Aragorn195 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg har hørt om en veldig laidback jobb som virker veldig interessant. Den går hovedsakelig ut på at du spiller spill og gir tilbakemelding om feil med spillet, og med feil så mener jeg historikken, kvaliteten, virkelighet og slikt. Det jeg lurer på er om noen kan gi litt mer info om hva en slik jobb går ut på, litt detaljert, og hvor jeg burde lete. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Du tenker på spilltester. I Norge? Lykke til. I utlandet? Joa.. Men enda: Lykke til. En spilltester spiller ikke spillet, men spiller spillet i den hensikt å kun finne feil og mangler. Det vil si å gå igjennom alt fra grafiske problemer, etterslepp i lyd, lysfeil, problemer med AI, gå langs alle kriker og kroker for å se om man galler igjennom eller blir sittende fast, om et level er for vanskelig eller for lett og så videre Bransjen bruker ikke like mye tid og penger på testing som før i tiden, da det nå har blitt enklere å kunne patche spillet i ettertid og rett og slett la spillerne være beta testere. Feiltesting av software og spill krever også store mengder skriftlig dokumentasjon. Som feks hvordan feilen skjer, når feilen skjer, hvor hyppig feilen skjer, og så forslag til forbedringer og løsninger. Når dette er overlevert til utvikler og rettet på er det på'n igjen for testerne og se om problemet er fikset. Når det kommer til lønn er det variabelt. Veit at EA i London betalte ca 9-10 Pund i timen til spilltestere for et par år siden. Ikke noe man blir direkte feit av. Lenke til kommentar
Aragorn195 Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Det var et veldig bra og detaljert svar, men det var faktisk ikke det jeg tenkte på. Jeg har nemlig hørt om en jobb med spill hvor det du gjør er å spiller det ferdig og forteller om hvilken feil det er med historikken, karakterene og slikt ikke for å se etter feil i programmeringen. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det kalles Penny Arcade og er en tegneserie, ikkje virkeligheten... Evt. så kalles det 'journalist' og er da lønnet av blader og nettsider. 1 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Ser ut til at en guttedrøm gikk i tusen biter. ^^ 2 Lenke til kommentar
Aragorn195 Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Tusen biter er å underdrive. Å spille spill som jobb er den mest laid back jobben jeg kan tenke meg. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Har aldri hørt om en slik jobb selv, men fant ingen jobb-annonser i Norge som har med dette å gjøre, hvert fall ikke uttover frivillig engasjement hvor du muligens får beholde spillet du anmelder i etterkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå