Gå til innhold

Spill-PC 9-10k Åpen for forslag!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener det skal være et alternativ som heter "CPU Q-Fan Control". Dette skal du deaktivere. Husk å lagre innstillingene ved f.eks å trykke F10.

Det har jeg gjort. Det fungerer ikke. Mulig jeg må oppdatere BIOS, men da må jeg først installere windows. En ting til som jeg syntes er litt merkelig er ca. hver andre boot så starter viftene opp, deretter stopper de, for å så starte opp igjen og først da kommer BIOS osv opp på skjermen. Hva kan være årsaken til dette problemet? Noen som kan fortelle meg hvorfor den dobbelt-booter eller hva den enn nå gjør?

Lenke til kommentar

Dual-boot er et kjent problem på mange av Asus hovedkort i denne serien. En BIOS-oppdatering kan hjelpe, men det er uansett ikke skadelig, i verste fall kun irriterende.

Merkelig det med CPU_fan error. Det skal ikke poppe opp når du har deaktivert det som forteller hovedkortet at det ikke kan starte uten.

Lenke til kommentar

Dual-boot er et kjent problem på mange av Asus hovedkort i denne serien. En BIOS-oppdatering kan hjelpe, men det er uansett ikke skadelig, i verste fall kun irriterende.

Merkelig det med CPU_fan error. Det skal ikke poppe opp når du har deaktivert det som forteller hovedkortet at det ikke kan starte uten.

Dual-boot greia er jeg dritt lei allerede. Får se etter en løsningen i senere tid. Noe du vet om som kan hjelpe mot dual-boot? CPU-fan error fiksa seg etter en BIOS-oppdatering, disable av cpu_fan osv. Forresten, er det ingen firmware update på kingston HyperX ssd 120gb? Fant ingen på kingstons hjemmesider. Takker for svar!

Dere har vært til stor hjelp alle sammen! Uten dere hadde det nok ikke valget vært å bygge selv :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå kjørt pcen i noen uker. Den er stabil :new_woot: , har fått installert det meste jeg skal ha osv, og vil takke den som nevnte at det var lurt med 120gb og ikke 60gb ssd, fordi nå har jeg 57gb plass igjen noe som resulterer i mere plass til spill :dribble: . Problemer har oppstått, og samtidig blitt løst :) Jeg er stor fornøyd! En liten ting som er litt kjipt er at jeg ikke fikk med batman: Arkham city, når det stod at det skulle følge med skjermkortet, og at skjermkortet ikke er av den stille varianten selvom den er idle. Ellera så er det ingenting å klage på! Overklokking har jeg prøvd meg på, men får det ikke til å fungere i det hele tatt. Har prøvd via bios, men det fungerer ikke, aner ikke hva jeg gjør feil. Skal nok prøve igjen i framtiden å se hvordan det går til da :)

Takker for all feedback og hjelp. Dere har vært til stor hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...