Sweeve Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hey hey, Har en ZTE Blade smarttelefon, som i grunn er vanskelig å forstå seg på når det gjelder lagringsplass og greier.. Her er altså problemet mitt: Jeg får hele tiden melding om at det begynner å bli lite plass på mobilen, i begynnelsen gikk det fint fordi da fikk jeg fjernet data fra det meste av appsene så meldingen forsvant.. Nå har det seg sånn at jeg har et 16 gb sd kort som jeg prøver å fylle opp, men samtidig er det visste apper som IKKE vil legge seg på sd-kortet, som i stedet blir liggende på telefonminne og ta opp plass. Har for eksempel div "GO" apper. (go sms, go launcher) og ting som det, som rett og slett blir liggende på telefonminne og ikke kan bli flyttet. Når jeg fikk meldingen om og om igjen begynte jeg å irritere meg litt og jeg fjernet de felste appene som lå på telefonminnet, untatt de mest nødvendige. Alt annet ligger på sd-kortet. Selv om jeg bare har 3 apper på selve telefonminnet er det allerede veldig fullt. og jeg får ikke fjernet nok data til at meldingen forsvinner helt. Når jeg sletter data og meldingen går vekk kommer den bare tilbake igjen få sekunder etter, riktignok fordi det kommer data tilbake til blant annet gmail, kart, epost og ting som det.. Nå har jeg rett og slett ikke mer å fjerne, og å fjerne data fra appene som ligger på telefonminnet er ikke lenger nok. Hvorfor er det sånn at noen apper IKKE kan legges over på minnekortet?! Det er jo helt dumt, jeg kan jo ikke få inn meldinger eller noen ting pga telefonminnet er fullt (og hvorfor er det sånn at MELDINGER, ikke kan legges over på minnekortet?). Jeg har heller ikke noe program som kan vise hva som faktisk tar masse plass på telefonminnet.. Er det noen mulighet for å få slutt på dette tullet, så jeg slipper å hver dag måtte slette data for å kunne se en melding? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 hvis du har bilder/musikk på telefonminnet kan du jo dra det over på minnekortet. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Dette er et problem for alle Android mobiler, når det skjer for meg med ca 2 måneders mellomrom pleier jeg bare å sette mobilen tilbake til fabrikkstand. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 rart. har vært androidbruker i noen år no, og har aldri opplevd det. men har heller ikke hatt type 200 apps installert heller da. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 rart. har vært androidbruker i noen år no, og har aldri opplevd det. men har heller ikke hatt type 200 apps installert heller da. Der har du meg, "oi den appen virka intressant". Slik baller det på seg til det er enklere å resette en å avinnstalere. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 rart. har vært androidbruker i noen år no, og har aldri opplevd det. men har heller ikke hatt type 200 apps installert heller da. Der har du meg, "oi den appen virka intressant". Slik baller det på seg til det er enklere å resette en å avinnstalere. jeg er på samme måte bare at jeg fjerner den når jeg finner ut at den ikke var så kul 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Dette er et problem for alle Android mobiler, når det skjer for meg med ca 2 måneders mellomrom pleier jeg bare å sette mobilen tilbake til fabrikkstand. Nei, det er forskjell fra modell til modell. Noen har lite minne tilgjengelig for apps, andre har mer. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Dette er et problem for alle Android mobiler, når det skjer for meg med ca 2 måneders mellomrom pleier jeg bare å sette mobilen tilbake til fabrikkstand. Nei, det er forskjell fra modell til modell. Noen har lite minne tilgjengelig for apps, andre har mer. Jeg slet aldri med dette til Nokia s60 fordi der kunne jeg flytte alle apps til minnekortet. På Android er det kun nå nylig det ble mulig, med de fleste apps. Altså utvikleren på legge inn en linje slik at appen kan flyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå