deekarlsen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg sitter på nettet og googler ræva av meg, uten å egentlig få noen skikkelig svar på det jeg spør om. jeg er mer enn fascinert av kunsten å omgå sikkerhet, både når det gjelder data, men da spesielt biler. Mitt spørsmål er; er det noen som har noen som helst erfaring med å "hacke" nyere sikkerhets systemer på dagen biler? ikke hvordan man programmerer trans nøkler eller bypasse 1 generasjon defa, men kunsten å f.eks lage egne duppeditter som kan sniffe opp trans nøkkel koder osv. har leita lenge etter tegninger, programmer til pc, dealextreme å alt det der uten hell. BTW, jeg har INGEN interesse av å stjele en benz 2010 model, (har bil sjøl, å jeg ekke polakk) da jeg har sona my fair share for sånt tull;) synes bare emnet er uhyre spennende, og hadde vært morro å kunne sende inn en log til f.eks VW og fortalt dem hvordan jeg knakk systemet og hvordan det kan gjøres vanskeligere i framtiden. am i worthy? 1 Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 og hadde vært morro å kunne sende inn en log til f.eks VW og fortalt dem hvordan jeg knakk systemet og hvordan det kan gjøres vanskeligere i framtiden. Jeg tror dem vet hva som finnes av utstyr og metoder der ute. Nyere biler er ihvertfall mye vanskeligere å stjele og det er fordel og ha en reservenøkkel til bilen du vil ha. Er sikkert mye svindel med folk som ikke leverer fra seg alle nøkler når dem selger en bil. Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 når store firmaer som IBM arrangerer stevner, der hackere fritt får lov til å hacke systemet deres, så er det for å finne eventuelle svakheter.. det er nemlig enklere, for ikke snakke om billigere å gjøre det på den måten.. jeg VET at nyere biler er vanskelig og stjele, det er derfor jeg startet denne tråden, for å finne ut om noen har praktisk erfaring på feltet.. tell me something i DONT know please.... Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Visstnok skal det være mulig å stå ved siden av personen som har nøkkelen i lomma med en diskré antenne, og bruke denne til å forlenge rekkevidden på biler med keyless-go betraktelig. Har ikke prøvd selv, men det virker også logisk. Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Visstnok skal det være mulig å stå ved siden av personen som har nøkkelen i lomma med en diskré antenne, og bruke denne til å forlenge rekkevidden på biler med keyless-go betraktelig. Har ikke prøvd selv, men det virker også logisk. har hørt om di dingsene der ja! hadde vært litt morro å lagd et program til pc'en, som klarer å fange opp signalet.. noen som vet om dette lar seg gjøre med pc og wlan? har ikke giddi å satt meg noe voldsomt inn i hvilke frekvenser det opererer på, eller om det er mulig og kunne reprodusere signalet med bare laptopen og wlan... men fy fader så tøft det hadde vært å starte en bil på avstand med bare laptopen:D Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Du kan vel starte en bil med et app til telefonen. Er ihvertfall integrert på enkelte modeller som selges i statene. Lenke til kommentar
deekarlsen Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 (endret) du prater om noe som heter SmartStart fra Viper, og det forutsetter at systemet allerede er installert i bilen. men er jo ikke store utfordringen lenger da, viss uttrykket; "there is an app for that" kan anvendes i sammenheng med å starte bilen din:p Endret 20. september 2011 av deekarlsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå