Arctic Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg monterte i dag en liten lysende sak fra Sunbeam. Steg for steg montering på Lian Li: Først tok jeg vekk den nederste plastdelen av fronten. Denne er festet med to skruer. Så fjernet jeg den gamle (uorginale) badgen. Jeg varmet opp baksiden av frontpanelet med en varmepistol. På den måten gjorde jeg først limet mykt og fleksibelt - ikke fronten av badge. Videre fjernet jeg kabel-kontakten på badge, for å kunne ha hullet så lite som mulig. Så målte jeg opp hvor jeg måte bore hull for ledningen. Som det observante øye kan se, kunne ikke hullet i mitt tilfelle være sentret pga. ledningens plassering på badge. Dette spiller i og for seg ingen rolle. Skulle jeg ønske å sette på et vanlig badge igjen, vil den logisk nok dekke over hullet slik at det ikke blir synlig. Deretter måtte jeg frese vekk litt plast av det løse frontstykket. Fort gjort med en Dremmel, eller en skrarp kniv. Nå kunne jeg lime på badge, og skru fast plaststykket. Jeg fikserte ledningen med litt smeltelim på baksiden, da innfestningen av ledning på selve badge så litt skrøpelig ut. Nå var det bare plugge i inverteren, og smekke fronten på plass. Fort gjort alt i alt. Resultat: Ble passe over medium fornøyd med produktet. Minus: Lyset kunne ha vært litt sterkere, ikke mye, men litt. Hvis man ikke er kjenner av slike ting, kan man med første øyekast tro at badge bare er kraftig selvlysende. Fargen er i avslått tilstand rød, men den lyser lys lilla.(foto misviser litt) De leveres dog i flere farger. Inverteren lager en høyfrekvent pipelyd, men i mitt tilfelle kveles den i skrivende stund av HD. Innfestning av ledning på badge så noe spinkel ut. Stjeler én molex, da det ikke følger adapter med. Pluss: Monteringen var enkel. Inverter er veldig liten. Akkurat passe lang ledning. Alle delene skulle nok få god plass i det meste av kabinetter uten særlige mods. Har høyere gadget faktor en katode i sidevinduet! Ser veldig bra ut med avslått lys på rommet! Pris hos Microplex: 95,- Karakter: 7 av 10 -Arctic- Lenke til kommentar
clinton Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 var ganske stiligt da,men jeg personelig ville ikke byttet ut LIAN LI merket som er der fra før da.Men det så jo veldig bra ut det og Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Lian Li merket var noe av det første jeg fjernet etter jeg fikk kabinettet Men jeg har selvfølgelig tatt vare på det. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Ja.Det er jo liksom en del av kabinettet.Jeg synes det merket er ganske tøft da.Passer fin på inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå