Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med å spise...


Laquait

Anbefalte innlegg

Kort fortalt, før så veide jeg 80 kg. jeg er 16 år.

Så leste jeg boken om ''Endelig slank'' av Allen Carr.

Nå veier jeg 65 kg, spiser 2 små måltider dagen, og drikker nesten aldri...

 

Jeg vil fortsette å slanke meg, slanke vekk resten av magen, det er ikke attraktivt å være gutt med mage når man er 16 år... Jeg vil liksom få motivasjon til å spise mer og oftere, uten dårlig samvittighet for å gå opp igjen i vekt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av det jeg har studert om magefett har det med stress å gjøre. Når kroppen utskiller hormonet kortisol så er det reseptorer i magen som gjør at fettet lagres der. Andre har igjen uttalt at det er dårlig fett som helst lagerer seg i mageområdet på gutter (hofte og lår hos jenter). Unngå unaturlig fett i bakverk og ferdigretter og kutt ut alle former for plantemargarin.

 

Om du trener og ellers går ned i vekt er magefettet det siste som forsvinner. Det er vel også det du har erfart i praksis.

Lenke til kommentar
De sier jeg kan få en sykdom med et sånt rart navn av å spise et lite måltid dagen...

Ikke noe i veien for det. På lang sikt kan det føre til hjerte- og karsykdommer, men å spise et måltid om dagen i en periode er ikke veldig skadlig. Lite energi er vel det verste med det

 

På hvor lang tid gikk du fra 80 til 65 kg? for mye vektap på kort tid er skadelig for både menn og kvinner

Skadelig på hvilken måte?

Lenke til kommentar
Men hva menes med at det ikke er noe veien for sykdom, men at jeg kan få hjertesykdommer som en over her sa?

Det jeg mener at at å spise et måltid om dagen over en periode ikke er direkte farlig. Men over lang tid øker det risiko for hjerte- og karsykdommer. Likevel har jeg liten tro på at det har noen stor innvirkning på deg, selv over år om du har god helse til vanlig og du ikke får større problemer med det enn sult

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...