RuneKO Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg har en D-link boxee box, med ekstern harddisk. Det jeg lurer på er om jeg kan laste ned filmen direkte fra pcen til den boxeens eksterne harddisk? Jeg dro inn til Siba istad og spurte om dette var mulig å de fant fram en som de sa det skulle virke med. Jeg klarer bare ikke å finne fram harddisken over nettverket. Er det noen her som kan hjelpe meg litt for å finne fram? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ingen som har svart... Kanskje du må formatere disken før den brukes. Klarer du å se disken i fra Boxee Box? 1 Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Ingen som har svart... Kanskje du må formatere disken før den brukes. Klarer du å se disken i fra Boxee Box? Jeg bruker den til å spille av filmer fra ja. Så jeg tar den ut av boxee og legger inn fra pcen når jeg skal oppdatere filmbibloteket mitt. Har prøvd å lete meg til å finne mappen fra pcen, men uten nytte. Hva vil bli annerledes om jeg formaterer disken? Vil jeg i ha mulighet til å få tilgang til disken rett fra "min datamaskin", på samme måte som om jeg hadde den direkte tilkoblet pcen? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ingen som har svart... Kanskje du må formatere disken før den brukes. Klarer du å se disken i fra Boxee Box? Jeg bruker den til å spille av filmer fra ja. Så jeg tar den ut av boxee og legger inn fra pcen når jeg skal oppdatere filmbibloteket mitt. Har prøvd å lete meg til å finne mappen fra pcen, men uten nytte. Hva vil bli annerledes om jeg formaterer disken? Vil jeg i ha mulighet til å få tilgang til disken rett fra "min datamaskin", på samme måte som om jeg hadde den direkte tilkoblet pcen? Noen ganger må man formatere disken før den kan benyttes. I og med at du allerede har tatt den i bruk så er den formatert. Men jeg tror jeg fant det ut. Se punkt 5 på denne linken: http://gigaom.com/video/boxee-box-tips/ 1 Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Takker! Skal teste det når jeg kommer hjem senere i dag. Satser på at det er i min datamaskin den skal dukke opp da? Hvis ikke, vet jeg ikke hvor på pcen jeg eventuelt skal finne den Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 "Check Settings > Network > Network for your Boxee Box’s local IP address if you’re have trouble automatically discovering the shared drive in your network." Her finner du en Ip-adresse i formatet xxx.xxx.xxx.xxx (f. eks 10.0.0.5). Denne adressen skriver du inn i adresselinjen i Min datamaskin på følgende måte: \\10.0.0.5 (du må bytte ut tallene til de du finner på boxee). Det er godt mulig den dukker opp i Min Datamaskin med en gang. Men hvis ikke er det også mulig å mappe Boxee-disken (lage en nettverkssnarvei) i min datamaskin (Map network drive på engelsk) 1 Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) "Check Settings > Network > Network for your Boxee Box’s local IP address if you’re have trouble automatically discovering the shared drive in your network." Her finner du en Ip-adresse i formatet xxx.xxx.xxx.xxx (f. eks 10.0.0.5). Denne adressen skriver du inn i adresselinjen i Min datamaskin på følgende måte: \\10.0.0.5 (du må bytte ut tallene til de du finner på boxee). Det er godt mulig den dukker opp i Min Datamaskin med en gang. Men hvis ikke er det også mulig å mappe Boxee-disken (lage en nettverkssnarvei) i min datamaskin (Map network drive på engelsk) Digg! Det funka akuratt som jeg ville ha det! denkom fram på 10.0.0.6 og nå ligger den på datamaskin Takk! Edit: Overføringshastigheten med og uten tp-kabel var på under 1 mb/s, så det var litt skuffende :/ Det burde vel kunne overføre raskere? Endret 10. oktober 2011 av RuneKO Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Overføringshastigheten med og uten tp-kabel var på under 1 mb/s, så det var litt skuffende :/ Det burde vel kunne overføre raskere? Ja, det var veldig lavt. Hva som gjør det vet jeg ikke. hvordan er nettverksoppsettet ditt? er det en av komponentene som er koblet til trådløst? står de i såfall langt fra hverandre, er det mur i mellom? Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Overføringshastigheten med og uten tp-kabel var på under 1 mb/s, så det var litt skuffende :/ Det burde vel kunne overføre raskere? Ja, det var veldig lavt. Hva som gjør det vet jeg ikke. hvordan er nettverksoppsettet ditt? er det en av komponentene som er koblet til trådløst? står de i såfall langt fra hverandre, er det mur i mellom? Alt er i hovedsak tråløst. Boxee, 1 pc og router(ca 3 meter unna uten hindring). (Boxee og pc er bare 1-2 meter unna hverandre). Men når jeg overførte fra pc til boxee startet jeg tråløst, men pluggat inn tp underveis uten at det ble noe forskjell på hastigheten. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hvor langt Boxee og PC står hverandre har ingenting å si da all kommunikasjon går via ruter. Uansett veldig dårlig hastighet. Var boxee og pc koblet via kabel til ruter da du testet? slo du av WiFien da? kan hende at WiFien ble brukt selv om du koblet til under veis. Har du en annen pc å teste mot? Pc vs PC? Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Hvor langt Boxee og PC står hverandre har ingenting å si da all kommunikasjon går via ruter. Uansett veldig dårlig hastighet. Var boxee og pc koblet via kabel til ruter da du testet? slo du av WiFien da? kan hende at WiFien ble brukt selv om du koblet til under veis. Har du en annen pc å teste mot? Pc vs PC? Ahh, da er det kanskje ikke så rart. Kablet ikke til routeren nei. Har ikke mulighet til å kable til routeren, da det hadde blitt rotete. Skrudde heller ikke av wifi, så det gjorde nok ingen forskjell når jeg putta i kabelen fra boxee til pc. Hvis jeg skrur av wifi, går det direkte mellom dem? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hvor langt Boxee og PC står hverandre har ingenting å si da all kommunikasjon går via ruter. Uansett veldig dårlig hastighet. Var boxee og pc koblet via kabel til ruter da du testet? slo du av WiFien da? kan hende at WiFien ble brukt selv om du koblet til under veis. Har du en annen pc å teste mot? Pc vs PC? Ahh, da er det kanskje ikke så rart. Kablet ikke til routeren nei. Har ikke mulighet til å kable til routeren, da det hadde blitt rotete. Skrudde heller ikke av wifi, så det gjorde nok ingen forskjell når jeg putta i kabelen fra boxee til pc. Hvis jeg skrur av wifi, går det direkte mellom dem? Hvis du koblet PC direkte til Boxee så gikk nok kommunikasjonen over det trådløse da boksene ikke automatisk er på nett med hverandre selv om de fysisk er direkte tilkoblet. Det er ruteren sin oppgave å administrere den kontakten. Det kan være flere grunner til at det går tregt via trådløst. Det vanligste er som regel fysiske hindringer som mur, stål i murvegger, microbølgeovner i nærheten, andre trådløse nett. Får du opp mange trådløse nett i nærheten av din pc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå