Gå til innhold

Spm. Ang. PC

Anbefalte innlegg

Slik jeg ser det for meg nå ligger jeg an til å kjøpe følgende til den fremtidige gaming PCen min:

Kabinett: Cooler Master CM 690 II

CPU: i5-2500k

Hovedkort: ASUS P8P67

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Skjermkort: XFX Radeon HD 6950 2GB

Harddisk: Western Digital Caviar® Blue 1TB SATA 6Gb/s

Jeg har følgende spørsmål, holder det med 650W evt. mer eller mindre? Er det noen som kan anbefale en grei gaming skjerm (max 24") til en pris opp mot 2000? Hva utgjør forskjellen på 6950 2GB og 1GB?

Hvis det er noen som ser noen fatale feil som bokstavlig talt kan føre til jordens undergang så hver vennlig å si i fra ;P

Ps. Jeg har lett rundt på forumet og har ikke funnet svar på alt dette så ikke heng meg om det er nevnt tidligere. Og ja, jeg er en noob hva gjelder PC...

Endret av JustLikeYou
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gjort noen få endringer hvertfall.

Siden du har valgt 2500K ville jeg nok tatt Asus P8Z68 V-Pro som er et enestående enkelt kort, ca samme prisen med flere funksjoner.

Det kan jo alltids være greit å kjøpe seg en annen CPU kjøler, siden CPUen er unlocked så kan du kanskje begynne å klokke litt.

Når det gjelder skjermkortet så er jeg ikke 100% sikker, men jeg tror at 2GB hjelper deg på høyere oppløsninger, som flere skjermer osv.

Jeg ville nok også valgt et med en kjøler som ikke er stock, som for eksempel MSI TwinFrozr III eller Asus DirectCU II, disse kjører kaldere og roligere en de vanlige.

Skjermer har jeg ikke så mye peiling på, men jeg har en anelse at denne skal være god, men for å være på den sikre siden burde noen andre ta den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...