hursay Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 http://www.itavisen.no/878375/brakvalg-for-piratene Leste denne saken på ITAvisen og begynte å fantasere om noe lignende i Norge? Finnes det folk som er motiverte nok til p bli med å starte noe slikt? (Jeg er ikke gamle kar'n så kan ikke hjelpe til så mye) Men dette ville jo vært rått å fått til her i Norge! Håper på noe feedback å så kan vi se hva som kommer ut av det. Piratpartiet høres bare dumt ut så det blir det ikke noeav som navn men "Norsk frigjørings parti" eller lignende kan fungere, jeg klarer ikke å finne på noe i farta men er åpent for diskusjon. Jeg vil støtte saken på alle måter jeg kan ihvertfall Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg er motivert nok til det, men jeg tror ikke et Pirat Parti hadde passet til mitt syn, de Tyske Piratene er iallefall altfor autoritære. Forøvrig høres vel "Norsk Frigjøringsparti" litt vel revolusjonært ut. "Frihetspartiet" kanskje? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Jeg har nå planlagt å starte et parti over lang tid, jeg vil registrere det ved enhetsregisteret i løpet av denne uken. Det er slik at jeg og mine kompiser bestemte oss for å lage et parti Ola Nordmann kunne stemme på, uten å få en dårlig avsmak av hverken liberalisme, kapitalisme, sosialisme eller kommunisme. Vårt resultat ble "Personvern listen", et parti som bare vil ha en aktiv politikk innen personvern, alt annet er vi blank på. Om dette er det dere er ute etter, må dere vell selv se. Dessverre tror jeg ikke noe parti som ønsker å bekjempe overgrep av personvern (avvikle DLD, offentlige skattelister, osv.) vil nyte noen velgerfordel ved å støtte avkriminalisering av cannabis. Så langt er det noen eksempler jeg har for vår politikk. Avvikle DLD Avvikle skattelistene Forbud mot overvåkning av det offentlige rom. Styrke anonymitet Endret 20. september 2011 av Notelitten 5 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Er alerede en tråd om det her i en annen del av forumet. Lenke til kommentar
hursay Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Lagde tråden med det å opprette et parti i tankene @Notelitten Virker som et godt tiltak ;D Kunne du beskrevet litt mere bøyaktig om hva annet politikken deres vil innebære? Siden det du skrev var så og si kun internett og teknologisk overvåkning. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Får en sånn følelse du får av å leses programmbladet til Tverrpolitisk liste, der er masse tiltak som folket "mener" er bra, men får dere det til? Nei, skjøl om eg kanskje er enig hadde eg aldri stemt på ditta. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Lagde tråden med det å opprette et parti i tankene @Notelitten Virker som et godt tiltak ;DKunne du beskrevet litt mere bøyaktig om hva annet politikken deres vil innebære? Siden det du skrev var så og si kun internett og teknologisk overvåkning. Politikken vil være basert på personvern, det er vår eneste politikk; å beskytte personvernet. Det er ganske simpelt, en stemme mot oss vil være en blank stemme i forhold til alt annet enn personvern. Man slipper da spørsmål som sosialisme/kapitalisme, innvandringspolitikk, og slik; da dette ikke er like viktig som personvern, har vi sagt oss villige til å droppe alt av andre saker, for å forsikre folket om at den éne saken de stemmer på, når de stemmer på oss, er en stemme for personvern, intet annet. Priim, faktum er at man aldri vil kunne få igjennom noe dersom man deltar med et vidt spekter. Spør deg selv, tror du personvernslisten hadde avviklet DLD? Vell, jeg tror at 5000 signaturer blir peace of cake, har allerede noen hundre, dette selv før partiet offisielt eksisterer. Det er forøvrig godt å høre at du ikke hadde stemt på oss, vi trenger folk som faktisk stemmer inn andre partier også, for å annen politikk. Men mange stemte blankt i år, samt at mange ikke stemte; tror vi har mye og hente der. Edit: saker som fotobokser, gjennomsnitt-farts fotobokser, generell overvåkning av det offentlige rom. Dette er ting utenfor den elektroniske verden vi vil se som viktig. Edit2: så at jeg dobbeltpostet, fikset dette Endret 20. september 2011 av Notelitten Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Så du har tenkt og avvikle fotobokser med gjennomsnitsmåling? Det vil egentlig sei at du ikkje har respekt for traffiklovverket, noko som er et dårlig utgangspunkt for en politikker. Sånne ting som det her er ofte lett å bare "sei" at du skal gjøre noko med. Men når alt kommer til alt så er det lover og regler som skal håndhevast i det landet her, ser det uproblematisk med gjennomsnitsmåling, siden det vil forhindre folk i å kjøre "for fort" så lenge du holder fartsgrensen, så burde det være uproblematisk. DLD er eg i mot, av den enkle grunn at det er for mange idioter i PST som ikkje klarer å holde personlinge intresser utenom jobbsammenheng, vært nok skandaler der. Men du ser, eg som sikkert mange andre her på forumet har "samme meninger" men når det kommer til et landsdekkende perspektiv så er det et lovverk som skal håndhevast, det er lover og regler som skal overholdest, for at dei her skal bli overholdte så trengs det et "kontroll system" så kan en meine ka en vil om det, men det er alikavell viktig for å ta dem som "må bli tatt" Syns det er rart at dei ikkje har brukt DLD som et påskudd