Gå til innhold

Sette sammen PC til bilde redigering og.....

Anbefalte innlegg

litt gaming når dama ikke er hjemme.

Er ute av gamet når det gjelder komponenter, sist jeg skrudde sammen PCer så var det Celeron som var morro å overklokke. Etter det ble det laptoper til skole og arbeid.

Nu er det dags å blåse støv av verktøy kassa og sette sammen en stasjonær.

Vurderte lenge en iMac til bilde redigering, men gidder ikke betale skjorta for noe jeg kan sette sammen bedre.

Skjerm blir enten en Eizo eller NEC, legger litt penger i skjerm for å ha best mulig farge gjengivelse. Så til selve Pcen.

1. Trenger ikke være topp of the line innen gaming, men at det holder noen år.

2. Helst rundt 8k, kan strekke meg til 10k hvis det er radikalt forbedring i ytelse.

3. Helst Displayport på skjermkort.

4. Ønsker muligheten senere å kanskje kjøre SLI, men ikke en deal-breaker.

Hva har jeg sett på hittil.

DustinHome

Denne virket for meg helt ok, lest litt opp på komponentene og virker innenfor. Mulig jeg kjører 8GB RAM istedenfor 6.

Comments til denne pakken? Burde noe mer byttes ut eller har folk bedre forslag til oppsett innenfor budsjett. Ta i betrakning hoved bruk blir bilde redigering med litt Mass Effect / Star Craft etc på sia.

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En i7-2600k gruser i7-950 i tillegg koster et godt hovedkort mye mindre til LGA1155. HD 6950 er bedre enn GTX 560 Ti, om du er interessert i å kjøre 2560x1440 oppløsning på en U2711 (fantastisk god skjerm på bildekvalitet) bør du opp i 2x 2GB-kort for akseptabel ytelse. SSD anbefales sterkt. 8GB RAM er billig. Fractal Design R3 er et kabinett som er mindre skrikende og mer stille. 700W PSU er nok for å kjøre to 6950 i Crossfire om nødvendig.

Oppsett:

PR7POqB.png

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Vil jeg oppnå mye ved å ha i7 kontra i5 2500K? Sparer 1000 der.

Der kan jeg legge noen av disse kronene i mer RAM, Corsair Vengance DDR3 1600MHz eller 2000MHz.

Har sett på Dell sin skjerm, da heller på U2410, da jeg føler 27" blir meget stort (kanskje bare meg).

I tillegg, bør jeg ha ekstra kjøling på CPU eller holder det med vifta som følger med?

Endret av spissmus
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Vil jeg oppnå mye ved å ha i7 kontra i5 2500K? Sparer 1000 der. Husk å velge K-utgaven siden denne har langt større nytteverdi og er mer fremtidssikker.

Der kan jeg legge noen av disse kronene i mer RAM, Corsair Vengance DDR3 1600MHz eller 2000MHz.

Har sett på Dell sin skjerm, da heller på U2410, da jeg føler 27" blir meget stort (kanskje bare meg).

I tillegg, bør jeg ha ekstra kjøling på CPU eller holder det med vifta som følger med?

20% forbedring i ytelse med i7 mot i5 ca.

Å legge mer penger i RAM skal kun gjøres om du ønsker flere GB. Raskere RAM vil ha null endring i ytelse.

U2410 er en god skjerm det også ja, og krever ikke i nærheten av like mye for å kjøre spill på.

Ekstra kjøling på CPU kan anbefales om du ønsker å overklokke.

Lenke til kommentar

Hmm for tenke litt på i5 kontra i7.

På RAM fronten stod det mellom 12 eller 16gb.

Kjøling står det Noctua NH-D14

SSD, mener at da kutter jeg ned tida på booting og starting av programmer. Så travelt har jeg det ikke. Antar at det vil kutte ned på loade tida mellom områder i Deus ex 2 (noe som går meg på nervene). Er det noen andre fordeler jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar

Hmm for tenke litt på i5 kontra i7.

På RAM fronten stod det mellom 12 eller 16gb.

Kjøling står det Noctua NH-D14

SSD, mener at da kutter jeg ned tida på booting og starting av programmer. Så travelt har jeg det ikke. Antar at det vil kutte ned på loade tida mellom områder i Deus ex 2 (noe som går meg på nervene). Er det noen andre fordeler jeg har gått glipp av?

8GB eller 16GB RAM. 12GB vil ødelgge ytelse ved å kjøre enkeltkanalsminne.

SSD er mer enn bare tiden det tar å starte windows eller et program, de aller fleste som prøver en SSD går ikke tilbake siden forskjellen er natt og dag under vanlig bruk. At ting går mye raskere er en ting, men selve følelsen av at maskinen din er lynrask og venter på at du skal si hva den skal gjøre er umulig å beskrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...