Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maks nedlasting/opplastning i DC++ med 100mbit

Anbefalte innlegg

OK, vil gjøre et par ting klart:

- Jeg vil ikke vite om andre progs til å overføre med, jeg vil vite hvorfor jeg ikke klarer å overføre raskere med oDC

- Jeg prøver å overflytte data mellom to PC'er, switchen er på 100mbps, det samme er begge nettverkskort. Full duplex er også enablet.

- Jeg klarer å bruke opp mot 80-85% av båndbredden når jeg bruker explorer til å overflytte filer, så problemet ligger i dc

Ellers tusen takk for tips (og det programmet, tester nå)

Ber alle lese siggen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje ett skudd i blinde, men om du har oppgitt din offisielle IP mot internett i DC, eller kjører passive mode, så routes trafikken igjennom modemet, og med den begrensede CPU kapasiteten det har så klarer det ikke å tygge unna mer enn hva du beskriver. Oppgir du nettverkets lokale IP i DC (192.168.0.2, 10.0.0.3, ect) så vil trafikken ikke gå innom modemet og du kan i teorien få full hastighet. Men da vil ikke personer utenfor LAN'et kunne koble seg til deg på DC.

Lenke til kommentar

Hvilken nettverkskort bruker du.

Etter at jeg gikk over til et 3com kort fikk jeg betraktlig bedre fart på lokal nettverket mitt.

Merket bra forskjellen på et Cnet kort til 120 til dette nye på 300-400kr.

Før fikk reg max ca 40-50 Mbit

Nå ligger jeg på ca 70-80 Mbit

Da her jeg også en 10100 Mbit Switch med støtte for halv dupleks og full dupleks. En herlig liten 24 porter. 8)

Linjen ut til internett ble bra mer stabil også. Men særlig etter at vi satt opp en linux server også.

Lenke til kommentar
Kansje ett skudd i blinde, men om du har oppgitt din offisielle IP mot internett i DC, eller kjører passive mode, så routes trafikken igjennom modemet, og med den begrensede CPU kapasiteten det har så klarer det ikke å tygge unna mer enn hva du beskriver. Oppgir du nettverkets lokale IP i DC (192.168.0.2, 10.0.0.3, ect) så vil trafikken ikke gå innom modemet og du kan i teorien få full hastighet. Men da vil ikke personer utenfor LAN'et kunne koble seg til deg på DC.

Det der er slett ikke dumt. Mener jeg har prøvd det uten resultat, men dessverre tror jeg ikke det fungerte med lokal IP'er. Skal uansett prøve igjen når jeg er ferdig med downloadene her (laster med begge maskiner)

Takk for tips bazze og L, men som sagt får jeg langt høyere hastigheter når jeg laster uten å bruke DC, derfor er ikke det dere nevner problemet.

NIC'ene er for ordenhets skyld:

1 Stk billig 3com kort

1 Stk Intel PRO/100+ Management adapter.

- Hvordan gjorde man dette med DC under TG?

Lenke til kommentar

Takk for tips bazze og L, men som sagt får jeg langt høyere hastigheter når jeg laster uten å bruke DC, derfor er ikke det dere nevner problemet.  

NIC'ene er for ordenhets skyld:  

1 Stk billig 3com kort

1 Stk Intel PRO/100+ Management adapter.

- Hvordan gjorde man dette med DC under TG?

Da satte man opp en lokal DC server mener jeg.

Hjemme hos oss har vi som sagt en linux server. (så lenge det fremdeles er gratis da) Da slipper jeg å være passiv bruker. Sitter nå med max linje nesten hele tiden på DC++.

Trenger forresen snart nye harddisker og cd'er hvis dette fortsetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...