Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min slo opp på sms etter 3 år, og han skylder meg 87 000kr hva kan jeg gjøre?

snapplesnuppa

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3 år, sendte meg nettopp en sms der det sto at forholdet er over... jeg lurer nå på om det hele har vært et spill fra hans side etter som han lar lånt penger fra meg hver måned og har totalt sett lånt 87 000kr. Nå som jeg sa til han at jeg ikke har flere sparepenger (jeg er 19 år og student og han er 37 år og jobber), fant han ut at han ikke vil være sammen med meg lenger. så sa jeg "jaha? sluttet du bare sånn plutselig å elske meg på minuttet?" og han sa bare "ja." så her sitter jeg da 19 år og har nettopp kommet ut av mitt første forhold, og har brukt opp alle sparepengene mine på han. Han er ikke lite frekk heller, for bare 1 time før jeg dro med bussen (jeg bor i en by, siden jeg studerer) spurte han om han kunne få penger til bensin, for han var blakk, og jeg hadde tilfeldigvis 800kr i pengeboka, så jeg gav han det. Forleden dag (lørdag) handlet jeg all maten til han og fylte opp kjøleskapet til han siden han var blakk og betalte da 1328kr.

ja jeg vet at jeg har vært naiv og det er ikke sånn det skal være at en "fattig" student skal bruke alle pengene sine på en 37 år gammel mann som har fast inntekt, men prioriterer å bruke lønna på øl og div.

Nå har det seg sånn at han skrev under på et ark der jeg hadde skrevet opp alle beløpene han skylder meg, listet opp måned for måned, og han skrev under på at han skulle betale meg tilbake.

Nå sier han at han ikke orker eller trenger å betale meg tilbake, siden vi ikke lenger er i lag.

Er det noen jeg kan gå til å vise at han har skrevet under på å betale meg tilbake som kan hjelpe meg å få tilbake pengene han skylder meg? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei så det er det som heter gjeldsbrev!

Jeg skjønner jo nå at jeg har blitt totalt rundlurt, men det er vel kanskje slik at det første forholdet er det verste? hvem vet?

Han sier at han ikke kommer til å betale noe, siden han har slått opp med meg, men hvem er det jeg kan gå til med dette gjeldsbrevet da? det er vel ikke politiet som tar seg av slike saker?

Lenke til kommentar

Send en regning med en frist, hvis han ikke betaler kan du true med inkasso, så kan enten selskapet ta det videre eller at du tar saken inn for forliksrådet.

Men er du her for å få trøst for at når du var 16år, ble sammen med en fyr som var mer enn dobbelt så gammel som deg eller for få tilbake pengene? Hvis det er pengene du vil ha, så anbefaler jeg å flytte tråden til jussdelen av forumet.

Lenke til kommentar

Jøss, det må jeg si. Dette fortjener en applaus og darwin dimplom. Hvor naiv og dumsnill går det an å bli a? Det er som jeg pleier å si, kvinnfolk er stort sett styrt av følelser. Synd at kyniske menn skal misbruke damene, men er ikke første gang jeg hører lignende.

Så fort det begynner å brenne under beina på de(kvinner) og komfort sonen blir brutt, jo da bryter helvete løs og hysteriet kommer frem.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er du forsikret? Jeg har Ung forsikring fra IF og er får dekket utgifter til advokat og rettsaker opptil 1 000 000 om jeg husker riktig. Uansett er det nok ikke dumt å forhøre deg med en advokat eller en rådgiver fra et inkassoselskap(?) Han patetiske mannehoren av en eks du har fortjener all dritten han kan få på seg etter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...