Øystein Lunde Ingvaldsen Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Septemberkveld Bildet er fjernet. Beskrivelse: Vindstille, dis over vannet, måne og nordlys... Det var en fin kveld ikveld og jeg gleder meg stort til mørketida. Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ja en fyldig kritikk her blir vanskelig..finner ikke noe å sette fingeren på. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg ville dempet lyset et lite hakk i den nederste delen av bildet, men det er sikkert en smaksak Ellers helt topp Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Nydelig bilde!! Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Et nydelig nordlysbilde dette, jeg ser variasjonene i nordlyset og det kommer sikkert av at du er helt nede på 1 sek i lukkertid. Samtidig som at nikonen din tydeligvis tåler 1600 i iso. Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Eneste kritikk jeg er i stand til å gi her er: Helt supert Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Skikkelig flott! Nordlyset, lanskapet, diset på vannet og speilingen. Mange elementer og alt er som det skal. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det meste er sagt. Er vel ikke mulig å gjøre noe bedre ut av motivet enn dette. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det er meget smukt. Lenke til kommentar
Bengt Ronald Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Flott nordlysbilde... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Et på alle måter bra nordlysbilde, med unntak av den båten som er litt for belyst....Vet ikke hvordan det egentlig er med kontroll av slik belysning, men synes altså at det kunne vært unngått hvis mulig..... ! Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det florérer av nordlys-bilder, men dette skiller seg positivt ut etter min smak. Speilingen, båten og disen over vannet bidrar til å gjøre dette spesielt. Teknisk utmerket - men kan ikke helt se fordelen med såpass stor blender? D700 er jo et særs godt verktøy, men tipper du har måttet ty til en støyfjærning av himmel og himmelspeilingen? Lenke til kommentar
Øystein Lunde Ingvaldsen Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Det florérer av nordlys-bilder, men dette skiller seg positivt ut etter min smak. Speilingen, båten og disen over vannet bidrar til å gjøre dette spesielt. Teknisk utmerket - men kan ikke helt se fordelen med såpass stor blender? D700 er jo et særs godt verktøy, men tipper du har måttet ty til en støyfjærning av himmel og himmelspeilingen? Takk for fine ord! Har brukt brukt litt støyfjerning bare for å ha gjort det, men det jeg kunne ikke se forskjell på med eller uten. Bruker konsekvent f/2.8 for å kunne korte ned på lukkertid og ISO. Nikon 14-24 er tåpelig skarp selv på f/2.8 så er det ikke mye å hente på å stoppe ned. Lenke til kommentar
Øystein Lunde Ingvaldsen Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Et nydelig nordlysbilde dette, jeg ser variasjonene i nordlyset og det kommer sikkert av at du er helt nede på 1 sek i lukkertid. Samtidig som at nikonen din tydeligvis tåler 1600 i iso. Har faktisk nordlysbilder tatt med ISO 10.000 som har fungert Men, fra det ene til det andre så er jeg på lukkertid 20s selv om Digit.no noterer 1/0s.... hva nå det skal bety. Et på alle måter bra nordlysbilde, med unntak av den båten som er litt for belyst....Vet ikke hvordan det egentlig er med kontroll av slik belysning, men synes altså at det kunne vært unngått hvis mulig..... ! Takk Er nok mulig å dempe lyset med burn tool, men det er månen som lyser opp båten. Lenke til kommentar
Øystein Lunde Ingvaldsen Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Takk for alle konstruktive tilbakemeldinger! Setter veldig stor pris på de forskjellige synspunktene. Bruker vanligvis skrive et svar til alle som skriver men dette syns jeg var enklere på gamle Digit.no og jeg håper det kan bli ei ordning på det. Mvh Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg