eevee Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Hei Jeg har hatt problemer med å få pengene mine fra Lånekassen, og holder på å bli mektig irritert. Irritert er jeg allerede, men jeg vet ikke om det er så mye jeg kan gjøre fra eller til. Saken er at jeg kom inn på NLA Høgskole i Bergen og søke med en gang om støtte fra Lånekassen for å gå der, og fikk beskjed om 6 ukers behandlingstid. Flott tenkte jeg, men slik er det vel når man kommer sent inn på høyere utdanning. Kort tid etter får jeg vite at jeg fikk plass ved UiB og sendte en ny søknad inn til Lånekassen, og ringte de opp for sikkerhets skyld for å dobbeltsjekke at de gjorde ting riktig. Der forklarte jeg, etter å ha sittet 90 minutter i kø for å snakke med en kundebehandlinger, at det lå to søknader inne på mitt navn, dette var selvfølgelig min skyld, og jeg ønsket å slette NLA søkndaden. Dette sa jenta at ikke var noe problem, og for å dobbelsjekke spurte jeg en gang til "Hvilken skole søker jeg støtte til nå?" og fikk til svar at UiB sto som gjeldene og at den andre var slettet. Deretter ble jeg stilt bakerst i rekka, og måtte vente 6 nye uker, men dette er rett og rimelig fordi jeg byttet skole. SEKS UKER senere og fortsatt ingen endring ringte jeg opp igjen til Lånekassen og spurte om min status iforhold til å få utbetalt lån og stipend. Jeg fikk deretter beskjed om at jeg ikke hadde studierett ved den skolen jeg sto oppført på og at jeg derfor ikke får noen penger før jeg har snakket med studieveileder. Jeg stusset veldig ved dette, og spurte for sikkerthetsskyld hvilken skole som sto oppført på meg, og jammen var det ikke NLA. Guuuuud! Jeg pustet rolig, telte til 10, og informerte om at dette var feil og at det er UiB jeg står oppført som student hos. Mannen slettet søknaden min og ga meg beskjed om å sende inn en ny søknad. MEGET irriterende. Men jeg hadde intet valg, sendte inn en riktig søknad, og må nå vente ÅTTE UKER for å få pengene mine. Men andre ord, jeg får ikke søtte for august, september, oktober, november før i NOVEMBER! Altså er det to måneder igjen av halvåret jeg får støtte for, eller, jeg får alle pengene, men hva faen er poenget med 22 000 kr i måneden for en student? I november får jeg inn over 30 000 kr på konto. Er det mulig for meg å sende inn en klage på dette? Kundeservicen er på bånn! Endret 19. september 2011 av eevee Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Lånekassen er ganske underbemannet i forhold til antall saker de må forholde seg til i tiden mellom august og november. Blir alltid stress med det - jeg fikk pengene mine 25. oktober ifjor, litt tidligere enn anslått. De kjører jo alltid en standardprosedyre med å legge deg bakerst i køen. I det siste tilfellet virket det ganske tåpelig, og det burde være lov å be dem skynde seg litt. Det mest effektive er nok å møte opp i Oslo, og ikke standardsvarene. Ting ordner seg alltid raskere for folk som klager og er litt sinna, dessverre. Lenke til kommentar
Trifate Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Hadde også 6 ukers behandlingstid på min - Ringte inn, fikk saksbehandler som fikset det mens jeg var på linjen, fikk gjeldsbrev ett par dager seinere Det lønner seg å mase Endret 19. september 2011 av Trifate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå