spetwols Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jevla møkka program, hvorfor i helvete får jeg opp den dritten hele tia??? er jevli plagsomt. For ikke gjort en dritt, med engang den begynner og rendere så tar det ikke lang tid før det kommer opp. Jeg hra søkt på google men finner ikke ut noe som funker. Å jeg har 4 gb ram så det kan ikke være dårlig minne ffs. jeg har fått om denne meldingen det siste mnd noen ganger er jeg så heldig at det funker. men som vanlig kommer den jevlen opp. noen som kan hjelpe meg??? :/ Eller det er vel ikke bare en advarsel, men den stopper hele prosessen. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det kan bety at du ikke har nok RAM i maskinen, noen ganger er ikke 4gb nok viss du har mulighet eller penger så prøv og sett i 4 GB til slik at du har 8 GB og se om det hjelper:) Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Det kan bety at du ikke har nok RAM i maskinen, noen ganger er ikke 4gb nok viss du har mulighet eller penger så prøv og sett i 4 GB til slik at du har 8 GB og se om det hjelper:) Hei, takk for rask svar! shit, mente ikke 4, men 2 gb har jeg. Skal jeg prøve og skaffe 2 gb til da slik jeg har 4? tror du det funker da? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Du burte helst ha 8 GB til video redigering, men ja 4 GB kan holde:) Lenke til kommentar
arthon Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hvis du rendrer noe i nærheten av HD kvalitet så er 8GB absolutt minimum. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Har du 32-bit OS er maksimum 4GB, hvor du får utnyttet maks ca. 3.5GB. Til HD-videoredigering anbefales 64-bit OS og masser av kjapp RAM. Sørg for å ikke ha flere videoprosjekter oppe samtidig, og se om du eventuelt kan øke pagefila - virtuelt minne på disk. Vurder også kortere klipp og/eller å bruke lavere oppløsning. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Har du 32-bit OS er maksimum 4GB, hvor du får utnyttet maks ca. 3.5GB. Til HD-videoredigering anbefales 64-bit OS og masser av kjapp RAM. Sørg for å ikke ha flere videoprosjekter oppe samtidig, og se om du eventuelt kan øke pagefila - virtuelt minne på disk. Vurder også kortere klipp og/eller å bruke lavere oppløsning. Takk for svar. Ærlig så viste jeg ikke at det var så høye krav for hd film. men det har pleid og gått greit. som du sier ja så har jeg begynt med kortere klipp da går det greit som regel, men på lengre for jeg melding om dette. jeg får se og kjøpe mere ram Lenke til kommentar
egilh Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Sjekk om du har 32-bit OS eller 64.. Har du 32-bit ville jeg også gått over til 64-bits OS. Hvis ikke får du, som Trondster sier, ikke utnyttet noe over 3,5GB. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Du kan ikke handle ram på samme måte som man handler poteter De må være tilpasset din maskin-konfigurasjon og aller helst så burde du kjøpe de i par for og være sikker på stabilitet. Har du under 60% harddisk kapasitet igjen kan det også sakke ned hastigheten, en systemrens kan hjelpe også. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Da har jeg vært og handlet poteter, men tenkte og oppgradere til 64 os. men jeg lurer på en ting. Prosjekt filen min i sony vegsa. altså jeg har laget en film nå. vist jeg backuper den prosjekt filen, reformaterer pcen og legger over 64 os. så instalerer jeg vegas igjen. kan jeg åpne prosjekt filen min da som jeg backup vist jeg har alle lyd filer og bilder osv? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Huff, for et språk... Men ja, du kan uten problemer hente tilbake det du har tatt kopi av så lenge du passer på å få med alt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 2GB er svært lite RAM til redigering. Vegas laster ting opp og ned av minnet hele tiden, spesiellt under rendering. Så jo, det er nok RAM'en din det står på. 8GB koster ikke mange hundrelappene disse dagene uansett. Lenke til kommentar
tole Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Adobe premiere krever vel generelt mindre RAM enn Vegas om det er en mulig løsning for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå