Gå til innhold

Jeg er i Tyskland, landet med billig alkohol

€uropa

Anbefalte innlegg

Jeg er i Tyskland noen dager til. Jeg har ikke sA mye ledig tid, sA jeg hAper A fA svar pA noen spörsmAl.

Jeg er 18 Ar gammel. Med andre ord kan jeg kjöpe sprit her, men ikke ta det med tilbake til Norge lovlig. Tollgrensa er 1 liter. Hva vil skje hvis jeg blir stoppet i tollen med 1 liter (eller mindre) sprit?

Jeg har en venn her i Tyskland. Ville det lönne seg for meg A fA tilsendt drikkevarer fra ham nAr jeg er hjemme? Eller blir frakten og eventuell toll veldig dyr?

Jeg ville undersökt dette selv, men jeg har ike sA mye ledig tid, og diskusjon.no er mindre tidskrevende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.toll.no har alle erglene du skal forholde deg til.

Med hensyn til å smugle sprit. Den blir konfiskert og du må betale bot (størrelse avhengig av mengde). NB! Aldersbestemmelsen gjelder også for "gave" sendt fra utlandet - Også her må det fortolles.

Lenke til kommentar

Hvor stor er boten for 0,7 eller 1 liter? StAr boten i forhold til risikoen? Gaver fra Tyskland kan jeg fA adressert til en annen, sA det er ikke et problem.

Fant en gammel artikkel:

Smugling

Dersom du "går på rødt" med mer enn den lovlige tollkvoten inn til Norge, får du en bot hvis du blir oppdaget.

Tollvesenet kan utferdige forenklede forlegg på inntil 2 600 kr når overtredelsen ikke anses som alvorlig. Forholdet anmeldes heller ikke til politiet.

Tollsatsen er for

"Drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent (f.eks brennevin): 300 kr. pr. liter [Forutsatt at du går på rødt og hadde vært over 20 år].

Les mer her: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131821&epslanguage=NO#fortolling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...