etter 22 juli, det kunne faktisk ha forhindra det. Generell overvåkning av den norskemann er vell heller jo ei nyhetsspeilet vinkling uten sidestykke, lagring av datatrafikk har jo alltid eksistert, no skal dei bare bruke det fritt. Copyright lovene som sikkert "piratpartiet" skal prøve å forkjempe sånn at det blir frideling av alt mulig rart er jo bare idiotisk og urealistisk. Eg kommer til å fortsette og laste ned alt eg har lyst til å se, for eg veit at eg skal få en del i bot for å hente inn igjen alt eg har lastet ned. Dessuten så kan ikkje dei bøtlegge heile landet, er sikker på at 60-70% av Norsk ungdom laster ned media ulovelig. Dog mye mindre etter Spotify. Men sett dere inn i kva politikk faktisk handlar om. Det er ikkje alltid at "folk skal være happy" det handler faktisk om ha struktur og kontroll (ja akkurat kontroll..) over landet, då må tiltak i forhold til utvikling skje. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Når du det gjelder underskfiter må de være ekte, eller kan man lage en nettside hvor man legger igjen navnet sitt? Isåfall tror jeg dere lett når 5000! Edit: link til den andre pirtaparti tråden. Endret 21. september 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 http://www.itavisen.no/878375/brakvalg-for-pirateneLeste denne saken på ITAvisen og begynte å fantasere om noe lignende i Norge? Finnes det folk som er motiverte nok til p bli med å starte noe slikt? (Jeg er ikke gamle kar'n så kan ikke hjelpe til så mye)Men dette ville jo vært rått å fått til her i Norge! Håper på noe feedback å så kan vi se hva som kommer ut av det.Piratpartiet høres bare dumt ut så det blir det ikke noeav som navn men "Norsk frigjørings parti" eller lignende kan fungere, jeg klarer ikke å finne på noe i farta men er åpent for diskusjon. Jeg vil støtte saken på alle måter jeg kan ihvertfall Dette har stort potensiale ! Jeg ser at Norge trenger et parti som er ganske fritt, men allikevel ikke så lite elegante som FrP. Jeg melder meg inn any day, men man må ha en bredere politikk enn akkurat "pirat- frihet". Jeg har nå planlagt å starte et parti over lang tid, jeg vil registrere det ved enhetsregisteret i løpet av denne uken.Det er slik at jeg og mine kompiser bestemte oss for å lage et parti Ola Nordmann kunne stemme på, uten å få en dårlig avsmak av hverken liberalisme, kapitalisme, sosialisme eller kommunisme.Vårt resultat ble "Personvern listen", et parti som bare vil ha en aktiv politikk innen personvern, alt annet er vi blank på.Om dette er det dere er ute etter, må dere vell selv se. Dessverre tror jeg ikke noe parti som ønsker å bekjempe overgrep av personvern (avvikle DLD, offentlige skattelister, osv.) vil nyte noen velgerfordel ved å støtte avkriminalisering av cannabis.Så langt er det noen eksempler jeg har for vår politikk. Avvikle DLD Avvikle skattelistene Forbud mot overvåkning av det offentlige rom. Styrke anonymitet Kult at du engasjerer deg, og modig at du snart (kanskje?) starter et parti. MEN: hvordan har du tenkt å påvirke nyhetsbildet når du er et nisjeparti? Du kommer aldri til å få reell makt når du har så få saker på partiprogrammet. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) hvordan har du tenkt å påvirke nyhetsbildet når du er et nisjeparti? Du kommer aldri til å få reell makt når du har så få saker på partiprogrammet. Dette er det som har blitt sagt om Byluftslisten og piratpartiene, de er tverrpolitiske; "ingen ønsker stemme på dem.". Vell både Byluftslisten og piratpartiet gjorde et knallvalg; samme med miljøpartiet de grønne. Disse partiene fører alle én politikk; jeg tror at nordmenn er lei av å stemme på det vide spekteret i dag, alle er jo til dels uenig med sitt parti; hvorfor ikke ha et parti du ikke får avsmak av å stemme på? Mitt parti skal ikke ha majoritet på stortinget; vi ønsker bare å vise at vi er til stede, og at vi vil gjøre alt vi kan for å forsvare personvernet. Ingen er vell uenig i det? Takker forøvrig for støtten. EDIT: det skal sies at ett av målene mine er å få disse 30-40% som i dag ikke stemmer til å ha ett parti de faktisk kan stemme på, som gjør det verdt det å bevege seg mot stemmelokalene. Endret 21. september 2011 av Notelitten Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 hvordan har du tenkt å påvirke nyhetsbildet når du er et nisjeparti? Du kommer aldri til å få reell makt når du har så få saker på partiprogrammet. Dette er det som har blitt sagt om Byluftslisten og piratpartiene, de er tverrpolitiske; "ingen ønsker stemme på dem.". Vell både Byluftslisten og piratpartiet gjorde et knallvalg; samme med miljøpartiet de grønne. Disse partiene fører alle én politikk; jeg tror at nordmenn er lei av å stemme på det vide spekteret i dag, alle er jo til dels uenig med sitt parti; hvorfor ikke ha et parti du ikke får avsmak av å stemme på? Mitt parti skal ikke ha majoritet på stortinget; vi ønsker bare å vise at vi er til stede, og at vi vil gjøre alt vi kan for å forsvare personvernet. Ingen er vell uenig i det? Takker forøvrig for støtten. EDIT: det skal sies at ett av målene mine er å få disse 30-40% som i dag ikke stemmer til å ha ett parti de faktisk kan stemme på, som gjør det verdt det å bevege seg mot stemmelokalene. Det er sant det du sier! Bra svar! Du har en stemme fra meg ihvertfall 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå