kjell_56 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Vurderer å kjøpe et Tamron SP AF Di 90mm 1:2.8 MACRO objektiv og har et spørsmål. Det oppgis at dette er en utgave uten fokusmotor og at det kun er manuell fokus. Menb har ikke D3100 innebygd fokusmotor? Og hva betyr det om ikke objektivet har fokusmotor? Må man isåfall KUN fokusere manuelt slik det beskrives? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) D3100 har ikke innebygd fokusmotor. Dette betyr at du ikke kan få autofokus med mindre objektivet har fokusmotor selv. Kjøper du objektiv uten fokusmotor til huset ditt blir det kun manuell fokus, uansett om objektivet er et autofokusobjektiv eller ikke. Du skal opp på D7000/D90 for å få hus med innebygd fokusmotor. Endret 19. september 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Nikon D3100 har ikke fokusmotor, så det vil ikke kunne autofokusere ved bruk at objektiver som ikke har fokusmotor. Tamron sine objektiver ser ut til å være vanskelig å finne info om de har fokusmotor eller ikke, det står ikke noe i navnet som tilsier at de har fokusmotor såvidt jeg ser. Edit: Kjekt å gjøre research mens jeg skal svare på tråden. Trondster slo meg med 4 minutter. Endret 19. september 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det objektivet finnes både med og uten fokusmotor så det er bare å velge den versjonen med fokusmotor. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det objektivet finnes både med og uten fokusmotor så det er bare å velge den versjonen med fokusmotor. Det stemmer, men de som bruker denne type objektiv har sjelden de rimeligste kamerahusene så objektivet er en bestillingsvare, men prisen burde/skal være den samme. Lenke til kommentar
kjell_56 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Takk for svar. Dere har alle bidratt til å oppklare "mysteriet" for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå