Gå til innhold

kan vi stole på sikkerhets selskapene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror på at i det siste så driver de større antivirusfirmaene og brannmur beskytterne å stadig finne sikkerhethull i windows og mac, for å stadig anbefale folk å kjøpe antivirus.

Normal personer med litt erfaringer og litt google ferdigheter er nok å sjekke ting før man begynner å installere mye her og der.

Så jeg tror det både er snakk om kriminelle personer (Hackere) og antivirus bedriftene som er årsaken til at virus eksisterer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke om det er som LMH1 sier. Det handler om å skape et marked.

Minner litt om den gamle historen om den finske gummivarefabrikken som produserte kondomer og tåtesmokker ;)

Gikk en dokumentar på NRK for ikke så lenge siden som het "Garantert kort levetid" som viste hvordan skriverprodusenter programmerte skriverene til å holde en viss tid før de sluttet å virke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-82119

Seriøse sikkerhetsselskaper har mer enn nok med å beskytte mot de virus, spyware, malware, ormer, trojanere og alt annet som finnes til å holde seg opptatt så lenge det finnes pcer.

Om noe, kan man si at de tjener på andres ulykke, men det vil en lege, bilmekaniker, elektriker, rørlegger, brannmann osv gjøre. Få brannmenn tenner fyr på hus for å ha noe å gjøre.

Det man kan diskutere er jo hvorvidt så viktige samfunnstrukturer som nett, pc osv bør være så lette å infisere og hacke. Spørsmålet er også hvorfor man ikke går etter de som skaper virus og malware og lar dem komme ut for en "ulykke". Firma som utvikler løsninger for å stoppe spam blir jo saksøkt av spammere fordi de ikke får spammet ned folk, og på toppen av alt vinner de i retten.

Jeg tipepr det ikke går lang tid før en virusskaper saksøker et antivirusselskap for å hindre virusskaperen i å infisere pcene.

I win 8 er jo antivirus innebygget, blir spennende å se hva antivirusskaperne gjør da.

Teknologisk sett går jo virus mot å bli kryptert og da vil ikke antivirus hjelpe.

De som har spredd virus, spyware, og slikt bevisst er vel endel gamle antipiratkopieringssystemer (i gamle dager la man inn virus på CDer som infiserte maskiner om man satte inn CDen) og Tyskland og andre stater og land har vel også brukt spyware til å overvåke folk. Sony la inn rootkit som åpnet for virus, det samme gjorde bl. a starforce i sin tid.

JEG stoler 110% på seriøse sikkerhetsfirma, men folk må tro hva de vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...