sondreng Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hei. Jeg har nå bestemt meg: jeg skal bytte nettverkslevrandør. Jeg er forbanna lei av å miste oppkoblingen til nettet hvert 10. minutt. Jeg har nå Canal Digital og har sikkert ringt dem 30 ganger de siste 3 månedene. De har tilsent ny router, sendt tekniker et par ganger, men problemet vedvarer. Jeg vet at Canal Digital har dårlige forbindelser i området mitt, så jeg vil derfor bytte til noe annet. Så, problemet er dette: Hva skal jeg bytte til? Jeg er veldig uviten når det kommer til hva som er bra, og hva som er dårlig. Jeg har prøvd å google en del, men finner ikke stort til svar (nettverk kan være så mangt). Jeg har forstått det sånn at det har litt å si hvor du bor, og at noen leverandører er bedre enn andre visse steder. Noen opplysninger ang. meg: Postnummer: 1414 Trollåsen (20min sør for Oslo) Bor i blokk Jobben betaler for nettverket 3-4 PC-er koblet opp mot nettet samtidig - 2-3 på trådløst, 1 på kabel Hvis det er noen fler opplysninger som trengs, bare spør så skal jeg vatte opp med hva jeg har å by på På forhånd, takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det er jo fiber og VDSL/ADSL som er gode alternativer. Jeg antar det er VDSL som er det mest sannsynlige alternativet siden dere alt har TV/docsis fra CD. Du kan jo f.eks sjekke Nextgentel og se om de leverer VDSL hos deg. Du kan kjøre sjekk på http://nextgentel.no. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hvis du har mulighet for lynet.no ville jeg vurdert disse, synd at jeg ikke bor i oslo. Men på pris er disse gode, eller atibox. Jeg syns det er synd å vudere VDSL men muligens dekkningen/ping og stabilitet er bedre i oslo en i bærum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå