Magnar Bruvik Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Stavern. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 De fleste assosierer vel Stavern med sol, sommer og skjærgårdsidyll, og det vises til det fulle her. Synes du har funnet et godt ståsted, uten at for mange elementer uten betydning har kommet med. Grei komp. og naturlig vist. Men vil nevne følgende: 1. Ser ut til at bildet heller svakt mot høyre, kan enkelt rettes i etterkant. 2. Kraftig støy (særlig på himmel) fremkommer på stort format, kan i stor grad begrenses i etterbehandling. 3. Ser ut til å være rom for å dempe høylyset noe, samt lysnet skyggepartiene forsiktig. Lenke til kommentar
RagnarKH Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Stavern er et deilig sted....om sommeren. Støy: Den blå kanalen er den som bærer mest støy. Kan være greit å redusere fargestøy i rawkonverteren eller PS/PSE. Lukkertid/blender: Jeg ville heller ha valgt en mindre blender og lengre lukkertid for å få bedre kontroll både med lys og med dybdeskarpheten. Bruk gjerne lukkeren mer aktivt ifht lys. Rask lukkertid skal bare fryse raske bevegelser. Kompositorisk er det greit nok. Det mangler mye på skarpheten i bildet noe som kanskje kan relateres tilbake til blendervalget i dette bildet. La høylyset være slik det er men som Bent sier: Lysne en smule på skyggepartiene. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Bildetittel og bildet henger ikke så godt sammen for meg, men jeg har så mange sommere i Staverne at jeg selvsagt har helt andre preferanser og førsteinntrykk i hodet når ordet nevnes. Jeg blir litt usikker på hva du har tatt bilde av, det hele blir litt kaotisk for meg. Og jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal se på. Jeg synes ofte "Less is more" passer godt for fotografering, få med så lite som mulig som liukevel forteller så mye som mulig. Det er ikke lett, men når man får det til så er det ofte svært vellykket. Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Her er mykje å læra. Set stor pris på denne typen tilbakemeldingar. Takk til Bent, Ragnar og Espen! Mvh. Magnar Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Et ok bilde i hardt/skarpt lys, med de svakheter det da får. Det meste er vel nevnt her tidligere. 3'er fra meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg