Naits_89 Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Hei Har bygget meg en ny pc (se signatur) Og har da 2 stk ASUS Radeon HD 6970 i crossfire Det innerste kortet blir da litt varmt. blir ca 80 grader i 3dmark11 og ligger på 75 grader under gaming det andre går ikke over 65 gader. Eg har nå 7 vifter i nzxt Phantom kabinettet som er konfigurert ganske bra tror eg... Har et lite mellomstykke mellom kortene for og få presset de så mye så mulig fra hverandre.. Er egentlig 80 grader "for varmt"? Spørsmålet er: noen som har noen tips som eg kan jøre for og få litt mere kald luft direkte på det innerste grafikkortet? har sett på Antec Spotcool vifte noen som har noen erfaring med den? Takker for hjelpen Endret 19. september 2011 av Naits_89 Lenke til kommentar
phlake Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Hvilken hastighet kjører du skjermkortviftene på? Jeg ville forsøkt å klokke NED skjermkortene noen få prosent. Det kan gi stor gevinst i temperatur og lite endring i ytelse :o) Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Hvilken hastighet kjører du skjermkortviftene på? Jeg ville forsøkt å klokke NED skjermkortene noen få prosent. Det kan gi stor gevinst i temperatur og lite endring i ytelse :o) Eg kjører viftene på auto:) kan jo prøve og klokke de ned for og se men hadde egentlig tenkt og klokke de opp med tiden hehe Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. september 2011 Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 Du har valgt feil modell av 6970 for crossfire, men dette finner du nok snart ut av selv. Neste gang du planlegger å kjøre crossfire med en gang vil jeg anbefale deg å finne kort med litt mindre profil. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2011 ja men det er vel ikke kortene som er direkte feil heller plasseringen de fikk i pcen hehe Men 80 grader på max 3dmark load er ikke så forferdelig varmt egentlig da.. men får prøve og få litt luft i mellom kortene men en extra vifte eller annen vifte config Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå