gunnar34 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hei har et v70 prosjekt. Bilen er av typen awd, og er en 2000 mod. Den er orginal og her er noen av specsa: 2.4T AWD 193 PS (142 kW; 190 hp) 270 N·m (200 lb·ft) motor: B5254 T3 Jeg har tenkt å chipe den med bsr chip: VOLVO S/V 70 2.4T/2.5T 193HP 1999-2000 AWD da er spørsmålet, hvor lenge vil automat kassa holde på denne bilen. Kassa ble byttet til ny org. for 40k. km siden. er det andre leverandører av chip som egner seg bedre? Så skal jeg bytte ut eksos hele veien fra downpipen og ut. har tenkt på orginal R eksos, Ferrita, bsr men er mest ivrig på å kjøpe jt 3" anlegg, SPORT 3" JT SUPERFLOW DOBBEL V70-00-06 2WD/AWD Er også åpen for forslag her. Har dere forslag til andre ting som kan byttesut for å få flere gamp ut av bilen er det bare å si ifra. Har også to drastiske spørsmål, er ikke så dreven på skruing men hadde det vært noen sjans å bygd denne om til manuell uten alt for mange problemer? Og er det noen måter å gjøre sånn at man kan koble av awden. Vet det er mulig på diverse japsebiler og forskjellig vis dette bare ligger i elektronikken som på 200sx. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
CSJC Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 For å få RWD kan vel forstillingen byttes ut? Er i skolegang enda så kan desverre ikke mye. :-) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hvor stort budsjett har du på prosjektet? Lenke til kommentar
gunnar34 Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Fikk denne bilen får vrakpanten og har derfor et greit budsjett,kan bruke rund 40-50 tusen Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Lag eksos i rustfritt Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 BSR har et programerer de sellger som chipper bilen via obd diagnosekontakten. Du får dermed omprogramert "hjernen" i bilen. Til forskjel fra chipboksene som selges til mange dieselbiler, og som stort sett fungerer ved å forvrenge signalet til dieselpumpen, får du her gjort det slik det bør gjøres. Dog, du bør begynne med delene, og heller få en remapping mår du er ferdig å skru. Som sagt er eksos et greit sted å begynne. Skal du grundigere til verks så er turbo, injektorer, bensinpumpe, grenrør og intercooler som tåler mer trykk nådvendig. Polere innsug. Eventuelt, porting av topp, nye kammer, hardere ventilfjærer, ventiler, osv. Husk at du må bruke en del på hjuloppheng og bremser også! Autkassen til V70 awd har jeg aldri vært borti, men enten varer den så lenge den varer, eller så må du få en prepping/forsterking hos et automatverksted. Eventuelt konvertere til manuell med oppgradert cluch. Det kommer litt an på hva du vil med bilen også, skal du kjøre dragrace, banekjøring, eller skal du bare ha en vanlig bil bom går litt ekstra? I så fall holder det med eksos og chip! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå