller.

 

Jeg kontaktet butikken jeg hadde kjøpt den i, de hadde hørt om problemet, og de lot meg bytte til en Crucial M4 SSD. Spec's virker nok noe dårligere enn Vertex sin, men til gjendgjeld er den dønn stabil! Sjekket masse rundt dette før jeg valgte Crucial til slutt. Og den har god ytelse, som ble enda bedre etter siste firmware for noen uker siden. Den bruker en annen kontroller enn OCZ og de andre merkene som sliter.

 

Første gang jeg velger noe annet enn stock kjøler, så det var en befrielse at H80'n var lett å montere.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du klarer å påvirke kjøleren 10c ved hjelp av et enkelt kort. Selv kjører jeg 5870 i crossfire, i et kabinett som ikke er spessielt godt mtp luftflyt, og prosessoren min stiger ikke nevneverdig pga det. Disse er begge kjølt med Zalman VF 3000, som heller ikke spytter luften ut i bakkant, så varmen må opp og forbi prosessoren. Dette er også på en NH-12 basert kjøler med ett enkelt varmetårn i push/pull config, altså en markant svakere kjøler enn D14.

 

Dette med at vannkjølingen ikke blir påvirket gjelder kun dersom du monterer det slik at det trekker luft inn i kabinettet, noe som ikke er spessielt vanlig, og i H70/H80 sitt tilfelle (montert i bakkant) vil skape turbulens og dårlig luftflyt over øvre del av HK dersom du har inntak i front av kabinettet også.

 

 

Hvilken SSD anbefaler du?

 

Annbefaler Crucial M4, ellers kan du se på Intel 320 og 510 serien, men 510 er noe dyrere.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du klarer å påvirke kjøleren 10c ved hjelp av et enkelt kort. Selv kjører jeg 5870 i crossfire, i et kabinett som ikke er spessielt godt mtp luftflyt, og prosessoren min stiger ikke nevneverdig pga det. Disse er begge kjølt med Zalman VF 3000, som heller ikke spytter luften ut i bakkant, så varmen må opp og forbi prosessoren. Dette er også på en NH-12 basert kjøler med ett enkelt varmetårn i push/pull config, altså en markant svakere kjøler enn D14.

 

Dette med at vannkjølingen ikke blir påvirket gjelder kun dersom du monterer det slik at det trekker luft inn i kabinettet, noe som ikke er spessielt vanlig, og i H70/H80 sitt tilfelle (montert i bakkant) vil skape turbulens og dårlig luftflyt over øvre del av HK dersom du har inntak i front av kabinettet også.

 

Takk for svar. Angående GPU og kabinett. Det står på hjemmesidene til produsenten at kabinette støtter skjermkort opp til 29cm. GPU er rundt 28.788 cm.

Hvordan trur dere dette blir å gå? Regner med at lengdene fra produsentene stemmer, og at det blir å gå med en liten margin..

 

Hvilken SSD anbefaler du?

 

Annbefaler Crucial M4, ellers kan du se på Intel 320 og 510 serien, men 510 er noe dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...