Gå til innhold

Arrangere fest til 18-årsdag

Anbefalte innlegg

Hei!

Fyller 18 og tenker å smelle te med fest i hjemmet..

Noen som har kjennskap te det/gjort selv, for var hos to hjemmefester/18 år på fredag og lørdag, og folk blir jo stressa for at ting blir ødelagt..

Lurer egentlig bare på om noen har bra/dårlige erfaringer eller bedre å smelle til med lokale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter innlegget over. Bestem deg for hvilke rom i huset som er tilgjengelige og lås døren på de andre. Foreldres soverom er eksempel på et rom som er off-limits på de fleste husfester, for eksempel. Sett vekk vaser og annet verdifullt som lett kan bli ødelagt ved uhell. Ha klar ting som en vaskebøtte og en klut, kanskje en tom bøtte hvis noen blir akutt dårlige.

Min holdning er generelt at ingen skade er så stor at den ikke kan repareres (utenom dødsfall og livsvarig legemsbeskadigelse), så som vert er det viktig at du kan skille mellom et knust glass og en knust vegg. Hvis man hele tiden går rundt og stresser for at noe skal bli ødelagt og feks nekter folk å sitte i sofaen fordi "de antageligvis kommer til å søle uansett" blir det raskt unødvendig dårlig stemning.

Lykke til med festplanleggingen, forresten. Når jeg var 17-18 var foreldra mine livredde for at jeg skulle snu huset på hodet, men det er ikke lett å finne steder å feste når man er underage, så det er veldig bra at folk er villig til å huse "mobben". Hehe.

Lenke til kommentar

Fint dere forteller om egne erfaringer, for jeg føler alle sier "masse blir ødelagt på hjemmefester", mens det virker som i realiteten som det ikke gjør det, har kun opplevd 1 av flere hjemmefester som er blitt kjørt te helsike...

Lenke til kommentar

Siden du spør om erfaringer kan jeg nevne at jeg var med å "senket" taket på en vetaran-bil på fest, folk danset på taket på den :p

Slikt blir det god stemning av :D

(eieren var også med å danset)

Ellers har jeg vært på en god del hjemmefester, ingenting annet har blitt ødelagt.

Ett glass eller noe småtteri kan jo gå med, men har aldri vært borti noen andre større skader.

Har vært å sprette sjamips-flasker innendørs og sprayet rundt, men det var på leid lokale, inkl. vask. En gjeng fra oss var med å vasket også, så ingen skade skjedd egentlig. Det er ikke slikt man gjør hjemme hos noen.

Men, at masse blir ødelagt er nok en stor overdrivelse, ja, enkelte små-ting kan bli ødelagt, men kjøre rundt med motorsykkel inne og slikt hører nok til de litt mer ekstreme miljøene...

Som nevnt, rydd unna ting du er redd for og ting som står slik at det er lett å velt/komme borti så går det nok bra.

Gratulerer med den kommende dagen forresten :fun:

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg kan slenge med noen egne erfaringer her jeg og.

Jeg har klart å knuse en blomsterpotte da jeg skulle sjonglere/spille curling med den.

Samtidig er jeg visst veldig glad i å forberede mat (vann, egg, pulversaus/supper i langpanne).

Ellers er den generelle oppfatningen min at det går veldig bra på hjemmefester, og det blir litt det du selv gjør det til :)

Lenke til kommentar

- Lås rommene du ikke vil at folk skal rote i.

- Fjern alt av betydelig verdi. Sølvtøy, persiske tepper, kunst osv.

- På en attenårsdag er det alltid en eller flere som drikker mer enn de tåler. Derfor kan det være fordelaktig å ha et par spybøtter klare i stuen.

- Ikke inviter flere enn du klarer å hanskes med.

- Få folk til å kaste tomgods i en søppelesekk som du på forhånd har plassert ut. Da behøver du ikke å bruke hele dagen derpå til å snoke rundt i huset etter tomme ølbokser og glassflasker.

- Til sist, Ha respekt for naboer som ikke er interessert i din fest.

Lykke til!

Endret av SLIguy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...