Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Veier 96 kilo, skal gå ned til cirka 80. Hvordan?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere kan mene hva enn dere vil. Periodisk faste er en latterlig løsning kroppsmessig.

 

Skal man tenke på hva som er bra for kroppen i lengden, er det å opprettholde et stabilt blodsukker. Det får man ved å spise flere måltider daglig, ikke ved å spise to gigantiske.

 

Jeg har fulgt denne levemåten i mange år, og har en fantastisk kropp. Man skal jo ikke ha for lavt kroppsfett heller, som mange kroppsbyggere har. De gjør det vel stort sett for utseendets skyld.

Det er bevist ved kliniske tester at periodisk faste bidrar til å holde blodsukkeret mer stabilt enn om man gjeter det med den svimesyke dogmen om at man må spise hver tredje time for å holde det stabilt...

 

Sjekk fakta FØR du poster slike innlegg ;)

 

edit: leangains med henvisning til medisinske kilder.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Ikke vær redd for gode fettkilder, men ikke kombiner det med raske karbohydrater.

Dette er også feil...

 

Kan du forklare meg hvorfor du mener det er feil ?

Glykemisk indeks ved inntak av raske karbs og fett samtidig gir en glykemisk last som er gjennomsnittet av de to matvarenes glykemiske indeks, derfor er det ikke så galt å kombinere de to som tidligere antatt.

 

Selvfølgelig må det balanseres, det blir jo feil å overspise karbs i forhold til fett i denne sammenhengen...

 

Ja, den også, men om titter på linken min så har ikke musklene all verden å si i forhold til fett.

Den linken er intet annet enn en hypotese i hodet til en kostholdsinteressert person...

 

Om fett forbrenner kalorier så er det jo bare å spise det man vil siden man forbrenner fett uansett i henhold til den linken...

Lenke til kommentar

Glykemisk indeks ved inntak av raske karbs og fett samtidig gir en glykemisk last som er gjennomsnittet av de to matvarenes glykemiske indeks, derfor er det ikke så galt å kombinere de to som tidligere antatt.

 

Selvfølgelig må det balanseres, det blir jo feil å overspise karbs i forhold til fett i denne sammenhengen...

 

Jeg følger tankegangen din i forhold til GI-tenkning, så intensjonen din var god, men det kan alikevel være situasjoner hvor det blir litt for enkelt å tenke slik. Alt har med mengder og personlig biokjemi og gjøre.

 

Rent fysiologisk så lagrer kroppen normalt sett fett når den får det samtidig med raske karbohydrater. Hormonet insulin øker p.g.a karbohydratene og det promoterer fettlagring og får cellene til å forbrenne blodsukker. Når da glukakon som får cellene til å forbrenne fett går ned når insulin går opp, så vil en god del av fettet som er i blodårene gå til lagring, noe som er ugunstig når man vil ned i vekt.

 

En annen uheldig virkning er at dette er en meget pen oppskrift på hjertesykdom p.g.a effekten dette har på hjerte og kar.

Lenke til kommentar

Takk for alle bra svar! :) Skal prøve noe av dette. Men føler at jeg mangler motivasjon...Er flere uker siden jeg skulle begynne med slankingen "imorgen". Men har bælmet i meg pølser, poteter, pizza, øl og majones i enorme mengder. Hvordan få motivasjon til å virkelig begynne?

Men dette er vel som alt annet jeg skal foreta meg, jeg planlegger en ting...Men det skjer ALDRI.

 

TRÅDSTARTER :)

 

Postet av anonym: fdb9aa203c645222c6d12fc534328fa1

Lenke til kommentar

Takk for alle bra svar! :) Skal prøve noe av dette. Men føler at jeg mangler motivasjon...Er flere uker siden jeg skulle begynne med slankingen "imorgen". Men har bælmet i meg pølser, poteter, pizza, øl og majones i enorme mengder. Hvordan få motivasjon til å virkelig begynne?

Men dette er vel som alt annet jeg skal foreta meg, jeg planlegger en ting...Men det skjer ALDRI.

 

TRÅDSTARTER :)

 

Postet av anonym: fdb9aa203c645222c6d12fc534328fa1

Motivasjon er ikke noe vi kan gi deg. Du må selv finne grunner til at du skal "sulte" deg i flere måneder. Hva får du igjen for det?

Lenke til kommentar

Takk for alle bra svar! :) Skal prøve noe av dette. Men føler at jeg mangler motivasjon...Er flere uker siden jeg skulle begynne med slankingen "imorgen". Men har bælmet i meg pølser, poteter, pizza, øl og majones i enorme mengder. Hvordan få motivasjon til å virkelig begynne?

Men dette er vel som alt annet jeg skal foreta meg, jeg planlegger en ting...Men det skjer ALDRI.

 

TRÅDSTARTER :)

 

Postet av anonym: fdb9aa203c645222c6d12fc534328fa1

Motivasjon er ikke noe vi kan gi deg. Du må selv finne grunner til at du skal "sulte" deg i flere måneder. Hva får du igjen for det?

 

Det er det jeg ikke vet. En masse løst skinn som henger igjen og slenger? Jeg har ganske stor mage og litt "manboobs". Går jeg ned for raskt, vil dette bli hengende som løs hud og se jævlig ut? Eller?

 

TRÅDSTARTER :)

 

Postet av anonym: fdb9aa203c645222c6d12fc534328fa1

Lenke til kommentar

Det finnes produkter som er vannregulerende, og forhindrer hengende hud. Det er klart at du skal tenkte på akkurat dette. Det er for sent å gjøre noe med det etter vektreduksjon.

 

Jeg kan anbefale deg å lese litt om det å bygge selvdisiplin på nettet. Finnes mange som er veldig flinke på disse områdene.

 

http://www.dragosroua.com/top-posts/

http://www.dumblittleman.com/

Lenke til kommentar

Huden er et organ som hos noen har svakt resesjonsmønster, det vil si at om du har det du kaller manboobs så kan du risikere at du vil få noe løs hud i området rundt brystet.

 

Dette er dog ikke vanlig, det problemet kommer mer til syne i mageregionen...

 

Vet ærlig talt ikke om jeg bør bekymre meg over dette? Fattern rundt 110 kilo for noen år siden og gikk ned til cirka 90 kg på bare noen måneder. Han hadde skikkelig mage og "manboobs" men han fikk ikke løshud.

 

TRÅDSTARTER :)

 

Postet av anonym: fdb9aa203c645222c6d12fc534328fa1

Lenke til kommentar

Det er bare et problem for enkelte, jeg vet ikke om dette er genetisk betinget men man skulle jo tro det :)

 

Jeg selv merket ingenting til dette da jeg gikk ned en del... :)

 

Vil legge til at en kompis har etter at han begynte å trene gått ned fra 93kg til 77kg på tre måneder.

Jeg ble kreditert dette av han... :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...